בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לייף סטייל 
6 סימנים שהגזמתם עם הדיאטה 

6 סימנים שהגזמתם עם הדיאטה

 
לייף סטייל |
 

תכנית דיאטה קיצונית עלולה לעצור את הירידה במשקל אבל גרוע מכך - להזיק לבריאות. לא בטוחים אם זה קורה לכם? הנה הסימנים שיגרמו לכם להבין שקצת נסחפתם עם ספירת הקלוריות. אל תישארו רעבים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 
להגזים זה משמין
 להגזים זה משמין   צילום: פוטוליה 
 
 

תחושת רעב תמידית אינה הסימן היחיד לכך שתוכנית הירידה במשקל שלכם חצתה את הגבול ועברה לאזור שעלול להיות מסוכן עבורכם. אם התחלתם דיאטה לאחרונה כדאי שתבדקו אם לא הגזמתם - ישנם מספר סימנים שמצביעים על כך, ואם אכן נסחפתם קיים סיכוי גדול שתוכנית הירידה במשקל שלכם תיכשל או גרוע מכך היא עלולה לפגוע בבריאות הגוף.

 

דיאטה עם חסך קלורי גדול מידי תכניס את הגוף לעקה - סטרס שעלול להוביל לנזק בריאותי ואף לעצירה בירידה במשקל. בזמן דיאטה עם הגבלת קלורית צריך לחשב לא רק את הקלוריות אלא גם את איכות המזון. קשה מאוד לקבל את כל רכיבי התזונה החיוניים בדיאטה שכוללת פחות מ- 1200 קלוריות וכדאי לשקול מתן מולטי-ויטמין.

 

חשוב לבצע  בחירות תזונתיות טובות כדי להבטיח צריכה נכונה של ויטמינים ומינרלים כדי לשמור על הבריאות. כאשר עוסקים בירידה במשקל האלמנט הקלורי אכן משמעותי אבל חשוב, בדיאטה עצמאית, לא לרדת מ-1200 קלוריות יומיות.

 

הנה מספר מצבים המאותתים לכם שאתם בדיאטה אקסטרים וכדאי שתרגיעו:

 

 

 

 

 
מעט זה לפעמים מעט
 מעט זה לפעמים מעט   צילום: fortolia 
 

מתי האנרגיה בגוף שלכם מתרוקנת?

זה רמז לא קטן בכלל לכך שצריכת הקלוריות שלכם נמוכה מדי, על פי ננסי קלארק, תזונאית ספורט ומחברת הספר "המדריך לספורט ותזונה". כשאין לגוף מספיק דלק הנטייה לעייפות ולמחסור באנרגיה עולה. ההמלצה הכללית לנשים היא צריכה של לפחות 1200-1400 קלוריות ביום, כדי לשמור על תפקוד בריא של המטבוליזם. יש נשים שאף זקוקות ליותר קלוריות ביום - לכן מסכמת קלארק אם אתם בקושי גוררים את עצמכם במשך היום אלי כדאי שתעלו את מספר הקלוריות בתפריט התזונה.

 

 
גוף חטוב בנפש בריאה
 גוף חטוב בנפש בריאה   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 
 

אתם חושבים על מה שאתם אוכלים 24 שעות ביממה

(אולי אפילו חולמים על זה בלילה) "אם אתם סופרים קלוריות בראש כל הזמן ומתכננים את הארוחה הבאה שלכם, יש מצב שאתם אובססיביים", אומרת קלארק, "זה מזיק לבריאות". אין ספק שדיאטה צריכה להיות שינוי באורך החיים ומודעות גדולה יותר למה אוכלים או איך מתאמנים אך בהחלט אסור שתשאב מכם את כל האנרגיה הנפשית ותגרום לכם להתנהגות כפייתית.

 

 

 
זה כל מה שיש לכם בראש?
 זה כל מה שיש לכם בראש?   צילום: fortolia 
 

אתם מורידים מהתפריט קבוצת מזון שלמה

שיקום מי שלא מנסה להתנזר מפחמימות כשהמטרה היא לרזות. זאת טעות. החרמת קטגוריה שלמה של קבוצת מזון סביר להניח שתגרום למספר שבמשקל לרדת - הוא ירד מפני שתמנעו ממזונות כמו עוגות, פסטות ויתר המנות עתירות השומן והסוכרים. אבל פחמימות מורכבות לא שייכות למאכלים האלו וזה יגרום לבעיה לטווח הארוך: נטישת קבוצת מזון מונעת מהגוף חומרים מזינים וחיוניים, כמו פחמימות מורכבות שמעניקות אנרגיה וויטמין B, כדי לשמור על יציבות מצב הרוח שלכם. מלבד הפגיעה במטבוליזם והבריאות הגופנית תתחילו להרגיש מקופחים, עצבנים ומשועממים וזה עלול לגרום לכם לסטות מהמסלול.

 

 

 
יוחזר לתפריט - אורז מלא
 יוחזר לתפריט - אורז מלא   צילום: Fotolia.com 
 

אתם לא יכולים לישון

בטן מקרקרת תמנע מכם לישון טוב בלילה, מלבד זאת, דיאטה קיצונית  תגרום למחסור בחומרים מזינים שעוזרים לישון טוב בלילה. מחסור בשינה יפגע בתהליך הירידה במשקל והנה לכם לופ שיפגע בכם ובתוכנית. כדאי לצאת ממנו בזמן.

 

 

 
לישון זה מרזה
 לישון זה מרזה   צילום: fotolia 
 

אתם עושים שינויים בלוח הזמנים החברתי

תוכנית הרזיה בריאה היא אחת שאתם יכולים להיצמד אליה בכל הנסיבות, בין אם זה בבית, במסעדה עם חברים או באירוע שיש בו מזנון משובח ומפתה. המנעות מטיולים, מסיבות או מפגשים חברתיים היא סימן שהדיאטה שלכם קיצונית, מגבילה ופוגעת בשגרת החיים שלכם. בסופו של דבר זה יחזור אלכם כמו בומרנג, כשסוף סוף תכנעו ותצאו למפגש שיש בו ברביקיו או בופה, סביר להניח שתאכלו את כולו.

 

טיפ: בחרו לצאת עם חברים ששומרים על תזונה בריאה - מחקר חדש שנערך באוניברסיטת אלינוי ואוניברסיטת אוקלוהומה, מצביע על כך שאכילה עם אנשים שבוחרים במזונות בריאים מעודדת לבחור במזונות שטובים עבורכם ועבור הירידה במשקל.

 

 

 
לרזות עם חברים
 לרזות עם חברים   צילום: אימג`בנק / Getty Images 
 

מצב הרוח שלכם לא יציב

כולם יודעים מה המשמעות של להיות רעבים -  גם אם התיאבון שלכם נמצא בשליטה בשלב הראשון, הגבלת קלוריות קיצונית תביא בסופו של דבר להרס הכימיקלים במוח וזה יזרוק אתכם למצבי רוח קיצוניים, דיכאון, חרדה או סתם עצבנות מוגברת.  שינויי מצבי רוח מטורפים יפגעו בתוכנית הירידה במשקל שלכם ויהפכו את התשוקה שלכם לרצחנית. בסופו של דבר תחזירו לעצמכם את כל הקילוגרמים שהישלתם.

 

 

 

 

 
רעבה?
 רעבה?   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by