בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מומלצי עשר 
אור מוכר: איך תאורה נכונה עושה חשק לשופינג?  

אור מוכר: איך תאורה נכונה עושה חשק לשופינג?

 
מומלצי עשר |
 

תאורה וריח הם שני אלמנטים מרכזיים שגורמים לנו להכניס את היד לכיס. כשאנחנו נראים טוב אנחנו רוצים לקנות עוד וכשניחוח משכר עולה באפינו, החשק לשופינג רק עולה. תכנון תאורה מדויק, מציג אותנו מול המראה באופן המחמיא ביותר וכשנבקר בחנות תכשיטים עם תאורה מקצועית, הם יראו לנו קורנים ומוארים מתמיד. כנסו לגלות את סודות החנויות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
תאורה בחנות הרשת של רנואר
 תאורה בחנות הרשת של רנואר   צילום: יחצ 
 
 

זה ידוע שתחושה חיובית של עונג או הנאה נחשבת כתחושה המקדמת את האינטרסים של אדם מסוים ולכן הוא ייטה לחזור שוב ושוב על אותו האירוע שהסב לו אושר. התחושות הללו הן חלק ממערכת התגמול הפועלת במוחנו.

זוהי מערכת המושתתת על מבנים עיצביים במוח האדם שיוצרים תחושה של עונג בתגובה לגירוי מסוים.

תגובה זו משפיעה על התנהגות מסוימת ומגדילה את הסיכוי לחזור עליה שוב.

 

לחוויה ולמכירה: תכנון נכון עושה את ההבדל

לתכנון תאורה בחנויות שתי מטרות עיקריות:


1. לדייק באמצעותה את האווירה ואת אופי החנות, את הסיפור שהיא רוצה לספר.
חנות המבקשת ליצור חוויית ביקור אינטימית עם אלמנט מיסתורי היא חנות שתתמקד במשחק של אור וצל, אלו יהיו בדרך כלל בוטיקים בתחום ההנעלה והאופנה.

 

2. תאורה מדגישה שמטרתה להדגיש פריטים או אזורים מסוימים בחלל ולמשוך אליהם אקסטרה תשומת לב.

ברשת האופנה רנואר למשל, מעוצבת חנות הרשת תחת קונספט ביתי וצעיר, המשלב שטיחים, אלמנטים דקורטיבים מעץ ותאורה בגוון צהבהב, המחממים את האווירה.

 

 

 
 

רנואר: תכנון תאורה שמעצימה חוויה ותחושה

פנינו למר בועז בר-עמי מנכ״ל חברת בר עמי תאורה המתמחה בתאורה לחנויות ועסקים, על מנת שישפוך קצת אור על האופן בו פעלו בתכנון ועיצוב התאורה ב 2 פרויקטים נבחרים וכיצד אלו משפיעים על החוויה והיקפי המכירה בחנויות הללו.

 

״התאורה בחנות הרשת של רנואר, למעשה דייקה את האווירה המבוקשת בחלל החנות״, מספר בועז, ״מדובר בתאורה היקפית של ספוטים בגוון אור צהצהב, אשר שוטפת את החלל באור ומדגישה את פרטי הקולקציה השונים. בתוך מערכת הספוטים משולבים גופי תאורה דקורטיביים, תלויים מהתקרה, המתחברים לסגנון הכללי של החנות ומעצימים את התחושה הביתית בחלל.״

 

כשמדובר בחנויות אופנה, קיים לקראת סוף התהליך, שלב המדידה. שלב שיכול לחרב מהלך קניה ויכול לקדם אותו.

לתאורה נכונה במקרה הזה משקל רב מאוד. תכנון מדויק של סוג התאורה ואופן התקנתה הכולל פרמטרים כמו המרחק שלה מהמראה, הזווית של האור והמפגש שלו עם המראה ואלמנטים רבים נוספים הם שישפיעו על האופן בו נחווה את עצמינו מול המראה. וכשאנחנו אוהבים את עצמנו, אף אחד לא יוכל להוציא לנו את היד מהארנק.

 

 
תאורה בחנות הרשת של רנואר
 תאורה בחנות הרשת של רנואר   צילום: יחצ 
 
תאורה ברנואר
 תאורה ברנואר   צילום: יחצ 
 

אולם התצוגה של רנבי, המשווקת בארץ את אביזרי הבית של מותגי איכות דוגמת מיסוני, פרטה, הרמס ונוספים, הוא אולם בו באמצעות תאורה הצליחו להציג את הפריטים בחנות כאילו היו תכשיטים יקרי ערך ונדירים.

 

בועז שחברתו תכננה את מרקם התאורה גם בפרויקט הזה, יצרה מערך של ספוטים אשר כוונו לעבר המוצרים עצמם והדגישו אותם.

 

״משחקי אור וצל חיזקו מאוד את המסר״, מציין בועז, ״כאשר הקירות עצמם נישארו מוצלים ובכך הודגשה אף יותר נוכחותם של הפריטים היוקרתיים. באופן הזה נדמה שהפריטים עומדים לקפוץ מיחידות המידוף, ישירות לידיים של הקונה. הכל נראה לנו יפה ואסתטי והחוויה החיובית מתורגמת במוח למשהו שאנחנו רוצים לשמר, לא רוצים שיגמר, אלא להיפך אנו רוצים אף להעצים את תחושת ההנאה הצרופה הזאת ואז אנחנו מונעים לקניה. זאת מתוך הנחה שקניה היא פסגת התהליך הזה והיא מסבה עונג רב למבצע אותה".

 

 
תאורה בחנות הרשת של רנבי
 תאורה בחנות הרשת של רנבי   צילום: יחצ 
 
תאורה בחנות הרשת של רנבי
 תאורה בחנות הרשת של רנבי   צילום: יחצ 
 
תאורה בחנות הרשת של רנבי
 תאורה בחנות הרשת של רנבי   צילום: יחצ 
 
תאורה בחנות הרשת של רנבי
 תאורה בחנות הרשת של רנבי   צילום: יחצ 
 

שואפים גבוה: לאילו עסקים מתאים לבצע תכנון תאורה מקצועי?

חברות המבינות את העוצמה הרבה שטומן בחובו תכנון תאורה מדויק ומקצועי הן חברות ששורת הרווח שלהן גדלה.

זה נכון שתכנון תאורה מקצועי הוא מהלך הדורש השקעה כספית לא מבוטלת אך במדדים של עלות מול תועלת הוא מנצח.

 

החזרת ההשקעה במקרים האלו מתבצעת במהירות יחסית. הפסיכולוגיה של הצרכן היא לעיתים הרבה יותר פשוטה ממה שאנו נוטים לחשוב. צרכן שמגיע לקניון הוא צרכן שרוצה לקנות ואם הוא פחות נחוש, הוא לפחות נמצא במוד של קניה.

 

מה שנותר לבעלי החנויות לעשות זה להצליח לספר לו את הסיפור של החנות באופן שיגרום לו לרצות לשמוע אותו ולהיות חלק ממנו. סיפור טוב הוא סיפור שמושך והתאורה היא מהאלמנטים המרכזיים שיודעים להעביר את המסר באופן מדויק וקולע.

 

 

אם כבר - לד כבר

אם בכל זאת החלטתם ללכת על תאורה מסוימת לחנות או לעסק ממליץ בועז לבחור בתאורת לד:

 

״התאורה בחנויות היא תאורה הדולקת רוב שעות היום ולכן מומלץ להשתמש בנורות לד, הנחשבות נורות חסכוניות וידידותיות לסביבה, ומעבר לכך איכות ועוצמת האור שלהן גבוהות במיוחד".

 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by