בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
קרוספיט: 10 דברים שחייבים לדעת לפני שאתם מצטרפים 

קרוספיט: 10 דברים שחייבים לדעת לפני שאתם מצטרפים

 
בריאות וכושר |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
המדריך לקרוספיט
 המדריך לקרוספיט   צילום: צילום מסך אינסטגרם 
 
 

טרנד הקרוספיט כבש את העולם, וגם בישראל כולם כבר יודעים מה זה הספורט שבו קופצים על קופסאות ומורידים את הסופגניות דרך חבלים ומוטות. אם אתם עוד לא שם, כדאי שתקראו את הכתבה הזו שתעזור לכם להכיר את הענף מקרוב.


לקראת התחרות השנתית של ענף הקרוספיט לקבוצות שתערך בשבוע הבא, הנה 10 דברים שחשוב שתדעו על הקרוספיטים לפני שאתם מצטרפים.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

דוגמנית להלבשה תחתונה פתחה חזית: הנעליים שאסור לעלות איתם למטוס

אלכסה דול מסעירה את הרשת עם רזון קיצוני: "פירסומת לאנורקסיה"


1. נותנים את המקסימום בכל יום

כל אחד בא לאימון באופן שונה, זה תלוי אם אכלנו טוב, אם ישנו טוב, אם היה יום לחוץ בעבודה. כל זה משפיע על האימון, ולכן, כדאי להקשיב לגוף, ולהתאמן בהתאם ליכולת המקסימלית באותו היום. האימון כבר יגרום להזרמה של הדם ויפריש אנדורפינים שיגרמו להרגשה טובה. בתמורה, התוצאות לא יאחרו להגיע ואף ישתפרו מיום ליום.

 

2. השאירו את האגו בכניסה

לעיתים נראה לנו כאילו שכולם מסתכלים עלינו, בוחנים אותנו - כמה משקל אנחנו מרימים לעומת אחרים. אנחנו בתגובה ננסה להיראות חזקים יותר ולהרים יותר משקל. חשוב לזכור שבסופו של דבר כל אחד מתרכז בעיקר בעצמו, ולכן, גם אם המשקלים נראים "קלים", חשוב יותר להתחיל עם טכניקה נכונה.

 

 
לפי תזונת הפליאו
 לפי תזונת הפליאו   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

3. עודדו את חבריכם לאימון

קרוספיט הוא ספורט קהילתי, המבוסס על הקשר והחברות בין המתאמנים. זכרו, כולנו התחלנו כשהיינו פחות טובים ומיומנים ממה שאנחנו היום, ובמידה רבה העזרה מהחברים היא שדחפה אותנו קדימה. וזה גם טוב לקארמה!

 

4. העבודה על חולשות חשובה ביותר

הכירו בקושי שלכם, חשוב להודות במה אנחנו טובים יותר וטובים פחות זה חלק מהעבודה, ככה אנחנו יכולים להתמקד בחולשות. בניית כישורים דורשת את מלוא תשומת הלב - לדוגמא, אם מתאמן מתקשה עם תרגילי כוח, כמו "SQUAT" (כריעות עם משקולות כבדות), אז עדיף לעבוד ולהשקיע בדברים שהוא חלש בהם ולנסות להוסיף את זה לאימונים. בדרך כלל נוסיף את התרגילים לפני או אחרי האימון בזמן ה - "OPEN GYM". מאוד מומלץ - להתייעץ עם המאמן בבוקס שלכם לגבי תכנית מסודרת.

 

5. תאונות ופציעות

כמו בכל ספורט, צעד לא נכון, תנועה לא נכונה יכולה להוביל לפציעות ותאונות. אחת התאונות הנפוצות בקרב מתאמני קרוספיט היא פציעות כתף. באימונים מבצעים הרבה חזרות מתח, והרבה מתאמנים ממהרים לעשות מתח עם תנופה של האגן במקום לצבור כוח באמצעות חזרות של מתח נקי (STRICT). התוצאה היא שנוצר לחץ על השרירים הקטנים של הכתף (ROTATOR CUFF), מה שיכול לגורם לדלקת מקומית באזור. ניתן למנוע כמעט את כל התאונות, צריך לדעת את הגבולות האישיים שלך, לשאול שאלות אם לא יודעים או לא בטוחים, לעשות את התרגילים בסבלנות וכמובן תוך שימוש בטכניקה נכונה.

 

 
עבדו על החולשה
 עבדו על החולשה   צילום: אינסטגם 
 
 

6. התקדמות אישית דורשת סבלנות ועבודה קשה ומתמדת

לכל אחד יש את הקצב שלו. קצב אחד לא בהכרח טוב מהקצב האחר, זה פשוט קצב שונה, יש דברים שזקוקים ליותר זמן יותר. היתרון בקרוספיט, הוא שכל אדם, בכל רמה של כושר גופני יכול להשתתף באימון.
האימון נעשה בקבוצה, כאשר כל המתאמנים עושים את אותו אימון, רק בדרגות שונות, בהתאם לכוח וליכולת שלהם.

 

7. אל תשכחו ליהנות

אנחנו עובדים קשה, משקיעים מהזמן והאנרגיה שלנו, אבל כדאי לא לשכוח מרכיב אחד חשוב - ההנאה. היא מה שגורמת לנו להמשיך להתעמל, היא זו שנותנת מוטיבציה כשקשה, היא זו שמרימה אותנו כשצריך.

 

8. תזונה נכונה

כמו בכל ספורט, כדי שהעבודה הקשה בקרוספיט תצליח וייראו תוצאות צריך לשלב תזונה נכונה שתועיל לאימונים הרבים והקשים. דבר חשוב ביותר אז תשקיעו ! הרבה ממתאמני הקרוספיט מקפידים על תזונת פלאו, תזונת האדם הקדמון שמתבססת על הרבה עשבים, צמחים, זרעים, בשר וללא אוכל מעובד, פחמימות וסוכרים. התזונה שמרבה בחלבונים ומועטה בפחמימות תורמת לבניית מסת השריר והורדה באחוזי שומן.

 

 
אל תשכחו ליהנות
 אל תשכחו ליהנות   צילום: fortolia 
 

9. התמדה ומעקב

חשוב להיכנס לעניין האימונים בזהירות מתמדת, ולתת לגוף שלנו להתרגל. מתאמנים נוטים להעמיס יתר על המידה בהתחלה והגוף נכנס לשוק, השרירים נתפסים והדבר יכול להוביל לטראומה פסיכולוגית שלא תרצו לחזור עליה.

כדאי לדעת איך אנחנו מתקדמים, האם יש שיפור מהאימונים הקודמים. זה המעקב הצמוד, בכך שנרשום הכל, נוכל לדעת על מה צריך לעבוד יותר, באיזה תרגילים אני חזק. אחרת לא נדע אם התקדמנו.

 

10. הגעה בזמן ושמירה על ציוד הבוקס

כמו שאתם יודעים, קרוספיט זה לא חדר כושר, אנחנו לא יכולים להגיע מתי שנוח לנו, יש שעות ספציפיות של אימונים ובדרך כל אם מאחרים 2-3 דקות זה לא נורא אבל יותר מ 5- דקות יש בוקסים שנותנים על כל דקת איחור "ברפיז" או אחרים שלא נותנים להיכנס לאימון.

 

הכותב הוא רם דובר, מאמן כושר והרמת משקולות ומתחרה בתחרות גביע מועדוני קרוספיט - affiliate cup 2015 שתתקיים ב-18.12 במרכז הספורט באוניברסיטת תל-אביב, בשיתוף קמפוס שיאים להכשרות בספורט ובתנועה ומועדון קרוספיט נתניה.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by