בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
איך אפונה עשויה לעזור לכם לרזות מהר? 10 דברים שחייבים לדעת על אפונה 

איך אפונה עשויה לעזור לכם לרזות מהר? 10 דברים שחייבים לדעת על אפונה

 
בריאות |
 

אכילת אפונה ידידותית לשומרים על המשקל, היא תמנע מחלות לב ותעזור לכם לשפר את ביצועי הכושר שלכם. הנה 10 סיבות טובות לאכול אפונה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
10 דברים שחייבים לדעת על אפונה
 10 דברים שחייבים לדעת על אפונה   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 
 

אפונה נמצאת בבית של כולנו, והיא די אהובה באופן כללי, כולל על ילדים סרבני ירקות וקטניות, בעיקר בשל צורתה המפתה עברור הקטנטנים. באכילת אפונה תוכלו לקבל כמות גבוהה של חלבון, סיבים תזונתיים וסידן. הנה 10 סיבות שישכנעו אתכם להוסיף אפונה לתפריט היומי בסלט, מרק, פשטידה, מוקפץ או כתוספת למנה העיקרית.


רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

הכירו את גורו הכושר שעשתה קריירה מסימני המתיחה שלה

איך אוכלים סושי ולא משמינים? 12 טריקים

 

1. ידידותית לטבעונים ולספורטאים

באפונה כמות גבוהה של חלבון צמחי, כ-22 גרם חלבון ב-100 גרם, תחליף מצויין למי שלא אוכל מוצרים מן החי, לספורטאים ולאנשים הזקוקים לתוספת חלבון.

 

2. כמה קלוריות באפונה?

ב-100 גרם אפונה יש 81 קלוריות, מכיוון שהאפונה עשירה בסיבים תזונתייים היא משביעה לאורך זמן.

 

 
ידידותית לספורטאים
 ידידותית לספורטאים   צילום: shutterstock 
 

3. מומלצת לירידה במשקל

אם אתם נמצאים בתהליך דיאטה, כדאי שתוסיפו אפונה לתפריט, היא דלה בשומן,  וזה שכבר קיים בה, הוא חומצות שומן מסוג אומגה 3, היא משביעה, עשירה בסיבים תזונתיים, מזינה, ותספק את הויטמינים והמינרלים החיוניים. אפשר לאכול הרבה אפונה מבלי להעלות במשקל.

 

4. לשיפור ביצועי אימוני הכושר

האשלגן הנמצא באפונה, ישמור על מערכת העצבים, השרירים, שריר הלב ולחץ דם תקין. בנוסף, האפונה תעזור בשיפור ביצועים באימוני הכושר בזכות נוגדי החמצון, החלבונים והאשלג שבה.

 

5. לעצמות

באפונה יש כמות גבוהה של סידן, החשוב בבניית העצמות, השיניים, יכולת ההולכה העצבית ובתפקוד בלוטת התריס.

 

6. נגד סרטן

באפונה קיימות רמות גבוהות של פוליפנול הקרוי קאומסטרול, חומר נוגד חימצון ואנטי דלקתי חשוב למניעת סרטן המעי. אכילה יומיומית של אפונה תסייע למניעת הסרטן.

 

 
אפונה ללב, לעצמות ולדיאטה
 אפונה ללב, לעצמות ולדיאטה   צילום: אפרת ליכטנשטט 
 
 

7. מונעת סוכרת

בזכות כמויות הסיבים התזונתיים והחלבון שבה, לאפונה יש יכולת לשמור על רמות סוכר תקינות בדם. האפונה גם מסייעת למנוע סוכרת מסוג 2 בעזרת נוגדי החימצון שבה.

 

8. נגד עצירות

האפונה שמכילה נוגדי חמצון, סיבים וחלבון, נמצאה כמחזקת את מערכת העיכול, ועשויה לשפר יציאות בעייתיות ומצבי עצירות. מומלץ לשתות הרבה מים כשאוכלים אפונה.

 

9. לשמירה על הלב

חומצת השומן אומגה 3, שבאה בתצורה של חומצה אלפא לינולאית, מסייעת למניעת מחלות לב. בנוסף, ויטמינים מקבוצת B שנמצאים בכמות גבוהה באפונה, יורידו את רמות ההומוציסטאין, רכיב עיקרי הגורם לסיכון למחלות לב.

 

10. לחיזוק מערכת החיסון ומניעת מחלות
הוספת אפונה לתפריט היומי תחזק את מערכת החיסון ותמנע מחלות כמו: שפעת, צינון, ברונכיטיס, פרוסטטיטיס, גסטריטיס, מחלת לב כלילית, אלצהיימר, דלקת פרקים, ברונכיטיס, אוטאופורוזיס וקנדידה.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by