בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
לפוריות והגברת האנרגיה: 10 דברים שחייבים לדעת על תמרים 

לפוריות והגברת האנרגיה: 10 דברים שחייבים לדעת על תמרים

 
בריאות |
 

הם מתוקים ואהובים כמו שוקולד, אבל בריאים וטבעיים, עשירים בסיבים תזונתיים, מטיבים עם הלב, ומערכת העיכול, משפרים ביצועים ספורטיביים ונותנים אנרגיה זמינה. למה כדאי לכם לאכול אותם? מצאנו בשבילכם 10 סיבות טובות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
10 דברים על תמרים
 10 דברים על תמרים   צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 
 

בקרוב נחגוג את חג ט"ו בשבט, זמן טוב להיזכר למה כל כך חשוב לנו לאכול פירות יבשים ובמיוחד את התמר האהוב והמתוק שיש לו יתרונות בריאותיים רבים. הוא דל בקלוריות, עשיר בסיבים תזונתיים ולכן מועיל לעיכול, הוא יספק לכם אנרגיה זמינה ומומלץ לפני פעילות גופנית. הנה כל מה שיקרה לגופכם אם תתמידו באכילת תמרים.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

אימון הכדור שיחטב את כל הגוף ב-20 דקות
שלי ורוד: "לא אוהבת להיות בהיריון"

1. הקינוח המושלם

מסתבר שתמר הוא הקינוח המושלם: טעים, מגוון ובעיקר מזין. לא בכדי הם תחליף הסוכר המועדף על דיאטניות ועל מי שמבקש להפחית ממשקלו. לשם השוואה, 100 גרם תמרים מכילים 274 קק"ל, כמחצית מכמות הקלוריות המצויה בשוקולד. גם תכולת השומן בו אפסית. 2 תמרים יבשים בינוניים או 3 קטנים יספקו כ-82 קק"ל בלבד וכ-0% שומן.

 

2 לשיפור ביצועי הספורט

תמר הוא פרי שאינו מעובד ועשיר מאד בנוגדי חמצון, מינרלים וסיבים תזונתיים. הספורטאים ורצי הסיבולת צורכים אותו לפני ובמהלך אימונים בין השאר, בשל היותו קל לעיכול ולנשיאה. 10-15 דקות לפני תחילת אימון, ניתן לאכול לדוגמה 1-2 תמרים בינוניים, ואף לשלב תמרים כמקור אנרגיה במהלך אימון, בזמן מאמץ גופני ממושך.

 

 

 
הקינוח המושלם
 הקינוח המושלם   צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 

3. מועיל לעיכול ומשביע
תכולת הסיבים התזונתיים בתמר גבוהה מאד (כ-8 גר' ל-100 גר' במג'הול) וקצב ספיגת הפחמימות לדם (האינדקס הגליקמי) בינוני-נמוך. לכן התמר מקנה במקביל לסיפוק הצורך במתוק, גם תחושת שובע. יש לכך חשיבות רבה, כיוון שלהבדיל מצריכת ממתקים שאינם משביעים לאורך זמן, ושצריכתם עלולה לתרום להשמנת-יתר, צריכת תמרים מתונה (לדוגמה, 2 תמרים בינוניים או 3 קטנים), יכולה לתרום בסופו של דבר לאיזון צריכת האנרגיה בתפריט.

 

4. למניעת דלקות

התמרים מכילים כמות גדולה של מגנזיום שצריכתו נמצאה קשורה להפחתת הסיכון לדלקות ומכאן למחלות כרוניות כמו מחלות לב וכלי דם. 100 גרם תמרים מכילים 54 מיליגרם מגנזיום, כלומר 14% מהצריכה היומית המומלצת. הגברת צריכת המגנזיום היא סיבה חשובה נוספת להכניס את התמר לתפריט היומי.

 

5. דלים בנתרן 
מקורות אנרגיה רבים בתפריט המערבי, עשירים בנתרן, שתכולתו עשויה להגיע למאות מיליגרמים ל-100 גר' מזון. בתמרים לעומת זאת, כמו גם בפירות אחרים, תכולת נתרן אפסית.

 

6. להפחתת לחץ דם

בזכות הכמות הגבוהה של האשלגן בתמרים והנתרן הנמוך, יש לו יכולת למנוע יתר לחץ דם, שהוא גורם סיכון להתקפי לב, שבץ מוחי ומחלות כליה. התמרים עשירים גם במגנזיום ומכילים סידן. גם המינרלים הללו חשובים לשמירה על רמות לחץ דם תקינות. מעניין לציין שהרכב המינרלים בתמרים תורם גם לשמירה על בריאות העצם וחוזקה.

 

 
דלים בנתרן
 דלים בנתרן   צילום: פוטוליה (אילוסטרציה) 
 
 

7. תורמים לבריאות הלב

התמרים עשירים בפוליפנולים - נוגדי חמצון יעילים ביותר, המעכבים את חמצון ה-LDL ("הכולסטרול הרע") ומנטרלים רדיקלים חופשיים. מחקר חדש שנערך בנושא על-ידי פרופ' מיכאל אבירם מהפקולטה לרפואה של הטכניון ומרכז רפואי רמב"ם, וד"ר חמוטל בורוכוב-נאורי ממו"פ ערבה דרומית ועמיתיהם, מצא במודלים מעבדתיים, כי לא רק שמרכיבי התמרים הפחיתו את רגישות ה-LDL לחמצון, אלא שיש להם השפעה ברורה על זירוז הרחקת עודפי כולסטרול מתאי דופן העורק, תהליך הקשור בהאטה, בלימה ואפילו נסיגה של התפתחות טרשת העורקים.

 

8. מועיל למצבי אנמיה

בתמרים כמות גבוהה של ברזל ולכן מומלץ לצמחונים, טבעוניים, נשים בהריון או לאנשים הסובלים מאנמיה.

 

9. לריכוז

בתמרים ישנם ויטמינים מקבוצת B, שתורמים לעירנות מוגברת ולשיפור תפקודי המוח. מומלץ לאכול תמרים לפני לימודים, מבחנים או כשאתם עייפים וזקוקים לבוסט של אנרגיה. מספר שקדים עם התמרים, ישאירו אתכם עירניים ושבעים לאורך זמן.

 

10. לשיפור הפוריות

אכילת תמרים משפרת את רמת הפוריות בגברים ובנשים, ובנוסף, יש הטוענים כי תמרים משפרים את החשק המיני והליבידו.

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by