בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
זהירות: זה מה שיקרה לגופכם אם תשתו כוס קפה אחת יותר מדי 

זהירות: זה מה שיקרה לגופכם אם תשתו כוס קפה אחת יותר מדי

 
בריאות |
 

אחת ולתמיד: האם קפה זה בריא, כמה קלוריות זה עולה לנו, מה הכמות המומלצת ביום, מהם יתרונותיו, ומה יקרה לכם אם תגזימו בצריכתו? 10 דברים שחייבים לדעת על קפה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
למה בעצם לשתות קפה?
 למה בעצם לשתות קפה?   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 
 

המכורים לקפה ישבעו שהם לא מסוגלים לתפקד בלי כוס קפה על הבוקר, הספורטאים נעזרים בו לשיפור ביצועים, הוא עוזר בלימודים, ומסייע בעייפות. עם זאת, כמות מוגזמת עלולה להזיק לגופינו. מהי הכמות המומלצת לשתיית קפה, על מנת שנוכל לזכות מיתרונותיו, ומתי אתם מתחילים להגזים ולפגוע בבריאות שלכם?

 

1. משמעות השם קפה

השם קפה הוא בעצם שם כולל למספר משקאות המבוססים על תמציות שמנים ארומטיים, המופקים מפולי צמח הקפה. משקאות הקפה ידועים כמעוררים, בעיקר בגלל הקפאין המצוי בפולים.

 

2. כמה קלוריות עולה לנו כוס קפה?

נהוג לחשוב שבגלל שהקפה הינו משקה, כמות הקלוריות בו היא זניחה. שימו לב שמרבית הקלוריות בקפה מגיעות מהחלב והסוכר. בכפית סוכר יש כ-20 קלוריות, ובחצי כוס חלב 3% שומן יש כ-200 קלוריות. עכשיו תחשבו כמה כפיות אתם שותים בקפה, כמה חלב אתם מכניסים פנימה, ותכפילו בכוסות הקפה. בכוס קפה הפוך בממוצע כ-240 קלוריות בלי העוגה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

 
קפה ועוגה, כמה זה יעלה לנו?
 קפה ועוגה, כמה זה יעלה לנו?   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

3. מהו בעצם הקפאין?

הקפאין הוא כימיקל טבעי שעליו מדובר רבות בהקשרים של בריאות או נזק לבריאות שלנו. הוא קיים בקפה, בשוקולד, בקולה או בתה. לקפאין השפעה ממריצה על גוף האדם, והוא ממריץ את מערכת העצבים, קצב פעילות הלב ומערכת הנשימה. הקפאין גם משחרר את הורמון האדרנלין, ולכן משתמשים בו כתמריץ לספורטאים.

 

4. מהי כמות הקפאין המומלצת ביום כדי למנוע הרעלת קפה?

על מנת למנוע תסמיני הרעלה, (קפאיניזם), העלולה לגרום להתקפי חרדה, חוסר שקט נפשי והתכוצויות שרירים בלתי רצוניות, מומלץ לא לשתות מעל 3 כוסות קפה ביום, מעל 250 מ"ג בבת אחת, ומעל 600 מ"ג ביום. כמות מוגברת מזו עלולה לעיוות שרירים, חרדה, ובעיות בשריר הלב.

 

5. כמה קפאין יש בכוס קפה?

מנת קפה מכילה 100 מ"ג קפאין, וזו הכמות שמכילה כוס קפה סטנדרטית. באספרסו קצר יש 40 מ"ג קפאין, אספרסו כפול יש 100 מיליגרם קפאין, בקפה שחור 85 מיליגרם קפאין, ובנס קפה 75 מיליגרם קפאין. בקפה פילטר יש את כמות הקפאין הגדולה ביותר, כ-120 מ"ג בכוס.

 

 
40 מ"ג לאספרסו קצר
 40 מ"ג לאספרסו קצר   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

6. המעורר המתמיד

לקפאין שבקפה אמנם יתרונות שיעזרו לכם להישאר ערים עד השעות הקטנות של הלילה במקרה הצורך, אבל לאלו מכם שרגישים לקפאין במיוחד, יתכנו בעיות שינה וקשיי הירדמות. אם זה קורה לכם, הימנעו משתייה כבר מהצהרים.

 

7. קפה והיריון

בעבר הגבילו את הנשים המעוברות בשתיית קפה מחשש להפלות, לידות מוקדמות, או לידת עובר במשקל נמוך מהנורמה, אך מחקרים שבדקו במהלך השנים גילו שאין כל חשש בשתיית כוס קפה אחת ביום (אספרסו או הפוך) או שתי כוסות נס קפה. יש אומרים ששתיית קפה במהלך ההיריון משפיעה על מזג העובר, אך זה מעולם לא הוכח.

 

8. רוצים לרזות? שתו קפה

הקפה מזרז את קצב חילוף החומרים בגוף, ותורם לתחושת שובע ממושכת. לא סתם הוא קיים במגוון מוצרי דיאטה, אך חשוב לשים לב שזה יקרה רק אם לא תפריזו בסוכר ובכמות החלב. השתמשו בחלב צמחי.

 

 

 
לא נרדמים בלילה? שתו קפה אחרון בצהרים
 לא נרדמים בלילה? שתו קפה אחרון בצהרים   צילום: חנוך סימוביץ 
 

9. למה אנחנו שותים קפה?

ציון כהן, מומחה בינ"ל לקפה וטכנולוג הקפה הראשי של שטראוס טוען שבסקר שערכו נמצא כי: 48% ענו שהם שותים קפה כחלק מהפעילות היומית, 34% ענו לשם הרפיה, 17% ענו שהם שותים קפה כחלק מאירוע חברתי, ו-14% ענו שהם שותים קפה כמאיץ אנרגטי.

 

10. למה כדאי לכם לשתות קפה? (בכמות המותרת)

מעבר לכך שהוא מעורר, ממכר, מפקס, מרגיע ומפנק, לקפה יתרונות בריאותיים נוספים כמו שמירה על שריר הלב, הפחתת סרטן המעי, מפחית סיכוי לאלצהיימר, מרגיע כאבי ראש, עוזר לתהליך ירידה במשקל ושמירה על כושר גופני.

 
לחיים!
 לחיים!   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by