בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
מחקר: למה ריצות ארוכות עדיפות על קצרות? 

מחקר: למה ריצות ארוכות עדיפות על קצרות?

 
בריאות וכושר |
 

מחקר חדש קובע: ריצות ארוכות לא רק משפרות את הכושר הגופני, ותורמות להרזיה, אלא הן גם משנות את האופן בו אתה רץ - לטובה כמובן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
למה לרוץ לאורך זמן?
 למה לרוץ לאורך זמן?   צילום: אינסטגרם 
 
 

אין ספק שריצה היא בריאה ומומלצת. הריצה שורפת הכי הרבה קלוריות, והיא עוזרת בהפחת הסיכון לחלות במחלות כרוניות כגון מחלת לב, סכרת ושבץ. אולם יש דיון רציני בקרב מדענים סביב השאלה - "האם הגוף האנושי באמת יכול להסתגל לריצות ארוכות?"

 

מדענים כבר הוכיחו כי פעילות הלב והריאות משתפרת בעקבות ריצו ארוכות, אך מחקר חדש שפורסם ב- Journal of Applied Physiology מראה כי גם פעילות השרירים והגידים של רצים למרחקים ארוכים משתפרת כתוצאה מריצות ארוכות. החוקרים גילו כי פעילות ויסות האנרגיה שמגיע מהגידים משפרת את פעילות הרגליים ולמעשה מבזבזת פחות אנרגיה ולכן מאפשרת לצלוח את אותה הריצה בפחות מאמץ.

 

שינויים אלו שאמנם קורים בהדרגה לרצים שמתאמנים בדרך קבע בריצות ארוכות, נהיים מרכזיים וחשובים יותר במהירויות גבוהות יותר. ככל שמהירות הריצה גבוהה יותר, כך יש יתרון גדול יותר לגידים יעילים, מכיוון שיש צורך בכמות אנרגיה גבוהה בהרבה. החוקרים גם מצאו שמהירויות גבוהות יותר השיפור בתפקוד הגידים והשרירים גבוה יותר.

 

 
ריצה למרחקים משפרת את הריצה
 ריצה למרחקים משפרת את הריצה   צילום: ניצן רגב 
 

החוקרים לא היו בטוחים האם השיפורים שהוצגו בגידים התרחשו גם בשרירים עצמם או שעצם השיפור בגידים הקל על פעילות השרירים ולכן נראה שיפור בתפקוד. אולם הם מצאו כי האימון בריצות ארוכות שיפר את האלסטיות של שרירי הרגליים, דבר שעושי להיות מרכזי בשיפור הביצועים במהלך הריצה ובשביל היכולת להצליח להשלים ריצת מרתון. ממצאים אלו הזכירו לחוקרים התנהגות שרירים של חיות בעלות יכולות ריצה מתקדמות, אך עד היום לא ניתן היה לאשר זאת באופן משכנע מכיוון שלא היה מספיק מחקר בתחום זה.

 

לסיכום, מסביר אילן בניסתי מנכ"ל קבוצת ראן ספורט ייבואן ברוקס, טוענים החוקרים כי ריצות ארוכות לא רק שמשפרות את הכושר הגופני, אלא ממש משנים את האופן בו אנחנו רצים. "למעשה ככל שנרוץ יותר, כך יהפכו השרירים והגידים שלנו ליעילים יותר. אז בפעם הבאה שאתם רצים ומרגישים קושי, תזכרו שעם הזמן תהליך זה יהפוך לקל יותר על הגוף והוא ירגיש לכם כמשימה פשוטה בהרבה".

 

 
כמה לרוץ?
 כמה לרוץ?   צילום: אינסטגרם 
 
 

אז כמה כדאי לרוץ?

חשוב לעבוד עם תכנית ריצה מסודרת ולהתחיל לרוץ בהדרגה. ריצות ארוכות עשויות להיות בריאות מאוד ללב, למפרקים ולדיאטה, אך בלי תכנית ובלי הדרגתיות היא עלולה לפצוע אתכם. הדבר הכי חשוב לפני שמתחילים לרוץ היא לבצע תרגילי חיזוק שימנעו פציעות ויעזרו לכם להתקדם מהר יותר וכמובן הדרגתיות שהיא שם המשחק. אם התחלתם עכשיו לרוץ, מומלץ שתבקשו ממאמן מקצועי שיבנה לכם תכנית אימונים מסודרת לריצה עם מטרה ויעד שתוכלו לעמוד בו.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by