בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
אופנה 
"ביזיון! מעודדים להשמנה": חנות ישראלית למידות גדולות פרסמה תמונות של נשים במידה 56 ועוררה סערה ברשת 

"ביזיון! מעודדים להשמנה": חנות ישראלית למידות גדולות פרסמה תמונות של נשים במידה 56 ועוררה סערה ברשת

 
אופנה |
 

חנות למידות גדולות הנקראת "פיפה", פרסמה תמונות של נשים שאינן דוגמניות דקיקות כמו שאנחנו רגילים לראות ומיד ספגה רעש, קללות ואיומים. למה בישראל לא מכבדים את האופנה למידות הגדולות?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
קמפיין אוסטרלי להלבשת תחתונה שקיבל אהדה
 קמפיין אוסטרלי להלבשת תחתונה שקיבל אהדה   צילום: אינסטגרם 
 
 

אמש פורסם קמפיין אוסטרלי להלבשה תחתונה לכבוד הולנטיין, המציג נשים בכל מיני מידות, צבעים, גילאים, וצורות גוף שונות. לאחרונה זה נהיה טרנדי, ובצדק: נהיינו עיוורות לקמפיינים המלוקקים המציגים נשים צעירות, חטובות, יפות ומושלמות. אנחנו, אלו שקונות את הבגדים, מחפשות להזדהות עם מי שנגישה ודומה לנו.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

לא, היא לא בהיריון: מאמנת הכושר האמיצה שחשפה ברשת את בעיית הנפיחות בבטן שלה
רק בת 10 וכבר כוכבת שמסעירה את הרשת: הכירו את הילדה הכי יפה בעולם

העולם התרגש מהקמפיין האוסטרלי שקיבל תגובות נהדרות: "סוף סוף נשים שנראות כמונו", "אני רוצה לקנות את זה עכשיו", "נשים נראות מעולה כשהן בטוחות בעצמן", ו"ככה צריכות להיראות דוגמניות". ובאמת, אמנם לא התרגשנו לראות אישה בתחתונים וחזייה, אבל יש משהו טבעי בדבר, גם בלי לעשות רעש.

 

ואצלנו בארץ הקודש, בזמן שקסטרו בכלל לא מציעה דגמים למידות גדולות, איילת זורר מוחלפת בצעירה נטולת קמטים, ויש קושי אמיתי לנשים גדולות למצוא בגדים, חנות בשם פיפה מצלמת כמה נשים בכל מיני מידות החל מ-46 ועד 56, מעלה את התמונות לעמוד הפייסבוק שלהם, וחוטפת כהוגן ברשת. "זה מזעזע", "למה אתם מראים לנו את זה", "זה בזיון" - אלה רק חלק מה"ברכות" שמורעפות על החנות.

 

 
בארץ זה פחות מקובל?
 בארץ זה פחות מקובל?   צילום: אביטל אפשטיין 
 

הסיפור נחשף באתר ניוז חיפה והקריות, וזה מה שמיכל הראל, בעלים של "אופנת פיפה", סיפרה לאתר: "חשבנו לצלם את המידות האמיתיות שיש בחנות, כלומר עד מידה 56 - ולשם כך הבאנו כמה נשים, שהן לא דוגמניות מקצועיות, כדי שיצטלמו עם הבגדים הללו - נשים אמיתיות שהן הלקוחות האמיתיות שלנו. צילמנו את התמונות ופרסמנו אותן בפייסבוק שלנו, אבל אז התחילו להגיע התגובות שהותירו אותנו בהלם".

 

 
"התגובות הותירו אותנו בהלם"
 "התגובות הותירו אותנו בהלם"   צילום: אביטל אפשטיין 
 
 

עוד הוסיפה מיכל: "בהתחלה ישבתי ומחקתי את כל התגובות הפוגעניות, כי הן הגיעו גם לבחורות שהצטלמו והיו מתויגות ולא רציתי שהן תפגענה, בעיקר זוהר - הבחורה במידה ה-56. אבל יאמר לזכותן שהן לא התרגשו מזה והגיבו בגאווה גדולה. אני הייתי בהלם מעוצמת התגובות, כאילו העלבנו ופגענו קשות בציפור נפשו של מישהו שהעזנו להעלות תמונות של נשים במידה מעל 48, כשהן מחייכות ולבושות ג'ינס וחולצות, גופיות. כאילו, איך הן מעיזות לחשוב שמגיע להן להתלבש כמו נשים אחרות".


הראל מספרת שלצד התגובות של השיימינג היו תגובות שהחמיאו ויותר מכך, של נערות וצעירות שאמרו שהתמונות האלו "נתנו להן אומץ ותקווה, ומעודדות אותן לקבל את עצמן כפי שהן". עוד הוסיפה מיכל: "הייתי בהלם מתגובה אחת, של אחת שהיא לקוחה שלנו במידות גדולות בעצמה שכתבה לי שזה מגעיל ושהגזמנו. היא עצמה נמצאת במידות האלו, לא הבנתי איך היא יכולה לומר את זה".

 

 
התמונות נתנו להן אומץ
 התמונות נתנו להן אומץ   צילום: אביטל אפשטיין 
 

למה אנחנו עושים אישיו כל-כך גדול ממשקל הגוף הנשי וצורתו? מתי החלטנו שיש צורה אחת אידיאלית, למה יותר ויותר נשים מתביישות בגופן, חלקן הופכות לאנורקסיות, לא מצליחות למצוא בגדים, מפחדות להעלות תמונות שלהן באינסטגרם? ולמה ברחבי העולם להיות אישה במידה גדולה זה לגיטימי אבל בישראל לא? ממתי הפכנו להיות שיפוטיים ורעים?

 

הקלישאות האלו של 'לא משנה באיזה מידה את, העיקר שאת שלמה עם עצמך', לא יעבדו לעולם אם אנחנו לא נפסיק לבקר נשים, גם את הרזות, גם את השמנות, גם את אלו עם הרגליים הקצרות או בעלות "רשימת הפגמים" שיש לנו בראש.

 

חנות הבגדים אינה מבצעת פשע במכירת בגדים במידות שונות ממה שנתפס עבורכם כאידיאלי - גם לא קסטרו, וגם לא המותג האוסטרלי. אולי פשוט ניתן לכל אחד להישאר במקומו ולהרגיש נוח שם? זאת לא התקשורת שאנחנו נוטים להאשים, לא המותגים ולא הפרסומות, לעתים זה פשוט אנחנו. בואו נהיה טובים לשונים מאיתנו.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by