בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
9 טיפים להתמודדות עם לחץ וחרדה 

9 טיפים להתמודדות עם לחץ וחרדה

 
בריאות |
 

הגוף והנפש מושפעים ישירות מהמצב הבטחוני ולעיתים גורמים ללחץ וחרדה. מה התסמינים וכיצד תטפלו? המדריך המלא

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המדריך ללחץ וחרדה
 המדריך ללחץ וחרדה   צילום: צילום מסך אינסטגרם 
 
 

הגוף והנפש מושפעים זה מזה ולכן, כשמשהו מטריד אותנו או שהמצב הבטחוני אינו וודאי, הוא משפיע באופן ישיר על הגוף והנפש שלנו. אצל חלק מאיתנו זה מתבטא בלחץ וחרדה ולפעמים קשה לנו לזהות אותם. כיצד תזהו אותם, מה התסמינים של לחץ וחרדה וכיצד תוכלו להירגע ולהפחית את התסמינים?

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

ליהנות ולרזות: 10 מאכלים מגרים בטירוף שאפשר (ומומלץ) לאכול בדיאטה

קרוספיט זה כבר מזמן לא רק טרנד של גברים: שרירי זה הרזון החדש

מה ההבדל בין לחץ לחרדה?

לחץ נפשי כמעט כולנו חווים במהלך החיים בעקבות מצבים משפחתיים, חברתיים, עבודה, או אירועים בטחוניים. מצבי לחץ כרוניים עלולים לגרום למצבי חולי שונים ואף להתקפי חרדה. מומלץ לטפל בעזרת שינוי אורח חיים, מודעות, נשימה ותנועה.


תסמיני לחץ נפוצים: כאשר אנו חווים לחץ כרוני מערכת החיסונים נחלשת, תיתכן נשירה בשיער, דיכאון, תחושת חוסר אונים, מחלות לב, בעיות בתפקוד בלוטת התריס, נטייה מוגברת להשמנה, שיבושים הורמונליים, פגיעה במערכת העצבית ובחשק המיני, הזדקנות בטרם עת ופגיעה באיכות השינה.

 

תסמינים של התקף חרדה יכולים להרגיש ממש נורא ולעיתים אף מפחידים. החדשות הטובות הן, שלמרות התחושות הלא נעימות כל כך, תסמינים של התקף חרדה עצמם אינם מזיקים.

 

 
חלק מתסמיני החרדה - כאב בטן
 חלק מתסמיני החרדה - כאב בטן   צילום: שאטרסטוק 
 

כל אדם חווה חרדה בצורה שונה ומגיב לחרדה באופן שונה. חשוב להיות מודע למצב ולטפל בו. התקפי חרדה הם פתירים באמצעות טיפול קליני, שינוי תזונתי, מחשבתי ואורח החיים.

 

תסמיני חרדה נפוצים הם: תחושה כאילו משהו נורא עומד לקרות, כאילו שאתה נמצא בסכנה חמורה, תחושה חזקה של פחד או תחושה שמבשרת רעות, דחף לברוח מהסכנה, צבע פנים משתנה וחיוור, כתמים אדומים על הפנים, תחושת חנק וקושי לנשום, תחושת בלבול, ניתוק מהמציאות, סחרחורת, חוסר יציבות, סערת רגשות, מחשבות מפחידות שאינן פוסקות, פחד להשתגע ולאבד שליטה, דפיקות לב מואצות, הזעה מוגברת, נשירת שיער, לחצים בחזה, כאבי בטן, בחילה, שלשול, דיכוי מיני, חוסר תיאבון או תיאבון מוגבר, שינוי קיצוני במשקל.

 

 

 
לחץ עלול לגרום לתיאבון מוגבר
 לחץ עלול לגרום לתיאבון מוגבר   צילום: fortolia 
 
 
ריצה מרגיעה
 ריצה מרגיעה 
 צילום: fortolia 
 

9 טיפים שיעזרו לכם להתגבר על הלחץ והחרדה

 

1. חשוב לזוז

פעילות גופנית סדירה תסייע לגוף להתמודד עם מצבי חרדה ודיכאון. ברמה הפיזיולוגית תורמת פעילות שכזאת לעלייה בזרימת הדם למוח, עליה בצריכת הדם למוח, עליה בצריכת חמצן מקסימלית ושחרור חומרים מרגיעים וממריצים במוח.

 

2. הקפידו על שינה גם באמצע היום

אחת הדרכים הבדוקות להתעלל באדם, היא למנוע ממנו שינה. שינה היא הדרך המהירה ביותר להירגע ולהחזיר את הגוף לאיזון.בזמנים של מתח שנת הלילה שלנו נפגעת, ולכן חשוב מאד להקפיד על שגרת שינה ועל השלמת שעות שינה במהלך היום. שנת לילה ארוכה שכוללת עד כ-6 שעות עד 8 שעות שינה היא הדבר הנכון ביותר לעשותו.

 

3. להפחית קפאין

לחץ, מתח, דיכאון וחרדה מקשים על פעילות מערכת העיכול, ומובילים לא פעם לפיתוח הרגלי תזונה לקויים שפוגעים גם באספקה תקינה של ויטמינים ומינרלים לגוף. שמרו על תזונה מזינה, אל תדלגו על ארוחות והימנעו ככל שניתן מאלכוהול וקפאין.

 

 

4. לנשום עמוק

נשימה עמוקה יכולה לאזן את הנשימה ולהאריך אותה וכך לנשום בצורה רגועה יותר ומאוזנת. שימו יד אחת על החזה ויד שנייה על הבטן כדי לחוש בקצב הנשימה שלכם.

 

5. החליפו מחשבות

מחשבות חיוביות יכולות להואיל, נסו לחשוב על הצלחה או על רגע קסום בחייכם כדי להשיב את האופטימיות ולשכוח מהלחץ.

 

6. פסק זמן

לעיתים חייבים לעשות הפסקה במרתון היומיומי, לצאת לטיול קצר, לאמבטיה, לקרוא ספר או מגזין, לשתות כוס תה ולתת לראש לנוח.

 

7. יוגה

ליוגה השפעה חיובית על הגוף והנפש, מחקרים מצביעים כי היא עשויה להפחית חרדה ומצבי לחץ.

 

8. התנתקו מדי פעם

אז נכון שאי אפשר להתנתק לגמרי, אבל אל תהיו מחוברים לחדשות 24 שעות ביממה. תתעסקו בחיי היומיום.

 

9. מוסיקה

האזינו למוזיקה שעושה לכם נעים ומרגיעה אתכם. זה הזמן להתחבר למה שעושה לכם טוב.

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by