בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
האם אריזה אחרת לחטיפים ושוקולד תוכל לעזור למאבק בהשמנה? 

האם אריזה אחרת לחטיפים ושוקולד תוכל לעזור למאבק בהשמנה?

 
בריאות |
 

מדען מוח שקיבל היום הודעה על זכייתו בפרס יוקרתי, ניצל את הבמה כדי להמליץ על דרך להפחית את צריכת החטיפים והמאכלים עתירי הקלוריות: ״עטיפות צבעוניות גורמים לנו לקנות יותר מדי״

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חטיפי טווינקיז בחנות במנהטן
 חטיפי טווינקיז בחנות במנהטן   צילום: רויטרס 
 
 

כולנו מכירים את תוצאת הקרב בין המותגים: כשהולכים בין המדפים בסופרמרקט, החטיפים, הוופלים והסוכריות קורצים אלינו מבעד לעטיפות צבעוניות ומפתות. כעת, טוען מדען מוח שעבודתו זכתה בפרס, אפשר להתמקד בדיוק בנקודה הזו - וכך להילחם בתופעת ההשמנה ההולכת ונעשית נפוצה יותר ויותר בעולם המערבי.

 

על פי דברים שאמר ושצוטטו בגרדיאן הבריטי, מציע פרופ׳ וולפראם שולץ מאוניברסיטת קיימברידג׳ - שזכה בפרס היוקרתי ביותר למדעי המוח - כי עטיפות המזונות עתירי הקלוריות והסוכרים יהיו פשוטות וחלקות.

 

>> לכתבות נוספות בנושא

חברות המזון לחצו - קמפיין משרד הבריאות נגד החטיפים נגנז

כך מטעות החברות את הציבור עם הקטנת אריזות

איך למנוע השמנה של ילדים בקיץ?

 

״עלינו לחדול מפרסום, מתעמולה ומעידוד של צריכת קלוריות מיותרת״, אמר שולץ, ״חייבת להיות דרך כלשהי להטיל רגולציה על התשוקה לצרוך עוד קלוריות, כאלה שאנחנו לא צריכים. עטיפות צבעוניות של מזונות עתירי קלוריות גורמים לנו לקנות יותר מהם, וברגע שהם אצלנו במקרר, הם מול עינינו בכל פעם שנפתח אותו. כתוצאה מכך נאכל מהם - ויותר מדי״.

שולץ החל לפני כשלושה עשורים לחקור את הנוירונים המפרישים דופמין - החומר הכימי המופרש במוח במסגרת ״מערכת תגמולים״ המשפיעה על התנהגות האדם. במסגרת התמשכות המחקר, התברר כי אצל בעלי חיים מופרש הדופמין כאשר הם רואים תמונה מסוימת של מיץ פירות - ולא כאשר הם צורכים את המיץ עצמו - וכי כאשר לא הוצגה להם תמונה של המיץ, תגובת הנוירונים הלכה ונחלשה עם הזמן.

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by