בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בשיתוף ברק רום 
האם מה שאתה כותב בפייסבוק יכול להשפיע על סיכויי הקבלה שלך לעבודה? 

האם מה שאתה כותב בפייסבוק יכול להשפיע על סיכויי הקבלה שלך לעבודה?

 
בשיתוף ברק רום |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 צילום: פוטוליה 
 
 

מחפש עבודה חדשה? אם כן, כדאי שתשים לב לפוסטים שאתה כותב ולתמונות שאתה מעלה לפרופיל הפייסבוק שלך. על פי תחקיר של רשת CNN שנערך לאחרונה עולה כי למעלה מ- 70% מהמעסיקים, מנהלי משאבי אנוש ואנשי גיוס, נעזרים ברשתות החברתיות כדי לבדוק מועמדים לעבודה. סקר נוסף שנערך על ידי חברת המדיה רפלר (Reppler) בקרב 300 מעסיקים בארה"ב מגלה כי 91% מהמעסיקים מחפשים מידע אודות מועמדים לעבודות ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ולינקדאין.


למעשה, מהפכת הרשתות החברתיות גרמה לכך כי המידע נגיש יותר לכל דורש, ובעולם הדיגיטלי בו אנו חיים, יכולים אנשי גיוס להשלים את התמונה אודותיך מעבר לקורות החיים שלך המספקים בעיקר מידע טכני ומקצועי כמו השכלה, ניסיון תעסוקתי וכדומה. לכן, אם אתה מחפש עבודה והנך מעוניין לשפר את סיכויי הקבלה שלך, כדאי שתתחיל לשים לב מה אתה מפרסם, ומומלץ להסיר תכנים העלולים לעמוד לרועץ בניסיונך לקבל משרה נחשקת.

 

 

שיפור המוניטין ברשת

בשנים האחרונות, ובעקבות המגמה בארה"ב, החלו מעסיקים ואנשי גיוס רבים בארץ לחפש מידע ברשת אודות מועמדים לעבודה. יש לציין כי בשנתיים האחרונות עולם חיפוש העבודה חדר במלוא העוצמה לרשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק ולינקדאין מאחר ואלה פלטפורמות יעילות המאפשרות לחבר בין מעסיקים פוטנציאליים למחפשי עבודה. אנשי גיוס עושים שימוש נרחב בקבוצות דרושים הייטק הרבות המצויות בפייסבוק והם מפרסמים בהן מגוון משרות חדשות. כך נוצרת אינטראקציה בין מועמדים למעסיקים ולאנשי גיוס, ואלה יכולים לדלות מידע רב אודות המועמדים, כל עוד הם עושים שימוש נכון ומשתמשים ברשתות החברתיות בתבונה.

 

מאחר ומועמדים מעוניינים לשפר את סיכויי הקבלה לעבודה החלה מגמה לניצול המדיה החברתית כדי לייצר זהות מקצועית לפרופיל שלהם. כדי לשפר את המוניטין ברשת מומלץ לאמץ כללי התנהגות בפייסבוק וברשת בזמן חיפוש עבודה. ניתן לעשות זאת באמצעות:

  • הצטרפות לקבוצות בעלות עניין בתחום בו מחפשים עבודה
  • עדכון שדות השכלה ועבודה בפרופיל
  • העלאת תכנים מקצועיים הרלוונטיים לתחום המקצועי
  • כתיבת פוסטים בתחום המקצועי
  • העלאת תמונות מכנסים מקצועיים ומאירועים רלוונטיים למקצוע
  • בחירת תמונת פרופיל מכובדת

כמו כן, מומלץ להסיר סטטוסים ותמונות הנחשבים לחריגים מהנורמה המקובלת בארץ, השתייכות לקבוצות קיצוניות, וסטטוסים העלולים להתפרש כפוגעניים ומעליבים, במיוחד נגד חברות, ארגונים ומעסיקים.

 

בתקופה בה אתה מחפש עבודה כדאי לעדכן את הגדרות הפרטיות בפרופיל הפייסבוק ואל תמהר לאשר כל הצעת חברות, כיוון שאנשי גיוס עלולים לדלות מידע רב אודותיך וסיכוייך לקבל עבודה פוחתים.

 

 

 

 
 צילום: רויטרס 
 
 

מה מעסיקים ואנשי גיוס מחפשים בפרופיל הפייסבוק שלך?

חשוב להדגיש כי חיפוש מידע בפרופיל הפייסבוק שלך אינו חלק אינטגרלי בתהליך סינון מועמדים, אך נגישות המידע מסייעת לאנשי גיוס ולמעסיקים להשלים את התמונה ולקבל מושג כללי אודותיך. רוב המעסיקים ואנשי הגיוס יחפשו את המידע הבא בפרופיל שלך:

  • סטטוס משפחתי
  • תמונות הנחשבות ללא נאותות
  • סטטוסים בעייתיים בנושאי אקטואליה, מין, סמים וכו'
  • חברות עם קבוצות/ אנשים קיצוניים
  • התבטאות מתנשאת כלפי אחרים
  • מעורבות חברתית
  • מעורבת רלוונטית לתחום המקצועי

אמנם בישראל, בהשוואה לארה"ב, עדיין נעשה שימוש קטן יותר ברשתות החברתיות  לחיפוש מידע אודות מועמדים, אך תוצאות סקר שנערך לאחרונה בידי קבוצת נישה בקרב אנשי גיוס, עלולות להדאיג אותך כיוון שעולה כי 61% מהם מחפשים במידה מרובה מידע אישי ומקצועי ברשתות החברתיות אודות מועמדים. לכן, כדאי שתתחיל לשים לב לפרופיל שלך בפייסבוק ותעדכן אותו בהתאם.

 

***המאמר נכתב בשיתוף עם קבוצת נישה, חברת ההשמה המובילה בישראל בעולם ההייטק, הביומד והפיננסים.

 

 

 

 

 
 צילום: shutterstock 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by