בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
קבלו השראה מהמרתוניסטים: מה מניע אותם לרוץ עד בלי סוף? 

קבלו השראה מהמרתוניסטים: מה מניע אותם לרוץ עד בלי סוף?

 
בריאות וכושר |
 

רצים עד המקרר ומתנשפים בטירוף? הכירו את אלו שלא שבעים עד שהם רצים מינימום 42 קילומטרים בזמן מוגבל. מה מניע את המרתוניסטים ומה הטיפים שלהם לרצים? הכתבה שתגרום לכם להוציא את נעלי הריצה מהבוידעם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המרתוניסטים מגלים: ככה התאהבנו בריצה
 המרתוניסטים מגלים: ככה התאהבנו בריצה 
 
 

לקראת המרתון המדברי באילת שיתקיים ב-18.11, מאמני ריצה מרחבי הארץ נותנים טיפים כיצד להתאמן למרתון, ובמיוחד לכזה שדורש התמודדות עם תנאי שטח מיוחדים. אוריין הרץ, 42 מאילת, היא מאמנת כושר אישית, ובעלת חברת fit4u לאימונים אישיים וקבוצות קטנות. בנוסף, היא מצילת ים, אשת ברזל, ומרתוניסטית (12 מרתונים כבר מאחוריה). היא החלה לרוץ במהלך השירות הצבאי שלה. "הייתי מדריכת קרב מגע והתחלתי לרוץ בפרדסים של קיבוץ גבעת חיים איחוד בו נולדתי וגדלתי). לאחר הצבא עברתי לאילת, התחתנתי וילדתי". מספרת הרץ.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

ישראל מפתיעה: באיזה גיל מאבדים את הבתולים ברחבי העולם?

דוגמנית הפלייבוי הלכה לעולמה בגלל טיפול


"חודשים ספורים לאחר הלידה הצטרפתי לקבוצת הטריאתלון בעיר, התחלתי להשתתף בתחרויות והגעתי להישגים יפים. החלטתי להגדיל נפחי ריצה ונרשמתי לחצי מרתון באילת ונהניתי". אורין לא הסתפקה בחצי והחליטה להירשם למרתון מלא בתל-אביב בשנת 2011. "סיימתי אותו עם פציעה והרבה משככי כאבים, עם חיוך ענקי ותוצאה מכובדת מאוד למרתון ראשון 3:47. אז הבנתי שלתחום הריצה אני מתחברת".

 

חוסן נפשי ומוזיקה טובה
"בריצות ארוכות וגם באימונים לאיש ברזל, יש המון משקל לחוזק המנטלי ולמזלי אני מזל שור - חזקה מאוד ועקשנית, דבר שמשחק לטובתי. באימונים מוזיקה טובה עוזרת לי והאימונים בונים את החוסן הנפשי שלי. היעד הבא שלי הוא המרתון המדברי המלא שנה 3 ברציפות".


הטיפים של אריין לריצות ארוכות
אריין מאמינה שאתם צריכים להיצמד לתכנית שלכם מבלי להגביר או לעקוף חלילה שמא תפצעו, תרוצו תמיד עם הבגדים והנעלים שאתם רגילים להם ואל תנסו ביום המרוץ שום דבר חדש ג'ל, איזוטון או חטיף לא מוכר, למרות שמחלקים את זה בחינם ביום המירוץ. קחו איתכם 2 כדורי אדוויל בתיק לכל מקרה וחשוב שתחייכו למצלמות כי "הסבל הוא רגעי אבל התמונות הן לנצח".

 

 
אוריין הרץ
 אוריין הרץ   צילום: ניר עמוס 
 

נעמי ויינשטוק, 52, גרושה פלוס 3, ורוני פילבסקי, 56, נשוי פלוס 3, הם מדריכי ריצה וטריאתלון שהתחילו לרוץ בנפרד אך דרכיהם הצטלבו יחד. "התחלנו כל אחד לחוד עם המטרות הקטנות שלו: נעמי רצתה לרדת במשקל ורוני רצה לשפר את הכושר גופני שלו. התחלנו להתאמן יחד ורצנו מרחקים של כ-5 ק"מ. אט אט הגדלנו מרחקים, ותוך חצי שנה רצנו חצי מרתון. חודשיים אח"כ כבר רצנו מרתון שלם".


המרתון הראשון הוא המרתון הזכור מכולם, טוענים השניים. "רצנו לראשונה את מרתון טבריה, בינואר 2006. התאמנו לקראתו ללא שעוני ריצה וללא ידע אמיתי על ריצות למרחקים ארוכים, אימונים לקראתם ומרחקים". באופן מפתיע, עבור נעמי זה היה המרתון המהיר ביותר, ועבור רוני גם כן, עד שהצליח לשפר את הזמן רק כעבור 7 שנים.

 

"אנשים שעוסקים באופן קבוע בספורט הם אנשים טובים יותר"
השניים מספרים שהריצה עבורם בסופו של דבר הייתה מעבר להרזייה ושיפור הכושר הגופני. הם גילו דברים חדשים על עצמם ובריאות הגוף והנפש השתפרה. "הבו למשל שאנשים שעוסקים באופן קבוע בספורט, ובמיוחד באירובי, הם אנשים טובים יותר משהיו קודם לכן".

 

החברות עזרה להם להגיע לקו הסיום בקלות

"כדי לא להישבר באמצע הדרך בריצות הארוכות, מומלץ לבצע אימונים טובים, תזונה נכונה, גישה חיובית, מטרות ויעדים, אימונים מגוונים, אמונה וביטחון בעצמנו, החברות שבינינו עזרה. היעד הבא שלנו הוא אולטרה מרתון בקרואטיה, 72 ק"מ בנוף הררי, הכולל 2400 מ' טיפוס מצטבר, אבל היעד האמיתי שלנו מוגשם מידי יום, כל החוויות שחווינו בעולם הריצה והטריאתלון הביאו אותנו להגשים את החלומות שלנו ומכאן, את החלומות של אחרים. פינטזנו על הקמת קבוצות ריצה ולסייע לאנשים להשיג מטרות, להתחבר לעצמם, לחוות הצלחה, לחוות אתגרים וללמוד מהם.
ומתוך התשוקה הזו, הקמנו את NRspirit אימוני הצלחה. במרתון המדברי ישתתפו כ- 60 מתאמנים שלנו במקצים השונים".

 

הטיפים של נעמי ורוני לריצות ארוכות
להתאמן היטב, רצוי על פי תוכנית מקצועית, עם יעד הגיוני ובר ביצוע ועם הרבה סבלנות, לחוות את הדרך ולהפיק ממנה לחיים- ההתמודדות עם אתגרים, הצלחות, קושי, עומס ואיזון. להקפיד על תזונה מתאימה, במיוחד לפני, תוך כדי ואחרי אימונים, וכמובן לרוץ עם פרטנר/ית שכיף איתו.

 

 
נעמי ורוני.
 נעמי ורוני.   צילום: פרטי 
 
 

מאמן הטריאתלון והריצה למרחקים ארוכים מני קיסלסי, 54, הוא נשוי ואב לשניים, החל לרוץ בגיל 12, כאשר המורה לספורט בבית הספר היסודי דחף ודירבן אותו. הוא החל לרוץ בנבחרת האתלטיקה הקלה ומאז הוא לא עוצר. ריצת המרתון הראשונה שלו התרחשה בברלין, לאחר אימונים מפרכים בחודשי הקיץ האילתיים. "זה היה לא אנושי. הגענו למרתון בטמפ' של 10 מעלות צלזיוס, גשם זלעפות שלא פסק מהבוקר ועד שעות הצהרים המאוחרות, חוויה בהחלט נדירה".

 

אף פעם לא נשבר באמצע הדרך

"מאז גיל 12 ועד היום אני ממשיך לרוץ, בריצות יש המון זמן להתחבר לעצמך, לחשוב ולייצר חוויות חדשות לחברי הקבוצה שאני מאמן, ריצות שטח הן הריצות האהובות עלי במיוחד בזכות החיבור לטבע, לשקט, לנופים שאין בריצות אורבניות. מעולם לא הרגשתי שאני עומד להישבר, אין אפשרות כזו באוצר המושגים שלי, זה לא קרה בשום מרוץ ותחרות שהשתתפתי בה, כל צעד מחושב ומתוכנן מראש אצלי". היעד הבא שלו הוא המרתון המדברי באילת, מירוץ שאת כל המסלולים בו הוא תכנן ויצר מיום היווסדו.

 

הטיפים של מני לריצות ארוכות
כדי להצליח כדאי לכם לחבור לקבוצת ריצה עם מאמן מוסמך ובעל ניסיון כחצי שנה לפני המרוץ. תעבדו לפי תכנית מסודרת שמתאימה לצרכים והיכולות שלכם, תעבדו עם שעון דופק והצטיידו בבגדי ונעלי ריצה איכותיות. בנוסף, שלבו אימוני חיזוק וגמישות לפחות פעמיים בשבוע.

 

 
מני קיסלסי
 מני קיסלסי   צילום: פרטי 
 

שרונה שלו מאייר, 43, נשואה פלוס שלושה, היא מאמנת ריצה במקצועה. גם היא החלה לרוץ בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים המורים כבר דחפו אותה להירשם למגמת ספורט. "לאחר התיכון עברתי ניתוח בברך וזנחתי את הריצה והטניס. במשך שנים התאמנתי בעיקר בחדר כושר וחוגים ומיד לאחר הלידה התחלתי הליכות עם העגלה בכפר ורדים (המון עליות) ולאט לאט התחלתי לשלב ריצה. משם כבר לא הפסקתי לרוץ".

 

המרתון הראשון לא היה קל אבל בסוף תחושת ניצחון
"בשלב מסוים הצטרפתי לקבוצה של אלי אסרף (זכרונו לברכה). אלי הבין את הפוטנציאל הטמון בי ומיד הציע לי לעשות את מרתון תל אביב כמו כל רץ מתחיל או רצה מתחילה עם התשוקה למרתון הגיעה הפציעה ונאלצתי לחכות למרתון טבריה. בשנת 2012 הצטרפתי לקורס מאמנים בוינגייט ותוך כדי הקורס השלמתי את החסר. בתחילת 2013 עשיתי את המרתון הראשון שלי בטבריה. כמובן שקל זה לא היה ובסיום הרגשתי את ניצחון הרוח על הגוף בהחלט היה מאתגר ומרגש".

 

מחלקת את הריצה לחלקים כדי שיהיה יותר קל

"בדר"כ אני רצה עם עוד אנשים שמתאימים לקצבים שלי, ואנחנו מושכים אחד את השני, תמיד חושבת על הסוף ובדר"כ מחלקת את הריצה לחלקים, ובתחרויות אני דואגת שיהיו בסיום משפחה וחברים כך שאהיה חייבת לסיים. היעדים הבאים שלי הם המרתון המדברי, אהיה פייסרית במרתון טבריה ובמאי 2017 ארוץ במרתון ריגה.


הטיפים של שרונה לריצות ארוכות
שרונה מאמינה שאתם צריכים להתחיל עם מטרות קטנות, לחלק את המרחקים בראש למרחקים קטנים יותר ולאט לאט להעלות בהדרגה. תזכרו שהצעד הראשון הוא הכי קשה אבל מכאן זה משתפר. הקפידו על תזונה נכונה ושתיה לפני. "הריצה היא הראי של החיים שלנו. כשקשה לנו ביום יום נרגיש את זה בריצה".

 

 
שרונה שלו
 שרונה שלו   צילום: חגי המצלם 
 

ווילם לאוקס, 58, הוא מאמן אתלטיקה, מומחה בתורת האימון ומייסד קורסים למאמני לריצות ארוכות. "התחלתי לרוץ בגיל 14 בתור כדורגלן, משם התחלתי להשתתף במירוצים, ראיתי שאני זוכה במקומות הראשונים אז בגיל 15 פרשתי מכדורגל ועברתי לאתלטיקה".

 

בגיל 17 כבר השתתף בחצי מרתון

"עד גיל 40 רצתי בתור אתלט, ריצות בינוניות בלבד. למרות שבגיל 17 רצתי כבר חצי מרתון, המרתון הראשון הרשמי שלי היה ב-2013, בפראג! זה היה לי קשה במיוחד, ששת הקילומטרים האחרונים היו סיוט, כי לא תכננתי נכון את הריצה. התחלתי מהר מדי ושילמתי את המחיר. כדי לא להישבר בריצות ארוכות כדאי תמיד להתחיל לרוץ בקצב נוח, לרוץ בסבלנות, לרוץ בקצב האישי שאפשר ולא להתייחס לרצים אחרים. אני רץ כבר יותר מ-44 שנה אז היעד הבא זה חצי מרתון מירוץ התנ"ך וחצי המרתון המדברי".

 

הטיפים של ווילם לריצות ארוכות

ווילם טוען שאתם צריכים להיות מודעים ליכולות שלכם ואיתם לעבוד, תתכוננו היטב לריצות למרחקים ארוכים כי זה לא מגיע ביון אחד, מומחים עולמיים ממליצים להתאמן בין 3-4 פעמים בשבוע במשך שנתיים לפחות לפני שמתחילים לרוץ מרתון. הוסיפו תרגילי כוח ותרגילים לשיפור טכניקת הריצה. פעם בשבוע עשו אימון "הפוגות נרחבות" למרחקים שונים: 7X 1000, 10X 400, 2000-1600-1200-1000-800-400 ואל תשכחו לדאוג למנוחה טובה ולתזונה.

 

 
ווילם לוקס
 ווילם לוקס   צילום: פרטי 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by