בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בשיתוף ברק רום 
התמודדות הדואר עם תופעת הקניות באינטרנט 

התמודדות הדואר עם תופעת הקניות באינטרנט

 
בשיתוף ברק רום |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 צילום: פוטוליה 
 
 

אם גם אתם מצאתם את עצמכם גולשים באתרים כמו Amazon, ebay ו-AliExpress לאחרונה (מישהו אמר בלאק פריידי? או סייבר מאנדיי?) ושולפים את כרטיס האשראי או מפעילים את הפייפאל שעות נוספות - כנראה שאתם משתייכים לקבוצה הולכת ומתרחבת של ישראלים  שמבצעים רכישות של מוצרים שונים באינטרנט.

התופעה היא לא רק ישראלית, אלא כלל עולמית, אבל מקורות שונים מראים כי בשלוש השנים האחרונות היקף הרכישות של ישראלים אונליין קפץ בעשרות ואף מאות אחוזים; וישראל היא אחת המדינות המובילה בעולם ברכישה דרך המובייל.

 

 

 

למה אנשים קונים באינטרנט?

מהו סוד קסמן של רכישות באינטרנט? יש כבר מי שחקר ובדק, והגיע למספר מסקנות ברורות. ראשית, מה שהתחיל בקיץ 2011 כמחאת האוהלים והמשיך למחאת הקוטג', מחאת המילקי ותופעות כמו הגירה לברלין, מגיע לידי ביטוי גם כאן: יוקר המחיה בישראל מקשה על אנשים לקנות מוצרים מסוימים, ואם חנויות אונליין מציעות מוצרים אלה במחירים נמוכים יותר, למה לא לעבור לקנות בהן? בין המוצרים שישראלים קונים אונליין ניתן למצוא סמארטפונים, מוצרי איפור, צעצועים וגאדג'טים ואפילו שמלות כלה.

 

שנית, אי אפשר להטיל ספק בכך שלקנות באינטרנט זה הרבה יותר קל. יותר קל מלנעול נעליים, לצאת לסייר בחנויות, להיתקל במוכרים ומוכרות מעיקים, לא למצוא את המידה, ובסוף עוד לשלם מחירים גבוהים. למה לעשות את כל זה, כשאפשר לרבוץ בספה ולצאת למסע שופינג סוער דרך האייפד, או לנצל את הנסיעה ברכבת לעבודה לרכישת נעלי ספורט חדשות ומתנה לבת הזוג?

 

שלישית, למה להסתפק במבחר המצומצם שיש לנו בארץ, כאשר יש לנו אפשרויות אינסופיות באתרים מחו"ל? אנחנו יכולים למצוא בהם כל דבר, ואף האזוטרי ביותר, בכל הצבעים, בכל המידות, חדש או יד שניה, לכל הגילאים - וכל זה במחירים זולים (ולפעמים אף מגוחכים) שמצדיקים את עלות המשלוח ארצה, שגם היא לא תמיד יקרה במיוחד.

 

 

 

 
 צילום: פוטוליה 
 
 

הבעיה עם רכישות באינטרנט? הדואר

למרות כל היתרונות האלה של רכישה באינטרנט, עדיין יש מי שמתלונן נגד אחד מהשלבים בתהליך - שלב האיסוף מהדואר.

 

הנהירה הגדולה של הישראלים אחר חנויות האונליין יצרה מצב בו אנשים רבים מתמיד מגיעים לדואר כדי לאסוף חבילות, כאשר המכורים הקשים עושים זאת מדי יום ביומו.

 

כמובן שהדואר לא תמיד ערוך למצבים מעין אלה, ולא פעם נוצרים תורים ארוכים מאד שמקשים על אנשים לאסוף חבילות בזמנים הנוחים להם. גם אם מקפידים להגיע לדואר עם פתיחתו, תור גדול של אנשים כבר צובא על הכניסה ומאלץ אתכם לחכות לחבילה שלכם דקות ארוכות. ואם באתם באמצע היום, תתכוננו לבלות בדואר רבע שעה לפחות - אם לא שעה.

 

 

 

דואר ישראל מודע לבעיות שנוצרו בעקבות תופעת הרכישות באינטרנט. בדואר עושים את מירב המאמצים להיות קשובים ללקוחות,  ובמאמץ לצמצם את התורים ולהפחית את תסכולם של הממתינים, הדואר השיק לאחרונה שירות חדש: הזמנת תור באינטרנט. כבר לא צריך לקום מוקדם ולרוץ לדואר עוד לפני שהוא נפתח, או לבזבז בו את כל הפסקת הצהריים שלכם מהעבודה.

 

היום, אתם יכולים פשוט להזמין באינטרנט או בסלולאר תור לסניף אליו אתם מעוניינים להגיע, ולקבל בו שירות בשעה שהזמנתם. כדי לממש את השירות, יש להגיע אל עמדת זימון התורים ולהקיש על הכפתור "יש לי תור מוזמן". כמובן, שמומלץ שתגיעו לסניף כמה דקות לפני התור שלכם, על מנת שלא תפספסו אותו; אם זה קורה, יהיה עליכם להוציא פתק חדש ולהמתין בתור כמו כולם.

 

 

***נכתב ע"י דפנה בן יהושוע

 

 
 צילום: פוטוליה 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by