בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
לצום נכון: 10 החוקים לצום שעובר בקלות 

לצום נכון: 10 החוקים לצום שעובר בקלות

 
בריאות |
 

לשתות הרבה, להמעיט בספורט, להפחית במלח, בלי אלכוהול ולאכול הרבה ארוחות קטנות באותו היום. הנה ההמלצות שלנו לצום קל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כך תצומו נכון
 כך תצומו נכון   צילום: fortolia 
 
 

הפסקת האכילה, עשויה להיות לא פשוטה עבור לא מעט אנשים למרות שמדובר בסך הכל ב-24 שעות ללא מזון ושתיה. אחת הסיבות העיקריות לקושי הוא ההרגל, כאשר הסיבה השניה היא ניהול צום לא נכון. בשביל להיערך לצום שעובר בקלות, מומלץ להכין את הגוף עוד מהיום שלפני הצום ומהבוקר של יום הצום. הנה 10 דרכים להקל על הצום השנה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

1. מכינים לפני

השתדלו לא להגיע לארוחה האחרונה מאוד רעבים. מומלץ לחלק את הארוחות מהבוקר ולאכול הרבה ארוחות קטנות. אל תתפוצצו בארוחה המפסקת, דבר שיקשה עליכם וביום שאחרי תרגישו רעב. בכל 3 שעות אכלו ארוחה קטנה עד בינונית שכוללת את כל אבות המזון.

 

2. טעים

אנחנו רוצים שהאוכל שלנו יהיה טעים באותו היום אבל לא רוצים להגזים במלח, תבלינים וחריף. אלו יגרמו לנו להרגיש צמאים גם יומיים אחרי שנאכל אותם. מתנו מאכלים עם טעמים חזקים מדי.

 

3. בלי מתוק

הימנעו ממאכלים מתוקים וממתקים שעשויים לשבש את רמות הסוכר בדם. חשוב במיוחד לא לסיים את הארוחה המפסקת במשהו מתוק שלא תרגישו לאחר זמן קצר במשהו מתוק נוסף.

 

4. מאכלים עם מים

מעבר לעובדה שאתם צריכים לשתות הרבה מאוד מים לפני הצום כדי למנוע התייבשות, מומלץ מאוד להוסיף מאכלים שמכילים מים וויטמינים כמו למשל מלפפון, שימלא את הגוף בנוזלים.

 

5. ספורט

אפשר ומומלץ לעשות ספורט יום לפני הצום לא מאוחר מזה. אם אתם מתכננים לצום עד הסוף, הימנעו מנסיעות ממושכות על אופניים שיגרמו לכם להיות צמאים ורעבים. הסתפקו בהליכות איטיות ולא בשעות החום.

 

 
אל תגזימו בעליות
 אל תגזימו בעליות   צילום: shutterstock 
 

6. קפאין אאוט

חוץ מקפה שמכיל קפאין, נסו להימנע ככל שניתן ממשקאות ממותקים, קולה, שוקולד, תה ירוק וכל מה שמכיל קפאין שעלול להצמיא אתכם.

 

7. פחמימות מורכבות

כדי לשמור על איזון הסוכר בדם הימנעו מלחם לבן, פסטות ואורז לבן ובמקומם אכלו בארוחה המפסקת אורז מלא, פסטה מקמח מלא וקינואה.

 

8. חלבון

שימו לב שאתם אוכלים מספיק חלבונים בארוחה המפסקת כמו דג סמלון, עוף, בשר, טונה או עדשים.


9. שומן

הוסיפו שומן בריא לארוחה המפסקת כמו טחינה, אבוקדו, אגוזים או דגים. שומן זה יחזיק אתכם שבעים לאורך זמן.

 

10. מים בטעמים

שתו כמה שיותר מים. הכינו לעצמכם מים בטעמים כמו מים עם חתיכות מלפפון, נענע, סלרי, פירות יער, תפוז, לימון או לואיזה ושתו לפחות 2 כוסות מים בשעה. המים בטעמים ידרבנו אתכם לשתות יותר.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by