בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
סובלים מדלקת בגוף? תאכלו את זה כדי להיפטר ממנה 

סובלים מדלקת בגוף? תאכלו את זה כדי להיפטר ממנה

 
בריאות |
 

הברכיים שוב כואבות לכם ואתם לא יכולים לצאת לריצה? גיד אכילס משבית אותכם או שהכתף היא זו שמחרפנת אתכם מכאבים? תשימו לב למה שאתם מכניסים לפה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מה לאכול כדי להפיג את הכאב?
 מה לאכול כדי להפיג את הכאב?   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

בין אם אתם עוסקים בספורט או שלא, הגוף שלנו לעיתים נוטה לפתח דלקות שונות כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת ומוגזמת או לחילופין מחוסר פעילות ותנועות לא נכונות.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

דניאל השילה 30 קילוגרמים ממשקלה כי רצתה להיות כלה רזה
התעוררה מקומה וגילתה שהפכה לאימא

על ידי התזונה שלנו, יש ביכולתינו לאזן מצבי דלקת ולא להחמירה, בעיקר כשמדובר בדלקות כרוניות. במצבים של דלקת כרונית או אקוטית, יש לפנות לרופא ולטפל בדלקת בנוסף לטיפול התזונתי כדי להקל על המצב ולנוח לפי הצורך. הנה כמה מאכלים שיקלו על הכאבים.

 

כורכום

מחקרים רבים מצאו שלכורכום תכונות אנטי דלקתיות שעשויות להטיב עם מצבי דלקת שונים בכל הגוף. הוסיפו כורכום לתבשילים שלכם אבל אל תשכחו להוסיף גם פלפל שחור שמסייע לספיגת הכורכומין בגוף. במצבי דלקת קשים, מומלץ להיעזר בתוספי כורכום.

 

דגים

אחד המאכלים המצילים במצבי דלקת, אלו הם כל המאכלים המכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3 שאותה תשיגו בעיקר בדגים כמו סלמון וסרדינים. אומגה 6 לעומת זאת פחות מומלצת במצבי דלקת מהסיבה שהיא דווקא מעודדת מצבי דלקת בגוף. הפחיתו מוצרי תירס, סויה ומזון מעובד שמכיל אומגה 6.

 

 
כורכום ופלפל שחור
 כורכום ופלפל שחור   צילום: Fotolia.com 
 

הרבו בירקות

בירקות יש שפע של ויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון ורכיבים המחזקים את מערכת החיסון. נסו לאכול כמה שיותר ירקות מגוונים ביום, מ-5 הצבעים בכל יום.

 

שיבולת שועל

שיבולת שועל היא המאכל האידיאלי לספורטאים. היא עשירה בחלבון, מעניקה שפע של אנרגיה, שומרת על העור, יעילה לירידה במשקל ומונעת תהליכי דלקת בגוף. אם אתם עוסקים בספורט, הכניסו את השיבולת שועל לתפריט שלכם מדי יום.

 

להימנע מסוכרים ומעובדים

הוציאו מהתפריט שלכם כל מה שמכיל סוכר. אל תתפתו לתחליפי סוכר, ממתיקים מלאכותיים ושאר מאכלים מתוקים שכתוב עליהם "ללא סוכר". לסוכר יש תכונה שעלולה להחמיר את הדלקתיות בגוף. הימנעו גם ממאכלים מעובדים שמכילים שומן טראנס ולא מטיבים עם הדלקת שלכם. תגידו ביי לבורקסים, לעוגות, למאכלים שמכינים במיקרוגל וכל מה שלא הכנתם בעצמכם.

 

 
הכניסו סלמון לתפריט
 הכניסו סלמון לתפריט   צילום: דן פרץ 
 
 

אמצו הרגלים בריאים
עשו ספורט מתון באופן יומיומי, ואם אתם פצועים כרגע, נסו לעשות משהו שלא מאמץ את אותו איזור פגוע כמו הליכה, אופניים או אליפטיקל. יש חשיבות גם לשינה טובה, לסדר ארוחות קבוע ומסודר, למניעת אלכוהול ועישון ואורח חיים כמה שיותר רגוע. אתגר גדול ששווה להתאמץ עבורו ועבור הבריאות שלנו.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by