בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
הכירו את דיאטת האושר: לרזות ולהישאר שמחים 

הכירו את דיאטת האושר: לרזות ולהישאר שמחים

 
בריאות |
 

מוכנים לרשימת המאכלים שיגרמו לכם לרדת במשקל אבל לא יבאסו לכם את החיים? כולנו יודעים שדיאטה עלולה להוריד את המורל - אבל לא זו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דיאטת האושר
 דיאטת האושר   צילום: אינסטגרם 
 
 

בקרוב מגיע לו הקיץ וכולנו מתחילים לחפש דיאטות שונות או שיטות כושר חדשות שיורידו את נזקי החורף, אבל אף אחד מאיתנו לא רוצה להיכנס לדיכאון בדרך לשם.

 

עבור רבים מאיתנו, חטיפים, מאכלים מעובדים ומאכלים שונים ודלי קלוריות, רומסים את מצב רוחינו. לדברי ד"ר שרה ברואר, יש דרך נכונה לרזות ולהישאר מאוזנים ומאושרים. המפתח הוא להבין את התכונות הכימיות של כל מה שנמצא במקרר שלנו ואיך האוכל משחק עם הרגשות שלנו.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

האנשים שעשו הכל כדי להידמות לבובות ברבי

ראתה את המוות והחלה במסע שיקום מתועד באינסטגרם

 

"לדיאטה יש השפעה רבה על מצב הרוח", טוענת ברואר. "זה ידוע ששמן דגים (אומגה 3), עשוי להפחית דיכאון ומעבר מדיאטה עתירת שומן לדיאטה דלת שומן עלולה לערער את מצב הנפש שלנו.

 

עוד אומרת הד"ר, שגם מצב הרוח שלנו משפיע על בחירת המזון שלנו. "אנשים במצב נפשי לא טוב, מעדיפים לבחור באוכל פחמימתי ומתוק".

 

חוקרים מצאו כי אנשים עם רמות נמוכות של ויטמין B, מרגישים מדוכאים יותר ובעלי ביטחון עצמי נמוך. ישנם מאכלים שעשויים לשמח אתכם ואפילו לא ידעתם עליהם, הנה הרשימה שאתם צריכים לשנן - לאכול או להימנע.

 

 
אלכוהול מטעה
 אלכוהול מטעה   צילום: fortolia 
 

נמנעים מאלכוהול

אלכוהול הוא מטעה מאוד, כי בראש ובראשונה הוא מעלה את מצב הרוח, אז אנחנו רוצים ממנו עוד, אך בפועל הוא מאוד משמין, ועלול לשחק עם הרגשות שלכם בטווח הארוך. הימנעו מכל סוגי האלכוהול בדרך לירידה במשקל ולמצב רוח מרומם לאורך זמן או הגבילו את עצמיכם לכוס אחת או שתיים בשבוע של יין אדום.

 

בננות

בננות אמנם מכילות הרבה פחמימות וסוכר אך הן גם מכילות אלקלואיד, חומר שפועל על המוח ומשפר את מצב הרוח והביטחון העצמי. אכלו בננה מדי יום לפני אימון או כשאתם רוצים להעלות את רמת האנרגיה, והתפנקו מדי פעם בבננה על הגריל במקום עוגה.

 

בשר סרטנים

אם אתם שומרים על כשרות, הסעיף הזה אינו רלוונטי עבורכם, אבל שרה טוענת שבשר סרטנים עשוי לשפר את את מצב הרוח שלכם.

 

שוקולד מריר

מזמן הפסקנו לפחד להשמין משוקולד מריר וכולנו יודעים שהיום הוא יכול להיות בכיף חלק בלתי נפרד מכל דיאטה, הבעיה היחידה של רוב האנשים היא במינון. אז כן, שוקולד מריר מעל 70% מוצקי קקאו יעזור לזרז תהליכי הרזיה, ישפר את מצב הרוח והעירנות, אם רק תאכלו ממנו במידה.

 

פעילות גופנית

מצד אחד, מחקרים הוכיחו שספורט לבד לא יעזור לירידה במשקל ללא תזונה נכונה, אבל מצד שני, אם תשמרו על תזונה נכונה ותתאמנו מדי יום - לא רק שתגיעו לים חטובים ורזים, אלא גם מצב הרוח שלכם יהיה מרומם. נמצא שפעילות גופנית מעלה את האדרופינים בגוף וגורמת לאושר. אתם בדיכאון? קומו מהספה ותתחילו לזוז.

 

 
אוכלים שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו
 אוכלים שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו   צילום: פוטוליה 
 
 

דגים

דגים ובמיוחד דג סלמון, עשירים באומגה 3 ובויטמין B6. אנשים שאוכלים דגים לעתים רחוקות נוטים להיות יותר מדוכאים מאלו שאוכלים דגים באופן קבוע. פנקו את עצמיכם בכריך סלמון מעושן בבוקר, בארוחת צהרים דג או מדי פעם בסושי עם דגים, רק הכניסו אותם לתפריט לפחות 3 פעמים בשבוע.

 

שום

מעבר לז שהשום הוא אנטיבקטריאלי ומתפקד כאנטיביוטיקה טבעית יעילה, מחקר מצאו שנטילת טבליות שום במשך 4 חודשים, משפרת משמעותית את מצב הרוח וכושר הריכוז, אז מי צריך רטלין ושאר כדורים שאפשר לקחת שום?

 

חומוס

זה באמת משמח! חומוס מכיל גרגירי חומוס, סום וסומסום, אשר מכילים לא מעט ויטמינים מקבוצת B המשפרים את מצב הרוח. כדי לא להשמין, וותרו על הפיתה, ונגבו את החומוס עם מקלוני ירקות עם לצד סלט גדול. רק אל תתפשרו על חומוס קנוי והכינו אותו בעצמכם. חומוס קנוי מכיל חומרים משמרים ופחות ערכים תזונתיים מהביתי. תמיד אפשר לאכול בחומוסיה אם מתעצלים להכין. מדובר בארוחת צהרים בריאה ומזינה.

 

 
מנת חומוס=מנת אושר
 מנת חומוס=מנת אושר   צילום: גיל גוטקין 
 

אצות

כל מה שמכיל יודע, משפר את רמות ההורמונים ואת תפקוד בלוטת התריס. מחסור ביוד גורם להשמנה ומצב רוח ירוד. אכלו אצות, פירות ים ומלח המכיל מינרלים.

 

מיץ

במקום אלכוהול או קפה, נסו לשתות כוס מיץ עשירה בויטמינים שתחזיר לכם את רמת האנרגיה לגוף. הוסיפו למיץ שלכם גזר, ג'ינג'ר וירקות כתומים שמרימים את המורל.

 

חלב

חלב הוא מקור מצויין של ויטמין B2, ומוצרי חלב כמו יוגורט עשירים בויטמינים B1 ו-B6. הוסיפו מוצרי חלב לתפריט למטרת ירידה במשקל ואיזון הורמונלי. במידה כמובן.

 

אגוזים
אגוזים עשירים בחלבון, סיבים ושומן, הם תורמים לתחושת שובע, מזרזים את קצב חילוף החומרים ומשפרים את רמות הכולסטרול והסוכר בדם. אכלו מדי יום חופן אגוזים לשמירה על הגזרה והבריאות.

 

שיבולת שועל

שיבולת שועל מכילה הורמונים שיעזרו לכם לישון טוב יותר, לאכול פחות ולהיות רגועים יותר. נמצא שספורטאים שצורכים שיבולת שועל משפרים את הביצועים הספורטיבים שלהם.

 

פסטו

פסטו המכיל בזיליקום וצנוברים משפרים את מצב הרוח. הכניסו את ממרח הפסטו הבריא לכריכים וסלטים. הכינו פסטו ביתי שמכיל שום, שמן זית, בזיליקום, צנוברים ומעט מלח.

 

 
הכינו פסטו ביתי
 הכינו פסטו ביתי   צילום: Antonio Gravante - Fotolia.com 
 

קינואה

בקינואה יש שפע של חלבון, סיבים תזונתיים וויטמינים מקבוצת B. בנוסף, הקינואה מאזנת את הגלוקוז בדם ותשמור על תחושת שובע. הכניסו את הקינואה לתוך הסלט שלכם או אכלו לצד מנת חלבון כמו דג או בשר.


אורז אדום

גם לאורז אדום יש ויטמינים מקבוצת B שתורמים לשיפור מצב הרוח והוא עדיף על האורז הלבן. הערך התזונתי שלו כמו של האורז החום המלא רק שהוא מתבשל מהר יותר ויש לו טעם דומיננטי יותר.

 

סויה

אל תוותרו על רוטב הסויה בסושי שלכם. יש ברוטב סויה ויטמינים ומינרלים שתורמים למצב הרוח ואיזון ההורמונים. תעדיפו תמיד את הסויה הירוקה דלת הנתרן.

 

הודו

עזבו אתכם מעוף ועברו להודו, שעשיר בחלבון וויטמינים מסוג B. בנוסף, ההודו משביע והוא מכיל רק 1% שומן אם לא מטגנים ושופכים עליו רטבים משמינים.

 

 
סלט קינואה
 סלט קינואה   צילום: דף פרץ 
 

בנוסף לרשימה הזו אמצו עוד כמה הרגלים:

 

1. שמרו על מגוון רחב של מאכלים ואל תיצמדו למאכל אחד כל הזמן. השתמשו בתבלינים שיחזקו אתכם ויעניקו טעם.

 

2. אל תישקלו באובססיה - לא משנה כמה אכלתם תרדו מהמשקל. זה לא אומר שאתם צריכים להיות מנותקים מהמציאות, אבל פעם בשבוע בהחלט תספיק. אין צורך להישקל בכל יום.

 

3. תשנו טוב - לשינה טובה ואיכותית יש השפעה מטיבה על מצב הרוח.

 

4. לא להיות רעבים - לעיתים נדמה לנו שאם נוותר על ארוחות נרזה אבל בעצם אנחנו מאטים את קצב חילוף החומרים ומשבשים את ההורמונים. אכלו בכל 3 שעות ארוחות בינוניות.

 

5. לא להתפוצץ - הגדירו לעצמכם את גודל המנות בצלחת קבועה ואל תגדילו אותה. גם ככה בכל 3 שעות אתם אמורים לאכול אז לא תרגישו צורך להתפוצץ.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by