בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
חריימה או גפילטע פיש: איזה מנת דג יותר בריאה? תופתעו לגלות 

חריימה או גפילטע פיש: איזה מנת דג יותר בריאה? תופתעו לגלות

 
בריאות |
 

הדג הרוטט האפור עם הגזר והחזרת של האשכנזים או מנת הדג האדום והחריף אש של המזרחים? תופתעו לגלות באיזו מנה תמצאו יותר קלוריות ומהי המנה הבריאה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חריימה או גפילטע?
 חריימה או גפילטע?   צילום: קולאז' 
 
 

אם נולדתם לבית אשכנזי, ככל הנראה שתוגש לכם בערב ליל הסדר מנת דג רוטט ואפור - הגפילטע פיש. לעומת זאת, אם נולדתם לבית מזרחי, ככל הנראה שתוגש לכם מנת דג ברוטב אדום שתשרוף לכם את הלשון - החריימה. עם השנים, יותר ויותר אשכנזים מאמצים בנוסף את החריימה והמזרחים את הגפילטע פיש. בדקנו אילו ערכים תזונתיים תקבלו בכל אחת ממנות הדג, כמה קלוריות ומדד צרבת וסיכמנו.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייספטייל

הדרך הטובה לעבור את פסח ולהישאר רזים: דיאטת הפליאו
אחת ולתמיד: זה מה שקורה לגופכם אחרי שאתם אוכלים מצה

ערכים תזונתיים של החריימה

חריימה עשויה מדגים, רוטב אדום, שמן ותבלינים. יש כאלו שמכינים את המאכל מדג בורי, דניס או לוקוס כאשר יש הטוענים שהלוקוס הוא הדג המתאים, הנפוץ והטעים ביותר. בשלושתם כמות גבוהה של חלבונים, ויטמין B, ברזל ואומגה 3. הדניס הכי פחות שומני משלושתם. הכי פחות מומלץ להשתמש בדגי בריכה שהערך התזונתי שלהם נמוך בהרבה. העדיפו תמיד להשתמש בדגים טריים. ברוטב האדום תמצאו את נוגד החמצון ליקופן ששומר על הלב, מונע מחלות סרטן, מונע הזדקנות, ואת הזדקנו העור.

 

ערכי הגפילטע פיש
הגפילטע, הוא/היא בעצם קציצה שעשויה מדג קרפיון, לחם או קמח מצה, מים, ג'לי, ביצים, בצל, מלח, סוכר, פלפל ועצמות. דג הקרפיון מגיע ממים מתוקים, מכיל סידן, ברזל, אשלגן, וויטמינים B6 ו-B12. למרות שהקרפיון נחשב לדג שמן, הוא מכיל רק 162 קלוריות ל-100 גר', ורק 7.2 גר' שומן.

 

 
בחריימה יש ליקופן - נוגד חמצון יעיל
 בחריימה יש ליקופן - נוגד חמצון יעיל   צילום: קולאז' 
 

כמה קלוריות במנת חריימה?
קשה למדוד במדויק, משום שכל אחד מכין את המאכל בצורה שונה, מדגים שונים, כמות שמן אחרת ושאר תוספות. הממוצע של מנת דג היא בין 220-480 קלוריות.

 

כמה קלוריות בגפילטע פיש?
במנת דג אחת של גפילטע פיש 75-100 קלוריות, לכל היותר וכף אחת של חזרת תספק לכם בסך הכל 6 קלוריות ושפע של ויטמין C. אפשר בכיף לאכול 2 קציצות בארוחת החג ולקבל מנה עשירה בחלבון וויטמינים שתגרום לכם לשבוע בקלות ולא תשאיר לכם הרבה מקום לארוחות הכבדות.

 

 

 

 
גפילטע פיש: המנצח מבחינת הקלוריות
 גפילטע פיש: המנצח מבחינת הקלוריות   צילום: גיל גוטקין 
 
 

איך אפשר להפוך את החריימה למאכל בריא יותר?
הדבר הראשון שכדאי לצמצם הוא את כמות השמן, לוותר על הטיגון העמוק ואפילו לאפות אותו לפני שנכנס לרוטב. נסו להשתמש בשמן קוקוס שגם יעיל בשריפת שומנים ובריא יותר, השתמשו בעגבניות טריות במקום ברסק ותבחרו דגים רזים וטריים. אל תוותרו על שום, האנטיביוטיקה של הטבע, כורכום, נוגד חמצון מושלם שמונע מחלות כבד וסרטן, כמון, שמעולה לעיכול, מונע כאבים שונים ויעיל להצטננות, פפריקה, שיעילה לזירוז חילוף החומרים וכמובן כוסברה שתוסיף לכם חומצה פולית, ברזל ואשלגן.

 

איך אפשר להפוך את הגפילטע פיש לבריא יותר?
מומלץ לבחור בדג פחות שומני, בדג קרפיון צעיר יותר, להימנע מהוספת סוכר ולהפחית בכמויות המלח. השתמשו בקמח מצה מלא ואל תשכחו להוסיף חזרת, המכילה כמויות גבוהות של ויטמין C, החזרת אנטי-סרטנית, ומשמשת כאנטיביוטיקה טבעית, מעכבת גדילת חיידקים ופטריות. החזרת טובה גם לטיפול בדלקות בדרכי השתן, דלקות מפרקים, היא יעילה ופותרת בעיות בנשימה ופותחת את הסינוסים, היא תשחרר ליחה פותח סינוסים, עוזרת לשיעול טורדני ומעולה לחיזוק מערכת העיכול.

 

 
חריימה
 חריימה   צילום: קרן ביטון כהן 
 

ולסיכום: בסך הכלמדובר במנות די בריאות, בהנחה שהן ביתיות ולא מפוצצות בשמן, סוכר או מלח. הגפילטע כמובן ניצח במבחן הקלוריות, אבל בחריימה יש ליקופן, נוגד חמצון חשוב, פלפל צ'ילי שיעיל לשריפת שומן ושאר נוגדי חמצון מהתבלינים והירקות. לא משנה במה תבחרו, הסתפקו במנה אחת קטנה, כי יצפו לכם עוד הרבה מנות אחריהן.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by