בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
מלך הדיאטה והזוהר: 10 דברים שאתם חייבים לדעת על קישוא 

מלך הדיאטה והזוהר: 10 דברים שאתם חייבים לדעת על קישוא

 
בריאות |
 

הקישוא נחשב לבין הירקות הדלים ביותר בקלוריות, הוא משביע ולכן מומלץ לשלב באופן קבוע בתפריט דיאטה, הוא מגן על הלב, ואפילו שומר עליכם צעירים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
10 דברים שחייבים לדעת על קישוא
 10 דברים שחייבים לדעת על קישוא   צילום: פרטי 
 
 

הקישוא, שהישראלים כל כך אוהבים לאכול בכל מיני צורות, הוא קרוב משפחה של המלפפון, הדלעת והאבטיח. הוא קיים בלא מעט זנים וצבעים והוא נחשב לבין הירקות הדלים בקלוריות. קישוא ממולא, סלט קישואים, קישואים מאודים, מרק או פשטידת קישואים - הנה 10 סיבות מעולות להכניס את הקישוא לתפריט שלכם בכל יום.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

מבלבל: התקף לב או חרדה? ככה תדעו להבדיל

"לא הצלחתי לדבר": לקחה גלולות וסיימה במיון


1. כמה קלוריות בקישוא?
הקישוא נחשב לאחד הירקות בעלי הערך הקלורי הנמוך ביותר (17 קלוריות בלבד ל-100 גרם קישוא). הוא אינו מכיל שומנים רוויים או כולסטרול.

 

2. סיבים תזונתיים
הקליפה של הקישוא היא מקור מצוין לסיבים תזונתיים, הגורמים לתחושבת שובע, עוזרים לטיפול בעצירות ואף מגנים מפני סרטן המעי הגס.

 

3. לנשים בהיריון
הקישוא הוא מקור מצויין לחומצה פולית. לחומצה הפולית תפקיד חשוב בחלוקת התא ובסינתזה של DNA. ויטמין זה, במידה ונלקח באופן סדיר לפני ובמהלך ההריון, עשוי למנוע היווצרות מומים אצל העובר.

 

 
היריונית? תאכלי קישוא!
 היריונית? תאכלי קישוא!   צילום: אינסטגרם 
 

4. קישוא ללב בריא
בקישואים ניתן גם למצוא שפע של אשלגן, מינרל התורם להפחתת הסיכון ליתר לחץ דם ולמחלות לב וגם שומר על חוזק העצם.

 

5. למניעת צינון וחיזוק מערכת החיסון
בקישוא טרי יש כמות יפה של ויטמין C היכול למנוע צינון ושפעת. קישוא בינוני יספק כ-17.9 מיליגרם ויטמין C לכל 100 גרם קישוא (30% מהקצובה היומית המומלצת לאדם). ויטמין המומלץ לחיזוק מערכת החיסונית.

 

6. טוב לעיניים
קישוא מכיל קרטנואידים שהנם מקור לויטמין A. צריכה יומית של קישואים הוכחה על ידי איגוד האופטימטריסטים כמורידה משמעותית את הסיכוי ללקות במחלת ניוון שרירים באזור העיניים, העלולה לגרום לעיוורון.

 

7. קישוא לאנרגיה
בקישוא כמות מכובדת על ברזל, אחד מהמינרלים החשובים והחיוניים ביותר בגופנו. הברזל מצוי בגופנו בכדוריות הדם האדומות, ברקמות האדומות של השרירים, בטחול, בכבד ובמח העצם. חוסר בברזל, אשר עלול לגרום לאנמיה נפוץ בעיקר אצל נשים בתקופות המחזור, היריון ולידה. בברזל גם ויטמין סי שעוזר בספיגה טובה יותר של הברזל.

 

8. מונע סוכרת
בקישוא יש מגנזיום התורם למניעת סוכרת. המגנזיום גם מרפה את השרירים, דבר המועיל לספורטאים, מאזן את הסוכר בדם ומסייע לסובלים מכולסטרול.

 

 
זוקיני צהוב, טוב ללב
 זוקיני צהוב, טוב ללב   צילום: דודו דדו 
 
 

9. לעור פנים צעיר ובריא
האבץ שבקישוא, יעיל בריפוי פצעים ושמירה על עור חיוני ובריא. בגיל המבוגר כמות האבץ בגוף ירודה והגוף זקוק לו יותר. הקישוא יגרום לעור להיראות קורן וצעיר יותר.

 

10. זוקיני למניעת מחלות
כל הקישואים אך בעיקר הזוקיני המוזהב, עשירים באנטיאוקסידנטים פלבנואידיים כגון: קארוטנים, לוטאין וזיאקסאנתין. רכיבים אלו מסייעים לגוף להילחם כנגד רדיקלים חופשיים הגורמים להאצת תהליך ההזדקנות ולהאצת תהליכי מחלה.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by