בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
יוצאים לבלות? 8 סודות לשמירה על המשקל 

יוצאים לבלות? 8 סודות לשמירה על המשקל

 
בריאות |
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
איך תשמרו על הגזרה?
 איך תשמרו על הגזרה?   צילום: fortolia 
 
 

בדיאטה ורוצים לשמור על המשקל גם כשאתם יוצאים לאירוע או למסעדה? לא בטוחים באיזה אלכוהול לבחור, ואיזה קינוח מותר?  אביבית אבירם מגלה את הסודות מהקליניקה הפרטית שלה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

לשיער בוהק, לצמצום היקפים וטיפול בקנדידה: 10 דברים שחייבים לדעת על חומץ תפוחים

אסתי רצה ושותה מים על הבוקר, ונטלי דדון תמיד מחוברת לגומייה: הסודות הבריאים של המפורסמות

 

1. תלמדו ליהנות

אחד החוקים החשובים בשמירה על המשקל ואורח חיים בריא הוא, לשחרר מחשבות כמו, "אני בדיאטה", "אסור לי לאכול את זה או את זה", "אני במשטר תזונה ולכן לא יכול לגעת בזה", אנחנו קודם כל מורידים סטרס, שזה כבר טוב לנפש, וזה גם עוזר בתהליך ירידה במשקל.

 

2. יצאתם למסעדה? אל תתביישו לשאול!

אם יצאתם למסעדה ולא משנה אם זה בערב הסילבסטר או בכלל, תתרגלו לשאול שאלות שיעזרו לכם להבין מה אתם אוכלים ובכך לשמור על המשקל. תשאלו האם: יש ברוטב סוכר? אפשר לקבל את המנה ללא רוטב, או רוטב בצד? וגם, האם אפשר לקבל שמן זית בצד?

 

עוד שאלות מומלצות הן: אם הזמנתם מרק (ירקות שנראה טעים למדי), שאלו מה יש במרק? (האם יש בו פחמימות שאנחנו לא רוצים לאכול), אם הזמנתם קציצות, שאלו האם יש בהם אורז, קמח, סוכר? אם הזמנתם סלט, שאלו האם יש בו קרוטונים, גבינה, גרעינים או רטבים לא מזוהים? העדיפו תמיד אוכל "שאינו רטוב", כלומר אתם תבחרו איך וכמה לתבל אותו. בנוסף, תבדקו שהמנה הוכנה עבורכם במקום ולא בשעות הבוקר המוקדמות (במקרה הטוב) או אתמול (במקרה הרע) - הגוף שלנו רוצה אוכל טרי.

 

 
אשמח לקבל את הרוטב בצד בבקשה
 אשמח לקבל את הרוטב בצד בבקשה   צילום: Fotolia.com 
 

3. תבחרו חכם

תבחרו מהי המנה המועדפת עליכם, מי אמר שצריך לאכול גם וגם וגם וגם (את זה נשמור לארוחת שישי או פינוק בשבת)
אפשר להסתפק במנה עיקרית משביעה ומהנה, או להנות מ-2 מנות ראשונות מפנקות. אם בכל זאת בחרתם לאכול מנה ראשונה ועיקרית, שימו לב שסוג החלבון נשאר אחיד (כלומר דגים עם דגים ולא דגים (סשימי לדוגמא), עם בשר (חזה עוף או פרגיות). נשארתם רעבים? תאכלו עוד מאותו סוג חלבון. שימו לב שלכל סוג חלבון יש תהליך וזמן עיכול משלו ולכן אנחנו לא רוצים להעמיס על הקיבה יתר על המידה. עיכול נכון מוביל לפירוק ופינוי גבוה של המזון - העלאת מטבוליזם.

 

4. שבעתם? שחררו את המזלג

היו קשובים לגוף שלכם. שבעתם? נהנתם? מכורים להרגשת הקלילות שיש אחרי האוכל (בלי שהתפוצצנו)? תלמדו להגיד, "שבעתי, תודה". לא כולם יודעים לעשות את זה.

 

 
שבעתם? שחררו את המזלג
 שבעתם? שחררו את המזלג   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

5. אילו מנות מומלץ לבחור במסעדות?
כמעט בכל מקום שאני מכירה יש את רוב המנות הבאות, (אם לא את כולן): נתח חזה עוף על הפלנצה על לקט ירקות העונה, לצד אנטי פסטי או אורז, נתח סלמון עסיסי לצד ברוקולי, אורז או סלט ירקות, סלט עוף על מצע ירקות העונה (שימו לב אם העוף מוקפץ לבקש מינימום שמן אפילו אם יבוא בחשבון שהנתח יהיה מעט יבש, זה יוצא טעים תאמינו לי), סלט רוסטביף על מצע ירקות (שימו לב אם רצועות הרוסטביף מוקפצים לבקש מינימום שמן אפילו אם יבוא בחשבון שהנתח יהיה מעט יבש, זה יוצא טעים תאמינו לי), סלט סשימי על מצע ירקות ירוקים או בלי, קציצת המבורגר (ללא לחמניה) לצד סלט חסה, קבבוני טלה בליווי סלט ירקות (טחינה בעדינות בבקשה), כבד עוף (מוקפץ עדין עם מעט שמן זית, בטח אין להם שמן קוקוס), לצד ירקות או אורז לבן, נתח אנטריקוט/סינטה/פילה לצד סלט ירקות עשיר.

 

6. כמה מנות אלכוהול אפשר?

אפשר בהחלט להתענג על כוס יין (לבן או אדום), תחליטו אתם במה תבחרו: כוס יין לבן חצי יבש, או 2 כוסות יין אדום. יין לבן יבש או יין אדום הם סוגי היין הדלים ביותר בקלוריות, אך עדיין בכוס יין יבש יש כמות כ-120 קלוריות. כמות הקלוריות בכל כוס תעלה בהתאם לאחוזי האלכוהול שיש ביין - יותר אלכוהול, יותר קלוריות בכל כוס. נצלו את צריכת הקלוריות להתענג על ארוחה קולינרית, הסתפקו והתענגו על יין (לבן או אדום) וותרו על אלכוהול מסוג אחר.

 

7. תגבור מהבית

הביאו "שקית הפתעות" מהבית עם 5 שקדים לא קלויים וללא מלח, שתו את כוס היין בתום הארוחה (ולא תוך כדי) יחד עם 4,5 שקדים. השומן שבשקד יוריד את הערך הגליקמי של היין ב 1/2 (=חסכתם מחצית מכמות הסוכר).

 

 
שתו את היין עם שקדים מהבית
 שתו את היין עם שקדים מהבית   צילום: פוטוליה 
 

8. מה עם קינוח?

היו מודעים לתחושת השובע, שאלו את עצמיכם איזה רעב אתם באמת רוצים להשביע, האם יש לנו עוד מקום לקינוח? האם אכילת קינוח היא חלק מהרגל שאנחנו "סוחבים" במהלך השנים? במידה ובכל זאת תרצו קינוח לכו על סורבה או, נשנשו 4 קוביות שוקולד מריר 85% איכותי במקום קינוח עתיר קלוריות וסוכר.

 

אביבית אבירם היא מאמנת תזונה ומנטורית לאורח חיים בריא ומפתחת שיטה להרזייה וצמצום היקפים בדגש על "הנעה תוך כדי הנעה". לשאלות מוזמנים לפנות אליה כאן או לעמוד העיסקי שלה

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by