בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
כושר 
זה מה שיקרה לגוף שלכם ברגע שתפסיקו להתאמן 

זה מה שיקרה לגוף שלכם ברגע שתפסיקו להתאמן

 
כושר |
 

גם אתם מפחדים מהיום בו לא יתחשק לכם להתמיד באימונים? יש לכם ממה. אמנם השריר לא יהפוך לשומן כפי שרבים חושבים אבל המטבוליזם ירד, המצב רוח והמצב הבריאותי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

בוידאו: אימון משקולות לפלג גוף עליון שאפשר לעשות גם בבית. כ-45 שניות מכל תרגיל. צילום ועריכה: מאי עבאדי גרבלר. צולם בחדר הכושר של מלון אלכסנדר

 

למה בכלל אנחנו מתאמנים? ובכן, כל אחד מסיבותיו. ישנם מתאמנים שמנסים לרדת במשקל, אחרים חושקים בגוף חטוב, יש כאלו שרוצים לשפר את בריאותם ואחרים בכלל רוצים להשמין. פעילות גופנית מתאימה ונחוצה לכולם בדיוק כמו שאכילה מתאימה לכולם, השאלה היא מה. לא לכולם מתאים אותו סוג מזון בדיוק שלא לכולם מתאים את אותו סוג אימון. אם נפסיק לאכול, הגוף שלנו ייחלש וכך גם אם נפסיק להתאמן. הנה מספר דברים שיקרו לכם ביום שתחליטו לתת לשרירים מנוחה יתרה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

כך תכינו ארוחת שישי מפנקת ב-5 דקות שגם תשרוף שומן

5 טריקים שיגרמו לכם לצאת להתאמן כבר

 

1. תאבדו את זה

זה אולי נשמע ברור מאליו אבל אתם תתפלאו לגלות כמה מהר הגוף מאבד את רמות הכושר שלו. גם אם רצתם במשך שנים בכל יום, אחרי הפסקה של חודש - אתם תתבאסו לגלות שאתם כבר ממש לא באותו כושר. אם התאמנם באימוני משקולות, זה ייקח קצת יותר זמן אבל מסת השריר תרד בהדרגה ואיתה כל הכוח שבניתם באימון. עם זאת, ככל שאתם יותר צעירים ומאומנים, הגוף יזכור שהתאמנתם ולאט לאט תחזרו לכושר.

 

2. עלייה במשקל

אצנים, רוכבים, ומתאמני אירובי למיניהם שרגילים לשרוף קלוריות ומפסיקים לרוב עולים במשקל ובמיוחד אם התפריט שלהם אינו משתנה בהתאם. בנוסף, המטבוליזם מאט ותיתכן עצירות.

 

3. ירידה במשקל

אלו מכם שמרימים משקולות, ביום שתפסיקו להתאמן מסת השריר תרד ותיתכן ירידה במשקל. השריר לא יהפוך לשומן אבל המסה תקטן והרכב הגוף ישתנה. אחוזי השומן עשויים לעלות ותיראו פחות חטובים.

 

 

New week new challenge #אתגר7

A photo posted by Sharon Yanovski Kaplan (@sharon_yanovski) on


 
 

4. מצב רוח ירוד

מחקרים מצאו שלפעילות גופנית יש השפעה ישירה על מצב הרוח. לאנשים שנוטים למצבי רוח משתנים ודכאונות, מומלץ לבצע שעה פעילות גופנית ביום, שמשחררת אנדופינים וגורמת למצב רוח מרומם. ביום שתפסיקו להתאמן תגישו פחות מרוממים.

 

5. כאבי גב

מה שמחזיק את הגוף שלנו על שניים זה השלד והשרירים. ברגע שהשרירים שלנו חלשים, כל הנטל הולך את העצמות והמפרקים והכאבים מתחילים. כדי למנוע את הכאבים עלינו לחזק את כל שרירי הגוף שעוטפים את השלד. כששרירי הבטן וזוקפי הגב חלשים, לרוב יופיעו כאבי גב במוקדם או במאוחר. אם שרירי הרגליים חלשים, ייתכנו כאבי ברכיים.

 

לכל אלו יתווספו גם עור פנים חיוור, כי כשאנחנו מתאמנים העור שלנו בריא ובוהק, חשק מיני ירוד, תחושת קור, בעיות בזרימת דם, עצבנות או עייפות. אימוני כושר גורמים לגוף להיות במיטבו, למנוע מחלות, לחזק את מערכת החיסון ולהיראות יותר טוב.

 

באיזו פעילות כדאי לבחור?

קודם כל, חשוב לבחור שהאימון שלכם מתאים עבורכם, לצרכים שלכם, לסיבה שבגללה התחלתם להתאמן, ללוח זמנים שלכם ולמה שאתם אוהבים. אם האימון שלכם יהיה עבורכם נטל - אין סיכוי שתתמידו בו. אימון טוב הוא כזה שבסופו אתם מרגישים מרוממים, מחוזקים, מותשים ומחכים לאימון הבא.

 

יתרונות אימוני המשקולות

אימוני המשקולות מתאימים לכולם. כן, לא רק לגברים שרוצים לנפח את השרירים. אימוני המשקולות ואימוני ההתנגדות כמו חדר כושר, שיעורי חיטוב למיניהם, TRX ואפילו פילאטיס ויוגה מחזקים את הגוף, מגבירים את המטבוליזם, מחזקים את המפרקים ועוזרים לשאת את משקל הגוף בקלות. בנוסף, תתחטבו ותרגישו מצויין עם עצמכם, אבל זו רק תופעת הלוואי. אל תתאמנו רק כדי להיראות יותר טוב, אלא כדי להרגיש הרבה יותר טוב.

 

 
ריצה
 ריצה   צילום: ניצן רגב 
 

יתרונות אימוני האירובי
אימוני האירובי מתייחסים לריצה, הליכה מהירה, אופניים, אליפטיקל, קיקבוקסינג ודילגית. אימוני האירובי יהיו יעילים מעל חצי שעה, אך בתור התחלה גם 20 דקות יעשו את העבודה. ככל שתעבדו בדופק בינוני לאורך זמן תוכלו לשרוף יותר שומן. בנוסף, אתם מחזקים את שריר הלב ומגדילים את נפח הריאה. לאימוני אירובי יתרונות בריאותיים רבים כמו חיזוק מערכת החיסון, שיפור הנשימה, מצב רוח מרומם והקלה במצבי עצירות.


שילוב בין אירובי למשקולות
השילוב בין אירובי לאימוני התנגדות הוא אידיאלי. אנשים רבים פונים אלי תלונות על כאבי מפרקים שונים כשהם עושים הרבה פעילות אירובית, והשאלה הראשונה שאני שואלת אותם היא האם הם מחזקים את השרירים בנוסף לפעילות האירובית וברוב המקרים התשובה היא לא או לא מספיק. אם תחזקו את השרירים ותתמידו בפעילות אירובית אתם דואגים גם לחזק ולחטב את הגוף שלכם, גם לשמור על גוף בריא וגם להרגיש יותר טוב ולמנוע כאבים.

 

אז איך וכמה מתאמנים?
אין לכולנו זמן לעשות כל כך הרבה ספורט. מצד שני, כשרוצים משהו מאוד - מוצאים עבורו את הזמן. תמיד תוכלו להתעורר שעה קודם ולהתאמן לפני העבודה, לצאת להפסקת צהרים לאימון במקום לארוחה גדולה או את סופי השבוע להקדיש לאימונים ארוכים יותר. נסו להתאמן לפחות פעמיים בשבוע באימוני התנגדות ועוד 3-4 פעמים באימוני אירובי, כאשר זה עשוי להשתנות לפי המטרות שלכם כמובן.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by