בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
איך אוכלים סושי במסעדה ושומרים על הגזרה? 12 טריקים 

איך אוכלים סושי במסעדה ושומרים על הגזרה? 12 טריקים

 
בריאות וכושר |
 

מוותרים על סלטים שמכילים סוכר, מבקשים את הסויה עם הפקק הירוק, מטפלים בג'ינג'ר עם קצת מים ומתחילים עם מרק מיסו. כל הטריקים לאכילת סושי בריאה במסעדה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
12 טריקים לאכול סושי ולשמור על הגזרה
 12 טריקים לאכול סושי ולשמור על הגזרה   צילום: Getty Images/ אימג'בנק 
 
 

ארוחת סושי נחשבת בהגדרתה כארוחה דלה בשומן ומתאימה בתהליך של ירידה במשקל, אבל אם לא נדע לאכול, לבחור ולשלב נכון בין חומרי הגלם בצורה נכונה, נקבל את התוצאה ההפוכה. הנה 12 דברים שכדאי לכם ליישם בדרך למסעדת הסושי הבאה שלכם.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

הכירו את האימון שיחטב אתכם בקיץ: הוייפר

לא מצליחים לרזות? נסו ניקוי רעלים: 8 דברים שינקו לכם את הרעלים מהגוף

 

1. הסלט התמים והמשמין

מכירים את סלט הקימצ'ה אשר נראה תמים ובריא להפליא ומוגש לרוב בעת שהתיישבתם בשולחן ועוד לפני שהזמנתם לשתות? מדובר בסלט המכיל לרוב גמבה, כרוב, גזר, מלפפון חמוץ ברוטב חמוץ מתוק (המכיל הרבה מאוד סוכר) - שאלתם את עצמיכם פעם איך זה שהסלט התמים גורם לכם להיות כ"כ רעבים? וותרו עליו.

 

2. איזה מרק להזמין בהתחלה?

התחילו את הארוחה עם מרק מיסו, הכולל אצות וואקמה. אכילת מרק מיסו היא דרך מושלמת להזין את הגוף במזון מחמם וקל לעיכול. אצות הים (וואקמה) עשירות ביוד ומחזקות את בלוטת התריס, כמו כן האצות מסייעות לשחרר רעלים מהגוף ובכך מחזקות את הכליות והכבד.

 

3. בחרו בדגים

כדי למקסם את היתרונות הבריאותיים בסושי מומלץ להנות ממבחר נתחי דגים העשירים באומגה 3, אותם שומנים בלתי רויים המגנים על הלב והמוח ומאזנים את מערכת ההורמונים שלנו. תוכלו להזמין ובשפע את הדגים הבאים: סלמון, טונה, יילוטייל, בס, דניס ואלו מביניכם אשר אוהבים פירות ים מוזמנים להזמין שרימפס, קלאמרי, צלופחים וביצי דגים (אשר נחשבים כ"מזון על" ועשירים באומגה 3 ובויטמינים A,D, B12 ומסייעים בתהליך של ירידה במשקל).

 

 
פותחים עם מרק מיסו
 פותחים עם מרק מיסו   צילום: פוטוליה 
 

4. איזה סושי מומלץ להזמין?

הזמינו פחות אינסייד אאוט, ויותר סשימי ומאקי. כל רול סושי מכיל כוס שלמה של אורז לבן (אשר מעורבב עם מי סוכר/סוכר ענבים), קלוריות מיותרות בהחלט. לכו על סשימי (חתיכות דג מלא ללא אורז), קונוסים (מנת דג וירק) או סושי מאקי (שיש בו כמות של אורז פחותה בחצי מרול אינסייד אאוט).

 

5. מתרחקים ממטוגנים

תתרחקו ממנות המצופות בפנקו ו/או שבבי טמפורה. כל אלו אולי נראים מפתים בצלחת, אבל המנות הללו עתירות בשומן תעשייתי וסוכר.

 

6. תגידו לא לרטבים

מזערו שימוש ברטבים כגון טריאקי, מיונז ספייסי, מטבלי סויה והעדיפו רטבים על בסיס חומץ, לימון, שמן זית או אף מי/חלב קוקוס.


7. מנות מאודות

נסו להזמין מנות מאודות, חלוטות או צלויות ואף פעם לא מטוגנות. בין אם זה רולים, קונוסים, סלטים או מנות משולבות/מוקפצות - בקשו את חומרי הגלם אפויים או צלויים ולא מטוגנים. בנוסף אל תתביישו לבקש את הנתחים ללא מרינדות או רטבים מסוכרים.

 

 
פחות אינסייד אאוט!
 פחות אינסייד אאוט!   צילום: גליה אברם 
 
 

8. מוסיפים ירקות

הוסיפו ירקות לכל רול להעלאת הערכים התזונתיים במנות. לדוגמא: מלפפונים טריים, אבוקדו, עירית, בצל ירוק, כוסברה, בזיליקום, נענע, אספרגוס, צנוניות, פטריות שיטאקי או אף ביצי דגים. הוספת ירקות למנות תאפשר השלמת ערכים מזינים כגון ויטמין K, מגנזיום וחומצה פולית.


9. הטריק שיטפל בג'ינג'ר

הגינג'ר ידוע כמסייע לחיזוק המערכת החיסונית, נוגד דלקות, נוגד חמצון ומהווה מקור טוב לאשלגן ומגזניום. גינגר במסעדות סושי מיובא בקונטיינרים ומכיל לא מעט סוכר וחומרים משמרים. טבלו את עלי הגינג'ר בקערית מים קטנה כדי למהול את כמות הסוכר לפני האכילה ולהפחית את הכמות בחצי.

 

10. לא מתביישים - מבקשים את הסויה עם הפקק הירוק

תמיד תעדיפו לצרוך רוטב סויה מופחת נתרן (הבקבוק עם הפקק הירוק), אך זיכרו יש בקבוק זה מכיל בסה"כ 25% פחות נתרן מרוטב סויה רגיל ולכן מזערו את השימוש בסויה. המלצה נוספת - מהלו את רוטב הסויה בקערית עם מים לפי יחס של 3/4 מים, 1/4 סויה. אולי הצבע יהיה פחות כהה אבל הטעם והאפקט יהיה זהה.

 

11. איך אוכלים?

נסו לאכול בעזרת מקלות צופסטיק. גם אם אינכם מיומנים בנושא, זה הזמן להתאמן. אכילה בעזרת המקלות, תבטיח אכילה איטית (ומהנה) יותר ובכך תאפשר עיכול בריא יותר.

 

12. תתפנקו עם כוסית משקה בריאה

אם מתחשק לכם לשתות קצת אלכוהול, נסו את הסאקה. הסאקה מופק מאורז לבן מלוטש ומכיל אורז, קוג'י ומים (ללא סוכר) ומאופיין בנינוחות וטעמים מעודנים. מומלץ לשתות את הסאקה בטמפ החדר או חם, מאחר וסאקה קר יאבד את טעמיו.


אביבית אבירם היא מאמנת תזונה ומנטורית לאורח חיים בריא ומפתחת שיטה להרזייה וצמצום היקפים בדגש על "הנעה תוך כדי הנאה". לשאלות מוזמנים לפנות אליה כאן או בעמוד העיסקי שלה

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by