בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
היכונו סערה: 5 מזונות מומלצים נגד דכאון חורף שיגרמו לכם לאכול פחות 

היכונו סערה: 5 מזונות מומלצים נגד דכאון חורף שיגרמו לכם לאכול פחות

 
בריאות וכושר |
 

חושך שמגיע מוקדם, קור, גשם וסערה - אלו עלולים לגרום לנו להרגיש דכדוך ואף להפריז עקבותו ברעב. אלו המאכלים שכדאי לכם לאכול מהם יותר בחורף

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מרק ירקות חורפי
 מרק ירקות חורפי   צילום: שני צדיקריו 
 
 

בשביל לעבור את החורף בשלום ולמנוע השמנה או דיכאון, מומלץ לשמור על רמות מאוזנות של סוכר כדי למנוע צניחות סוכר מיותרות שיגרמו לכם לזלול יותר, בנוסף, מומלץ לעשות פעילות גופנית סדירה שתעלה את רמות הברזל, תחמם אתכם ותגרום למצב רוח שלכם להשתפר פלאים. נסו להימנע ממאכלים קרים כדי למנוע תחושת חוסר סיפוק ורעב. הנה המזונות שיעזרו לכם לשמור על חורף מאוזן ובריא, הרבו במרקים ותבשילים והכניסו את המאכלים הללו לתוכם.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

מינוס 25 קילוגרמים: דיאטת הטריפל המוזרה של נטלי דדון

10 דברים שחייבים לדעת על סופגניה

 

תרד וירוקים

ירקות כמו תרד, כרוב ירוק ועלי סלק, נמצאים בשיאם התזונתי בעונה הקרה. הם עשירים באשלגן, מגנזיום, ברזל וסידן ומסייעים לגוף לשמור על מחזורי השינה שלו, להחזיר את השרירים העייפים למצב נורמלי ולווסת את הורמוני לחץ. כולם קריטיים למצב רוח טוב. נסו לסחוט את כולם יחד או כל אחד בנפרד למיץ, לשתות לפחות כוס אחת ביום ומיד תראו את ההבדל. בנוסף, אפשר לאכול אותם כחומר גלם בסלט או להקפיץ קצת עם שמן זית על מחבת.

 

אפונה - חומצה פולית

מחסור בחומצה פולית קשורה לדיכאון ומהווה תגובה דלה יותר, לתרופות נוגדות דיכאון. אחד השילובים שיכולים למנוע זאת הוא, כרוב ניצנים עם אפונה ירוקה העשירה בסיבים וכל זה עם שעועית שחורה.

 

 
תרד
 תרד   צילום: fotolia 
 

פטריות

החורף הוא עונת שיא של הפטריות, שאכן צצות אחרי הגשם. הפטריות עמוסות בשני ויטמינים B חשובים - ניאצין וריבופלבין, שיכולים לשפר את מצב הרוח. בנוסף, הן מכילות ויטמין D שכן, כמונו, הן יוצרות אותו בחשיפה לאור שמש.

 

סקירה של 14 מחקרים, שבחנו את הקשר בין ויטמין D ודיכאון, ופורסמו בעיתון הבריטי לפסיכיאטריה בשנת 2014, מצאו קשר מובהק בין הדיכאון וחוסר בוויטמין. נסו לאכול חצי כוס פטריות מדי יום ולבחור פטריות בר, משום שהן מכילות יותר ויטמין D.

 

 
פטריות שיטאקי וארגני
 פטריות שיטאקי וארגני   צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו 
 
 

זרעי דלעת

חטיפים המכילים זרעי דלעת פריכים בחורף הזה, עוזרים להקל על דיכאון. זרעי דלעת הם אחד מהמקורות העשירים ביותר של טריפטופן. יש צורך בטריפטופן, כדי לייצר סרוטונין, שגורם לנו להרגיש רגועים ומאושרים. הגוף לא יכול לעשות את זה ולכן צריך לקבל את זה ממזון. אפשר לפזר גרעיני חמנייה על יוגורט, סלט, או בתוך המרק העשיר שלכם.

 

אגוזים

אגוזי מלך, מהווים מרכיב עיקרי של דברים חגיגיים טובים ורבים, מכילים אומגה 3, חומצות שומן. המקור השומני שלהם, משפרים את מצב רוח, על פי האקדמיה לתזונה של אוניברסיטת NYU ותורת התזונה. הם יכולים לעזור לכם לישון טוב יותר. מחקר בכתב העת לתזונה, מצא כי אגוזי מלך מכילים מלטונין- חומר הגורם לשינה.
שיהיה חורף חם וטעים.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by