בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
אל תפסחו על הברכות הבריאות של ראש השנה: תפוח לניקוי רעלים, דבש לעור זוהר ורימון לשיפור הסקס 

אל תפסחו על הברכות הבריאות של ראש השנה: תפוח לניקוי רעלים, דבש לעור זוהר ורימון לשיפור הסקס

 
בריאות |
 

ידעתם שתפוח עשוי לעזור לכם לרזות ורימון ידאג להרחיק מכן את הזיקנה? ובכן, יש יתרונות למאכלי ראש השנה, אז אל תפסחו על אף ברכה השנה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שתהיה לנו שנה בריאה
 שתהיה לנו שנה בריאה   צילום: frog-travel - Fotolia.com 
 
 

ארוחות חג לרוב עלולות להלחיץ את כל מי ששומר על הבריאות והמשקל, אבל מסתבר שבארוחת ראש השנה יש לא מעט ברכות בריאות ששווה לכם לאמץ, לטעום ואף לאכול במקומם של המנות הראשונות. אכילת תפוח, רימון, תמר, מנגולד, ואפילו שתיית יין, תוסיף לכם בריאות ותעזור לכם לשמור על המשקל בערב החג. איך בדיוק יועילו המאכלים שיונחו על השולחן? לא לפספס אף ברכה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

זהירות: נמצא קשר בין שימוש בדאודורנט לסרטן השד

רצים ברגל ימין לשנה החדשה: נעלי הריצה הכי טובות שתרוצו איתן השנה


תפוח לניקוי רעלים והאטת ההזדקנות

הברכה: "שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה מראשית השנה ועד אחרית השנה".

היתרונות הבריאותיים: אכילת תפוחים תטהר את הגוף מרעלים, תועיל במצבי צינון, תחזק את מערכת החיסון, תעזור להיריוניות להתמודד עם הבחילות, לחיזוק שריר הלב ולמניעת מחלות לב, התפוחים עשירים בסיבים תזונתיים ולכן יתרמו לתחושת שובע. בתפוח על בינוני יש כ-80 קלוריות, התפוחים מכילים קוורצטין שהוא נוגד חמצון, נוגד דלקת ואנטי אלרגני, ויטמינים רבים בעיקר מקבוצת B, וכן ויטמין C, מינרלים, נוגדי חמצון המאטים את ההזדקנות, ופקטין, המסייע באיזון רמות הסוכר על ידי הפחתת האינדקס הגליקמי. בנוסף, התפוחים ידועים כמנקים את הדם, ולכן מומלצים לאנשים שסובלים מבעיות כלי דם. תפוח יעיל גם לניקוי השיניים ולמניעת עצירות.

מילה על הדבש: דבש הוא אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי. אכילת דבש תחזק את המערכת החיסונית, תמנע צינון, תועיל לעור הפנים להיות זוהר וצעיר, וגם תקטין את הצורך בנשנושים מתוקים. כף דבש מכילה בסביבות 60 קלוריות.

 

 
תפוח בדבש
 תפוח בדבש   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 

כרישה למניעת סרטן, דיאטה והפחתת הכולסטרול

הברכה: "שיכרתו אויבך ושונאיך וכל מבקשי רעתנו".

היתרונות הבריאותיים: הכרישה מכילה חומצה פולית ולכן יעילה מאוד לנשים בהיריון ולאחר לידה, היא דלה בקלוריות, אנטידלקתית, עשירה בויטמינים ומינרלים ויעילה לאלו מכם שרוצים לרזות. הכרישה שייכת למשפחת השומיים כמו שום, בצל, בצל ירוק ועוד ולכן מכילה רכיבים דומים ובריאותיים שנמצאים במשפחה. צריכה קבועה של ירקות ממשפחת השומיים נמצאה קשורה בהפחתת רמות הכולסטרול הרע ולכן מסייעת במניעת טרשת עורקים, מחלות לב וסוכרת. בשל תכולת ויטמינים ומינרלים המשתתפים בתהליך המטבוליזם של הסוכרים היא מסייעת בשמירה על רמות סוכר תקינות על ידי האטת קצב ספיגת הסוכר וחילוף חומרים יעיל. בנוסף, הכרישה מכילה ברזל, נוגדי חמצון ורכיבים אנטי סרטניים. אכילת ירקות מאותה משפחה נמצאה קשורה להפחתת הסיכון לסרטן הערמונית וסרטן המעי ככל הנראה בשל תכולת רכיבים אנטי סרטניים המגנים על תאי המעי והערמונית ומונעים התפשטות והתרבות תאים סרטניים. כרישה מכילה פלבנואיד נוגד חמצון (קמפרול) שמגן מפני התפתחות סרטן השחלות. את הקמפרול אפשר למצוא גם בתרד, בצל וברוקולי בכמות נאותה.

 

 
קציצות כרישה
 קציצות כרישה   צילום: אבף אמברם 
 
 

עלי מנגולד(עלי סלק) לחיזוק השיניים והעצמות

הברכה: "שיסתלקו אויבך ושונאך וכל מבקשי רעתנו"

היתרון הבריאותי: בשל היותו ירוק מאוד הוא מכיל הרבה כלורופיל המנקה את הגוף מרעלים ובטא קרוטן. המנגולד עשיר מאוד בוויטמינים וברכיבים המחזקים ומזינים את הגוף. יש בו סידן הקשור לחיזוק העצמות והשיניים, אשלגן הפועל למניעת איבוד נוזלים, חומצה פולית התומכת במערכת העצבים, ומערכת הלב וכלי הדם. עלי המנגולד מכילים מקור לוויטמין A המשתתף בתהליכים שונים בגוף, מחזק את מערכת החיסון, מחזק את העיניים ומסייע בהפחתת קטרקט ועיוורון לילה. מזין את העור ומסייע בריפוי פצעים. מכיל סיבים תזונתיים המסייעים לשמירה על רמות כולסטרול תקינות בדם וכן תורמים לירידה במשקל וטיפול בעצירות. הסלק עצמו יעיל למצבי צינון ולמצבי אנמיה, יסלק ריח רע מהפה, מונע סרטן ומקל על בעיות עיכול.

 

 
מנגולד
 מנגולד   צילום: fotolia 
 

רימון להאטת ההזדקנות ולשיפור הסקס

הברכה: "שירבו זכיותנו כרימון".

היתרונות הבריאותיים: לא סתם חברות הקוסמטיקה הגדולות מכניסות את הרימון כמרכיב עיקרי לקרמים שלהם. הרימון מכיל שפע של נוגדי חמצון מסוג פוליפנולים, אנתוציאנינים ביניהם טאנינים ופלבנואידים. המקנים לגוף יכולת נוגדת חמצון עצומה בנטרול רדיקלים חופשיים וכך מסייעים בהקטנת תהליכי החמצון והשפעתם על הגוף. נוגדי חמצון אלו מאטים את ההזדקנות, מטיבים עם מערכת הלב, מעכבים ואף עשויים למנוע גידולים סרטניים. בנוסף, הרימון יעיל להפחתת הכולסטרול ה"רע", לשפר את התפקוד המיני, לבנות את העצמות והשיניים, ולריפוי מהיר יותר של פצעים פנימיים וחיצוניים.

 

 
רימון מוסיף המון
 רימון מוסיף המון   צילום: רחלי קרוט 
 

דלעת לשיפור הפוריות ובריאות הדם

הברכה: "שתקרע רע גזר דיננו ויקראו לפניך זכויותנו"

היתרונות הבריאותיים: בדלעת, שמכילה לוטאין ובטא-קרוטן, שנותנים לה את צבעה העז, מצויים נוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים, ואנטיאוקסידנטים ממשפחת הקרוטנואידים, החשובים לבריאות העין בהגנה מפני קרינת השמש והפחתת סיכון בהתפתחות קטרקט. כמו כן נוגדי חמצון אלה משפרים ותומכים בתפקוד מערכת העיכול וחשובים מאוד לחיזוק מערכת החיסון. הדלעת עשירה בוויטמינים מסוג: A C E המשמשים בעצמם נוגדי חמצון חזקים מאוד ולכן ביכולתם להילחם כנגד רדיקלים חופשיים בתאי הגוף ובמערכת הדם ובכך מונעים מחומצות שומן רווי וכולסטרול להצטבר על העורקים ולסייע לנו לשמור על בריאות הלב וכלי הדם. בדלעת תמצאו גם ויטמיני B כמו חומצה פולית, ניאצין, תיאמין ואת המינרלים סידן, נחושת אשלגן וזרחן. בנוסף, גרעיני הדלעת (בצורתם הלא קלוייה) עשירים במינרלים ובמיוחד באבץ (100 גרם גרעינים מכילים 70% מהכמות היומית המומלצת של אבץ), החשוב לבריאות העור השיער ומערכת החיסון. הוא משמש בעצמו נוגד חמצון ומהווה רכיב חשוב בנוזל הזרע, כך שיש לו תפקיד חשוב בפוריות הגבר.

 

 
דלעת
 דלעת   צילום: fotolia 
 

תמר החטיף המושלם לוויסות הדם, לאנרגיה ולבעיות עיכול

הברכה: "שיתמו אויבך ושונאך וכל מבקשי רעתנו"

היתרונות בריאותיים: מדובר במולטי ויטמין עשיר הנחשב לאחד הפירות המזינים והמחזקים את הגוף והנפש. תמרים מכילים מגוון רחב של ויטמינים מסוג B ו-B6 בפרט הידוע כמזין ותומך במערכת העצבים המרכזית שלנו ולכן חיוני לתפקוד קוגניטיבי ושמירה על בריאות המוח. כמו כן התמר מכיל ויטמינים המשמשים נוגדי חמצון כמו E C מינרלים רבים, נוגדי חמצון חשובים וסיבים תזונתיים שתורמים לתחושת שובע, ניקוי רעלים מהגוף ואיזון רמות הסוכר בדם. התמרים מכילים ברזל, היעיל לוויסות זרימת הדם והחמצן בגוף. בתמרים גם מכילים סידן, מרכיב מרכזי במערכת השלד שלנו ולכן חיוני לשמירה על העצמות והשיניים. מומלץ לאכול תמרים לחיזוק העצם מניעת אוסטיאופורוזיס, מניעת דלקת מפרקים שגרונית וניוונית ולמניעת בעיות שיניים. בנוסף התמרים עשירים במגנזיום ואשלגן האחראים על תפקודם התקין של השרירים, להפחתת דלקתיות בגוף, למערכת העצבים והלב. במחקר שנעשה בטכניון נמצא כי אכילת 3 תמרים ביום (מסוג מג'הול וחלאווי) מפחיתים את הסיכון לטרשת עורקים, אלצהיימר וסרטן\ עקב תכולת נוגדי חמצון מסוג פוליפנולים. אנשים שמעוניינים לרדת במשקל ישמחו לגלות כי אמנם יש בהם כמות לא מבוטלת של סוכרת אך הם דלים בשומן, נקיים מחומרים משמרים, ולכן הם עדיפים על כל חטיפי הבריאות האחרים כמקור בריא לאנרגיה ובעיקר למתאמנים וספורטאים.

 

עזרה בהכנת הכתבה: לירון לוי דהאן נטורופתית N.D ומרצה לנטורופתיה במכללת רידמן

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by