בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
לומדים להתמכר לספורט הכי בריא ומחטב: 8 דרכים להתאהב בריצה 

לומדים להתמכר לספורט הכי בריא ומחטב: 8 דרכים להתאהב בריצה

 
בריאות וכושר |
 

כמה מכם מסתכלים על רצים מהצד ולא מבינים ממה הם מתלהבים? למה יש להם את הניצוץ הזה בעיניים והם לא מפסיקים לפאר את הריצה? כך תיכנסו בקלות לטרנד שכבש את העולם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עוד לא התמכרתם לריצה?
 עוד לא התמכרתם לריצה?    צילום: רוני צרפתי 
 
 

נדמה שלאחרונה כולם מדברים על ריצה, ואפילו מארק צוקרברג הכריז בפייסבוק על אתגר הריצה הגדול, שכבר סוחף את העולם בסערה. ריצה היא פעילות בסיסית, ממש יומיומית, מי לא רץ כשהוא מאחר לאוטובוס, לפגישה או ברמזור כשהוא מתחלף לפתע? אבל כמה מכם הופכים אותה למרכז חייכם, לאתגר אמיתי, ליעד שאפשר לכבוש?

 

לריצה מתמשכת וקבועה יש המון יתרונות בריאותיים כמו שיפור סיבולת לב ריאה, חיזוק מערכת החיסון, ירידה במשקל, חיטוב הגוף, שיפור הריכוז והעירנות, והשפעה חיובית על כל תחומי החיים. ריצה היא סוג של מדיטציה עבור אנשים רבים, פינה שקטה שאפשר לברוח אליה, אצל אחרים היא יכולה להיות מפגש חברתי, או אפילו דייט זוגי. הנה 8 דרכים שיעזרו לכם להתאהב גם.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

10 דברים שחייבים לדעת על שומר

למה חשוב לנשום נכון, כיצד נושמים נכון ואיך הנשימה משפיעה על אימוני כושר?

 

1. יעד

בלי יעד הגיוני קשה מאוד להצליח, לכן שימו לעצמכם יעד קל שאתם מאמינים שתצליחו לבצע אותו כמו למשל: לרוץ קילומטר אחד בכל יום במשך שבוע, או להצליח לרוץ 20 דקות ברצף, או להגיע ל-5 קילומטר. אל תציבו לעצמכם יעד שתתאכזבו לגלות שלא תצליחו לעמוד בו. כשתגיעו ליעד, תציבו יעד חדש.

 

2. חברה מתאימה

תשאלו את עצמכם מה עושה לכם יותר טוב: לצאת עם האוזניות לבד אל הפארק, להירשם לקבוצת ריצה, לראות סדרת טלוויזיה במכון הכושר בזמן שאתם רצים, לצאת לדייט עם בן הזוג תוך כדי ריצה או למצוא חברה עם יעד משותף? אם לא תענו על השאלה הזאת, תתקשו בהתמדה.

 

3. תכנון נכון של ארוחות ושתיית מים

גופנו מורכב ברובו ממים, ואם לא נשתה לפני ואחרי נרגיש לא טוב ויקח לנו יותר זמן להתאושש. תכננו את הארוחות שלכם, וגם את שתיית המים לפני ואחרי הריצה. אל תאכלו ארוחה כבדה לפני ריצה כי היא תגרום לכם להרגיש רע בריצה. קפה ותמר בהחלט יספיקו לפני ריצה קצרה. לאחר הריצה, גם אם אתם לא מרגישים רעבים, מומלץ למלא את הגוף באנרגיות ולאכול ארוחה מאוזנת שכוללת את כל מרכיבי המזון.

 

 
עוד לא התאהבתם בריצה?
 עוד לא התאהבתם בריצה?   צילום: roco runs@ 
 

4. תכנית אימונים

כמו שאנחנו צריכים יעד, אנחנו צריכים גם תכנית המותאמת לנו באופן אישי. מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיעזור לכם להגיע למטרה שלכם, ידחוף אתכם ויריץ אתכם קדימה לפחות בהתחלה.

 

5. חיזוק

שלבו את הריצה עם תרגילי חיזוק כמו שיעורי עיצוב וחיטוב, עבודה בחדר הכושר, TRX או יוגה. בשביל להתאהב בריצה אתם צריכים ליהנות ממנה, ותוכלו ליהנות ממנה יותר כשיהיה לכם קל והגוף יהיה חזק. בנוסף, חיזוק מתמיד ימנע מכם פציעות מיותרות.

 

6. תנאי ריצה

לכל אחד אחר דרושים תנאים אחרים בשביל לאהוב את הריצה ולהתמיד בה. אוהבים לרוץ בחוץ? תרוצו בשעה שאינה חמה מדי או קרה מדי, בחרו בתנאי ריצה שמתאימים לאופי שלכם. גוונו בין הריצה בחוץ לפנים ונסו לא לצאת לריצה אחרי יום ארוך כשאתם תשושים.

 

7. מעקב

כדי לראות שיפור ולהתמכר באמת אתם חייבים שיטת מעקב. הדרך הכי פשוטה שלא דורשת הוצאות כספיות מיותרות, היא פשוט להוריד את אחת מאפליקציות הריצה ולהתחיל. רוב האפליקציות שיש היום נותנות את כל המדדים הדרושים לכם החל משריפת קלוריות, זמנים, קילומטראז' וקצב.

 

8. אבזור מתאים

אם אתם רוצים להתחיל לרוץ, אל תתקמצנו על זוג נעלי ריצה איכותיות שנוחות לכם (תמדדו), שלא לוחצות, וחצי מידה ממה שאתם נועלים בדרך כלל. כדאי שיהיו כמה שיותר מאווררות. חפשו בגדים נוחים, קלילים ומנדפי זיעה. ככל שיהיה לכם יותר קל ונוח - תהנו יותר.

 

לשאלות אתם מוזמנים לפנות לשרון ינובסקי קפלן כאן

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by