בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
לא רק לדיאטה: 10 דברים שאתם חייבים לדעת על חסה 

לא רק לדיאטה: 10 דברים שאתם חייבים לדעת על חסה

 
בריאות |
 

כדאי שתתחילו להעריך את עלי החסה: הם הרבה יותר בריאים, מזינים, ומועילים ממה שחשבתם - העלים התמימים יצילו אתכם מנדודי שינה, מכאבי מחזור, מהשמנה, עצירות, פליטת זרע מוקדמת ומנשירת שיער. 10 דברים שכדאי לכם לשנן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
10 דברים שחייבים לדעת על חסה
 10 דברים שחייבים לדעת על חסה   צילום: fortolia 
 
 

מכירים את זה שאתם מתעוררים בבוקר וממש מתחשק לכם לנשנש חסה? לא, הא? הם פשוט לא מפתים. תודו גם שהאופציה של להזמין סלט חסה במסעדה, נשמעת מבאסת, ואם כבר הכנתם לעצמיכם סלט חסה כתוספת לארוחה, אתם מכסים אותו ברוטב עד שהחסה בקושי זוכרת מה היא ומי היא.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

חדשות הטיפוח: הכירו את המחליק הקטנטן לחופשה והסרום שיציל אתכן בקיץ
מאמנות הכושר מציגות את בגדי הים לקיץ הקרוב ומגלות: ככה אנחנו באמת שומרות על גוף חטוב

 

אבל אחרי שתקראו את הכתבה הזו, אנחנו מבטיחים לכם שלא תתבאסו יותר מהחסה, תזמינו אותה בבית הקפה ובמסעדה, ותרכשו לכם כמה זנים הביתה. תלמדו מהדוגמניות, הן בטח יודעות מה טוב. הנה 10 דברים שכדאי לכם לדעת על העלים הכי מפורסמים בסלט.

 

 

 
עלי חסה
 עלי חסה   צילום: fotolia 
 

1. כמה קלוריות בחסה?

במאה גרם חסה תרבותית (כך היא נקראת בשמה המלא) יש 17 קלוריות, 94 גרם מים ובשאר ויטמינים ומינרלים רבים כמו ברזל, חומצה פולית, סידן ואשלגן. בעצם מדובר בירק שנותן בוסט של אנרגיה ומרכיבים החיוניים לגופינו במינימום קלוריות. אם אתם לא מכסים את החסה ברוטב על בסיס שמנת כמובן.

 

2. סובלים מעצירות? בשביל זה יש חסה

בעלי החסה ישנם כמות נדיבה של סיבים תזונתיים ומים, ולכן, אם אתם סובלים מעצירות, החסה היא פתרון נהדר, זמין, טבעי, וזול.

 

3. הגנה  מפני השמש

החסה כהת העלים מהווה אחד מהמקורות הנפוצים ביותר לפיגמנט הצהוב-כתום, נוגד החמצון המופלא לוטאין. הלוטאין הנו אחד מנוגדי החמצון העיקריים בעין והוא יכול לסייע בהגנתה מפני קרינת השמש, ומפני תהליכים העלולים לפגוע בתפקודה עם הגיל. הלוטאין עשוי לסייע גם בשמירה על בריאות כלי הדם והלב.

 

 
חסה: מעדן דל קלוריות
 חסה: מעדן דל קלוריות   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

4. לחיזוק העצמות

מחקרים חדשים מצביעים על כך שירקות ופירות חשובים גם לחוזק העצם. החסה, בצורתה הטבעית, דלה בנתרן (מלח) והיא מכילה אשלגן, ויטמין K ורכיבים נוספים, כגון נוגדי חמצון, התורמים לחוזק העצם. הרכב המינרלים הטבעי בחסה עשוי לסייע גם במניעת יתר לחץ דם.

 

5. להיריון תקין, ולמניעת סרטן

החסה היא אחד המקורות הנפוצים ביותר לפולאט (חומצה פולית) - ויטמין מקבוצה B, התורם למניעת מומים מולדים בעובר ולהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. הפולאט מסייע גם בהפחתת הסיכון לסרטן ובהאטת הזדקנות המוח. יתכן שגם לו תרומה לחוזק העצם.

 

6. מחזקים מערכת חיסונית

החסה כהת העלים מהווה מקור משמעותי לפיגמנט הכתום, בטא-קרוטן, שמלבד השפעותיו המגנות מפני מחלות, הוא מהווה מקור לויטמין A, החיוני לראייה, לשמירה על תפקוד המערכת החיסונית, לשמירה על בריאות העור ולגדילה והתפתחות תקינה.


7. נשארים צעירים

חסה סגולה תספק גם את נוגדי החמצון הסגולים - אנתוציאנינים, התורמים להאטת תהליכי הזדקנות.
מומלץ לשלב את החסה, במיוחד כהת העלים, לעתים קרובות בתפריט השבועי, ולא לשכוח לאכול באופן יום יומי ירקות ב-5 צבעים: אדום, כתום, ירוק, לבן וסגול.

 

 
אכול חסה כפי יכולתך
 אכול חסה כפי יכולתך   צילום: Getty Images / אימג'בנק 
 

8. לנדודי שינה

מחקרים גילו שאנשים שאכלו חסה מדי יום בתדירות גבוהה, הצליחו להתגבר על בעיית נדודי השינה שלהם, לעומת אלו שלא צרכו, ועדיין סבלו מהתופעה. אז אם אתם בעניין של שינה טובה ושקטה, תתמידו באכילת חסה.

 

9. לצמיחה מהירה

החסה עוזרת להגביר את קצב צמיחת השיער בנשים ובגברים. במיוחד לאחר לידה, שהיולדת מאבדת ויטמינים ומינרלים רבים. בחסה סידן, אבץ ואשלגן שמטיבים עם העור והשיער.

 

10. לסובלים מפליטת זרע מוקדמת

שימושים נוספים בחסה: עלי החסה נחשבים ברפואה הסינית לצמח מקרר ומרגיע ויש המשתמשים בחליטות של חסה גם להורדת חום. העלים יעילים גם לכאבי שיניים וחניכיים, להפחית את הסוכר בדם, לשכך כאבי בטן ומחזור, לסובלים מפליטת זרע מוקדמת, ולהגברת החלב למניקות. מומלצץ לאכול חסה בכל יום, ולשלב כמה שיותר זנים.

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by