בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
חשבון גוף ונפש: 50 דרכים לשפר את הבריאות השנה 

חשבון גוף ונפש: 50 דרכים לשפר את הבריאות השנה

 
בריאות |
 

מפחיתים מלח, הולכים הרבה ברגל, עושים מה שאוהבים, מבלים עם הילדים, מנקים את הבית מחפצים ישנים ונפטרים מהרגלים רעלים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
50 דרכים להכניס בריאות לחיים
 50 דרכים להכניס בריאות לחיים   צילום: שרית גופן 
 
 

הזמן הזה בין ראש השנה ליום כיפור, הוא בדיוק הזמן לחשבון גוף ונפש, להסתכל על עצמינו מבפנים ומבחוץ ולהחליט החלטות שיגרמו לנו להיות יותר בריאים ומאושרים השנה. תשאלו את עצמכם - האם ההרגלים שלכם גורמים לכם אושר ובריאות? אם התשובה היא לא - הכל ניתן לשינוי. הנה 50 דברים שאתם יכולים לשנות השנה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

לא בשביל דיאטה: מה באמת קורה לגוף שלנו כשאנחנו צמים?

4 מאמנים מגלים איך להוריד את הבטן של אחרי החגים

 

1. נגמלים מהרגלים רעים כמו סיגריות/אלכוהול/כל התמכרות שאינה משרתת אתכם ולא מטיבה עם הבריאות שלכם, גורמת לכם להיראות מבוגרים מגילכם והורסת את בריאותכם. עשו משהו שיעזור לכם להיפרד מההרגל כמו להירשם לסדנה תומכת.

 

2. נקו רעלים מהגוף. הבריאות שלנו מושפעת מאורח חיינו. עודף רעלים בגוף עלול לגרום למחלות, קשיי עיכול, עור פנים עייף, עייפות כרונית וכבדות. אחת לשנה עשו ניקוי גוף מרעלים כמו צום מיצים, או ניקוי אורז ומש.


3. ביוש מתוקים. סוכר הוא האויב הכי גדול של הבריאות שלכם. תיפרדו ממנו לשלום ובמקום עוגות ועוגיות עברו לפירות ותמרים.

 

4. מעובדים לא נכנסים. סננו את המאכלים שנכנסים אליכם בבית. החליטו שהשנה אתם אולי מבלים מעט יותר במטבח, אבל מפסיקים לקנות אוכל מוכן ומעובד וקוצצים יותר סלט, מערבבים כמה מרכיבים ומכינים פשטידה, מרק או מוקפץ. ההרגשה תהיה אח"כ הרבה יותר טובה.

 

5. לפחות ירק אחד ירוק ביום. הכניסו לתפריט שלכם מאכלים המכילים כלורפיל ועוזרים לגוף לנקות פסולת מהגוף כמו מלפפון, כוסברה, ברוקולי, סלרי, תרד או מנגולד.

 

6. הולכים יותר. החרימו מעליות, אל תבקשו שיביאו לכם דברים, תעשו הפסקות יזומות של הליכה באמצע היום ותיפטרו מהעצלות. המצטיינים שביניכם יכולים להצטייד במד צעדים שיעזור לכם לעקוב. הליכה משפרת את המטבוליזם ומשחררת את הגוף והנפש.

 

7. ארוחות קטנות. לגודל הארוחות שלנו יש משמעות וקשר ישיר עם הבריאות שלנו. במקום לאכול 2-3 ארוחות גדולות ביום, עברו ל-6 ארוחות קטנות-בינוניות. תרגישו פחות כבדים ועייפים והמשקל יהיה מאוזן.

 

8. ספורט. השנה תמצאו את הספורט שעושה לכם טוב ותתמידו בו לפחות 4 פעמים בשבוע. האידיאל הוא להתאמן 4-5 בשבוע באימון אירובי ועוד 3-4 פעמים בשבוע באימוני אנאירובי.

 

 
עושים יותר ספורט השנה
 עושים יותר ספורט השנה   צילום: רונית כהן ואורי טאוב 
 

9. מתיחות. התחילו את הבוקר במתיחות ועצרו מדי פעם כדי לקום מהכיסא ולבצע מתיחות. עשו לפחות אחת לשבוע אימון מתיחות, יוגה או פילאטיס שישמור על היציבה והגמישות.

 

10. עשו משהו שאתם אוהבים. השקיעו בתחביב שלכם השנה, הירשמו לחוג, תמצאו משהו שממלא אתכם ומעסיק אתכם, גורם לכם להרגיש טוב ושלא קשור לעבודה שלכם.


11. בלו עם הילדים. יש לכם ילדים? תשחקו איתם בחוץ לפחות שעה ביום, זה ישמור עליכם בריאים, מאושרים וצעירים. אם אין לכם ילדים, בלו עם ילדים של החברים/משפחה שלכם.

 

12. מים ולימון. שתו כוס מים חמימים עם מיץ של חצי לימון עם הקימה. זה יחזק את מערכת החיסון וישפר א המטבוליזם.

 

13. עשו בדיקות דם. לפחות אחת לשנה תדעו מה מצבכם הבריאותי. אם יש צורך בנטילת תוספים תיקחו ותרגישו בהבדל.

 

14. דגים. נמצא קשר ישיר בין המצב רוח שלנו ותפקודי המוח לאומגה 3. תאכלו דגים כמו סלמון או מקרל לפחות 3 פעמים בשבוע.

 

15. מנקים מעגלים. בלו כמה שיותר עם חברים. תצחקו איתם ותעשו איתם דברים שעושים לכם טוב. אנשים שמשפיעים עליכם לרעה, תנקו מחייכם.

 

16. ישנים. שינה משפיעה על מצב הרוח, הבריאות הפיזית והנפשית. שינה לקויה גורמת גם לעלייה במשקל ומחלות. תנסו לישון לפחות 8 שעות רציפות בלילה.

 

17. רשימות. עשו לעצמכם רשימה של דברים שתרצו להספיק השנה. מטרות תמיד ידרבנו אותכם ויתנו לכם משמעות.

 

 
השנה נישן טוב יותר
 השנה נישן טוב יותר   צילום: fotolia 
 
 

18. טיילו בטבע. אם אתם לא גרים בטבע, צאו לטייל לפחות אחת בשבוע, תנשמו אוויר נקי ותהנו מנוף אחר.

 

19. עברו למוצרים טבעיים. חפשו מוצרי קוסמטיקה שלא מכילים חומרים שמרעילים את הגוף כמו פראבניים למיניהם, אלומיניום בדאודורנט ומלחים לשיער.

 

20. בלי פלאפונים. טוב אי אפשר בלי, אבל קצת פחות כי אתם מפספסים הרבה רגעים יפים בחיים. שימו אותה בצד לפעמים, החיים לא יברחו לכם.

 

21. היבדקו. לכו להיבדק אצל רופא משפחה, רופא שיניים, או כל רופא שאתם זקוקים לו. אל תזניחו. היעזרו גם ברפואה משלימה.

 

22. עברו לשמן קוקוס. או לפחות הכניסו אותו למטבח שלכם. הוא בריא, מזרז חילוף חומרים ויעיל לדיאטה.

 

24. קפה. אל תפריזו בשתיית קפה והסתפקו ב-3 כוסות מקסימום. נסו להימנע מסוכר בקפה שלכם.

 

25. לכו לטיפול. כולנו זקוקים לטיפול, זה יכול להיות מסאז', פסיכולוג, דיקור או כל טיפול שיגרום לכם להרגיש יותר טוב. אל תתייחסו לזה כאל מותרות, אלא כמשהו שישפר את בריאותכם ותפקודכם.

 

26. עבודה בעבודה. השתדלו לא להכניס את העבודה הביתה. הפרידו בין הקריירה למשפחה.

 

27. זמן לעצמכם. אפילו רבע שעה ביום. זמן של מחשבה, איפוס, רגע שקט שיכול לתת לכם הרבה במשך היום.

 

28. מים. אם אתם לא מצליחים לשתות מספיק מים, הכינו לעצמכם מדי יום בקבוק גדול של מים והכניסו פנימה מלפפון, לימון, נענע או כל מה שיגרום לכם לשתות יותר. בכל יום דאגו לשתות את כל הבקבוק.

 

29. תה ירוק. תה ירוק עשיר בנוגדי חמצון, לתה גם השפעה מרגיעה על הגוף והנפש. מצאו זמן לשתות כוס תה אחת ביום.


30. פחות טלוויזיה. תהיו יותר פעילים ותנו לספה ולטלוויזיה פחות תשומת לב בחייכם. אתם תרגישו בהבדל.

 
פחות קפה השנה, יותר מים ותה
 פחות קפה השנה, יותר מים ותה   צילום: marcdroberts, flickr 
 

31. תתנו יותר. נתינה היא כמו מעגל, תמיד היא תחזור אליכם. אל תפחדו לתת בין אם זאת אהבה או דבר חומרי, עזרה או כל דבר שיגרום לאחר אושר.


32. תסלחו יותר. אל תשמרו כעסים ומרמורים כי בסופו של דבר זה פוגע בכם ובבריאות שלכם. נקו משקעים ותלמדו לסלוח. הסליחה משחררת.

 

33. צאו לרקוד. אם אתם לא אוהבים לרקוד אז צאו לפעילות פיזית אחרת שעושה לכם טוב כמו שייט בקייאקים, סאפ, ריצה או טיפוס. פעילות גופנית ותנועה זאת המתנה הכי טובה שאתם יכולים לתת לעצמכם.

 

34. קחו חופש. אתם לא חייבים לטוס לקאריביים או לייון, גם חופשה בבית, באוהל בכינרת או בחצר של השכנים זה טוב. העיקר שתתנו לנפש שלכם לנוח לפעמים מתוך הבנה שמגיע לכם.

 

35. שומרים על המשקל. מחקרים אחרונים הצביעו חד וחלק שיש קשר ישיר בין השמנה לסרטן. השנה תעשו לעצמכם טובה ותשמרו על משקל תקין. העוגה, העוגייה והג'אנק עלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים. הם לא שווים את זה.

 

 
ההמבורגר לא שווה את זה
 ההמבורגר לא שווה את זה   צילום: אינסטגרם 
 

36. רבים פחות. כי זה לא נותן לאף אחד כלום. תנשמו לפני שאתם אומרים דברים שתתחרטו עליהם.

 

37. רוחצים ידיים. הרבה וירוסים, חיידקים ומחלות היו נמנעים אם רק היינו שוטפים יותר ידיים.

 

38. שומעים מוזיקה. מוזיקה שאתם אוהבים גורמת לנו להירגע ולהשתחרר ממתחים מיותרים.

 

39. טפלו בשיניים. הימנעו ממשקאות מוגזים וממתים שפוגעים בשיניים ולכו לביקורת רופא ושיננית לעיתים תכופות.

 

40. תיפטרו מחפצים ישנים. נקו את הבית מזבל שלא נחוץ לכם יותר. העבירו למי שצריך.


41. שתו שייק ירוק. לפחות אחת לשבוע זה יגרום לכם להרגיש טוב, ירווה, יעניק לחות וינקה אתכם.

 

42. אכלו בריא. היעזרו בתזונאי/נטורופת שיבנה לכם תפריט מותאם אישית. אכלו יותר דגנים מלאים, ירקות, פירות וחלבונים איכותיים.


43. הפחיתו מלח. עודף מלח מסוכן לגופינו, גורם להשמנה ולחץ דם. עברו למלח אטלנטי ותשלטו בכמויות.

 

 
פחות מלח
 פחות מלח   צילום: אינסטגרם 
 

44. בלי דיאטות. השנה נפטרים מכל הפרעת אכילה, מפסיקים לעשות דיאטות ומחליטים שבוחרים בחיים מאוזנים שכוללים אוכל בריא והרבה ספורט.

 

45. צמחי מרפא. אל תפחדו להוסיף צמחי מרפא לתה שלכם כדי לחזק את מערכת החיסון שלכם. היעזרו באיש מקצוע או נטורופת.

 

46. מזונות על. אכלו יותר מאכלים בעלי ערך תזונתי גבוה. הוסיפו תבלינים שמשפרים את הבריאות כמו כורכום ופלפל, כמון וקינמון.

 

47. פחות בשר. נסו השנה להוריד מכמויות הבשר והחלב בתפריט שלכם והחליפו בחלבונים ושומנים מהצומח כמו אבוקדו, אורז מלא ומש.

 

48. חייכו יותר. אם אפשר תצחקו, כי הצחוק יחזק את שרירי הבטן וישפר את בריאותכם.

 

49. היו מודעים לעצמכם. ואל תברחו משינויים שאתם יודעים שאתם צריכים לעשות השנה.

 

50. אבל אל תשפטו את עצמכם לחומרה. כי זה לא מזיק לבריאות. תהיו טובים לעצמכם.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by