בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
סטיביה, סוכרזית או סוכר חום: 5 דברים שאתם חייבים לדעת על תחליפי סוכר 

סטיביה, סוכרזית או סוכר חום: 5 דברים שאתם חייבים לדעת על תחליפי סוכר

 
בריאות |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

סוכר אינו בריא לגופינו, הוא ממכר, מחליש את הגוף וגורם למחלות שונות. רבים נוטים לחשוב שבעזרת שימוש בתחליפי סוכר, אנחנו מקטינים את הצרה ובכך שומרים על בריאותינו. מהם אותם תחליפי סוכר, ממה הם עשויים ולאלו בעיות בריאותיות הם עלולים לגרום? רגע לפני כתבתה של נגה ניר נאמן בברקוד על שקר תחליפי הסוכר, הנה 5 עובדות שכדאי שתדעו על תחליפים אלו.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

1. מי אתם תחליפי סוכר מלאכותיים, וכמה מהם מותר?

ישנם סוגים שונים של תחליפי סוכר וביניהם: סכרין (סוכרזית), אספרטיים, סוכרלוז, נאוטיים, וסטיביה. ה-FDA ממליץ לא לצרוך סכרין, במשקאות, יותר מ-12 מג' ל-/30 מל' נוזל, ובמזון מעובד לא יותר מ-30 מג' למנה, לא לצרוך סוכרלוז יותר מ-5 מג' לק"ג משקל גוף, לצרוך נאוטטים יותר מ-2 מג' לק"ג משקל גוף, הצריכה המקובלת של סטיביה על פי הסוכנות האירופאית לבטיחות במזון (EFSA) היא 4 מג' סטיביה. צריכה מוגברת של תחליפי סוכר גורמת לשלשולים ובעיות במערכת העיכול.

 

2. טעות לחשוב שאין בתחליפי סוכר קלוריות

הממתיקים הטבעיים, למעט הסטיביה, מכילים כמות גדולה של קלוריות, כמעט כמו של הסוכר, ומבוססים על יחידות סוכריות, כמו גלוקוז, סוכרוז ופרוקטוז. נכון שאם צורכים אותם בצורתם הלא מעובדת - דבש מלא, סילאן תמרים וסירופ מייפל אמיתי, וסירופ אגבה - הם מכילים מרכיבים טבעיים חשובים, כמו פרופוליס, ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, אך בכל מקרה מדובר במינונים נמוכים של מרכיבים בריאים ומינונים גבוהים של סוכרים, כך שבכמויות גדולות גם הם עלולים להזיק.

 

 
גם בדבש יש קלוריות
 גם בדבש יש קלוריות   צילום: shutterstock 
 

3. למה הסטיביה נחשבת לתחליף סוכר בריא?

רמת המתיקות של הצמח גבוהה פי 300 מזו של הסוכר, כך שמספיקה כמות מועטה מאוד בכדי להרגיש בטעמה המתוק, כמעט ואין לו ערך קלורי, ומכיוון שהוא עמיד בחום, אפשר להשתמש בו גם לבישול ולאפייה.

 

4. האם סוכר חום בריא יותר מסוכר לבן?

שימוש בסוכר חום או סוכר אורגני לא מסוכן פחות מאשר סוכר לבן. סוגי סוכר אלו הם אמנם מכילים מינרלים שונים שהוסרו מהסוכר הלבן בתהליך העיבוד, אך גם הם טומנים בחובם את אותן תכונות שליליות של הסוכר הלבן ושאר הממתיקים בעלי הערך הקלורי.

 

5. דרך טבעית להמתיק בצורה בריאה

אחד התבלינים שנמצאים כמעט בכל בית, עשוי לשמש כתחליף בריא לסוכר ולאזן את רמות הסוכר בגוף - קינמון. נמצא שקינמון משפיע על תאי הגוף ומגביר את רגישותם לאינסולין, ובכך פעילות האינסולין הקיים משתפרת, וכן הוא נחשב לממתיק טבעי.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by