בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
8 טעויות שאתם עושים בליל הסדר - ובגללן משמינים 

8 טעויות שאתם עושים בליל הסדר - ובגללן משמינים

 
בריאות |
 

אתם צמים יום שלם, אוכלים מהר, זוללים מהסירים ואוכלים בעיקר עם העיניים: רוצים לפסוח על ההשמנה השנה? אל תעשו את אותן הטעויות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שאריות מפסח קודם
 שאריות מפסח קודם   צילום: Getty Images / אימאג'בנק 
 
 

בכל חג פסח הישראלים עולים בממוצע כ-2 קילוגרמים, כאשר הבוסט העיקרי במשקל מתרחש בליל הסדר שכולל ערב ארוך עתיר באוכל שלא נגמר. ובכל שנה, כולנו עושים את אותן הטעויות: מגיעים רעבים ולא מסוגלים להגיע לסוף ההגדה אז מנשנשים ממה שבא ליד, וזה עולה לנו ביוקר. ככה תוכלו לא לטעות השנה.

 

רוצים להישאר תמיד מעודנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

אחת ולתמיד: זה מה שקורה לגופכם אחרי שאתם אוכלים מצה

עלויות המצה עם השוקולד: חישבנו כמה קלוריות בממרחים השונים


1. הטעות: רעב
אל "תצומו" במהלך הבוקר שלפני ארוחת החג, אכלו משהו קטן לפני הארוחה כדי שלא תגיעי אל השולחן בתחושת "אכול כפי יכולתך". אל תשכחו שמחכה לכם קריאת ההגדה שמרחיקה את רגע התחלת הארוחה. צמצמו ככל האפשר שתייה מוגזת. משקאות מוגזים כשמם כן הם, מלאים בגזים - השאירו אותם מחוץ לתפריט.

 

2. הטעות: זוללים מהר
שולחן החג מלא בכל מה שאתם אוהבים ואתם לא יכולים לעצור את עצמכם? הרשו לעצמכם לאכול את מה שאתם אוהבים אך שימו לב למספר טיפים: הקפידו על לעיסה איטית וארוכה. לעיסה איטית מסייעת לתחושת השובע ובכך מונעת צריכה מופרזת של מזון שעלולה בסופו של דבר לגרום לתחושת כבדות. בנוסף, צמצמו מזון עשיר בשומן כגון מזון מטוגן. שומן מאט את ריקון הקיבה וגורם לתחושת שובע וכבדות.

 

3. הטעות: לא מחשבים

את הארוחות ביום של ליל הסדר מחשבים מהבוקר ואפילו יום לפני, כשאתם צריכים להתחיל לצמצם את כמות הקלוריות ולאכול דברים קלים יותר. בערב ליל הסדר חשבו שתאכלו בכל 3 שעות ארוחות קטנות.

 

 
תבחרו במנת דג אחת
 תבחרו במנת דג אחת   צילום: קולאז' 
 

4. הטעות: פוסחים על ירקות
השינוי בשגרת התזונה בחג עלול להוביל לעצירות, בגלל הארוחות הגדולות עשירות במזונות דלים בסיבים תזונתיים.
הקפידו על שתיית מים מרובה במהלך החג. העשירו את תפריט החג שלכם בסיבים תזונתיים: העדיפי מצות עשויות קמח מצה מחיטה מלאה, שיפון ושיבולת שועל, ובנוסף, הוסיפו לתפריט ירקות חיים ומבושלים. אוכלי קטניות יכולים להעשיר את תפריטם באורז מלא וקטניות שמכילים סיבים תזונתיים ומקלים על תופעת העצירות.

 

5. הטעות: אוכלים עם העיניים
אל תאכלו עם העיניים. החליטו מראש מה תאכלו ואת הכף הנוספת של התבשיל קחו רק אם לא שבעתם. כך לא תעמיסו על הבטן וגם יישאר לכם מקום לקינוח.

 

6. הטעות: בחירה שגויה בקינוח
העדיפו קינוחים על בסיס פירות, כגון סלט פירות עדיפים על פני העוגות והעוגיות עתירי הקלוריות שיגררו צמיגי שומן לאורך זמן.

 

7. הטעות: התנזרות
אין צורך להתנזר מהמאכלים הטעימים המוגשים בסעודה. אפשר לאכול וליהנות מכולם - אך בכמויות מתונות. אל תפסחו על פחמימות או מאכלים שאתם אוהבים, שימו לכם מעט מכל דבר אהוב בצלחת בצורה מאוזנת עם הרבה ירקות ואל תמלאו את הצלחת שוב ושוב עד להתפוצצות.

 

 
הרבו בירקות
 הרבו בירקות   צילום: Getty Images / אימג'בנק 
 
 

8. הטעות: התפוצצות שגורמת לעייפות
מעבר לתחושת התפוצצות שהיא פשוט לא נעימה לכל הדעות, אכילת יתר עלולה לגרום לכם לרצות ללכת לישון ולפספס את הערב הכיפי בחיק המשפחה. במקום להגיע למצב קשה, אכלו עד תחושת שובע קלה. שתו חליטת תה בסיום הארוחה, המעיטו בצריכת מלח וסוכר ושתו אך ורק מים. זכרו שמשקה אלכוהולי שווה ערך למנה ראשונה אז חשבו אותו בהתאם.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by