בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
טחינה: כל מה שאתם חייבים לדעת על הממרח הבריא 

טחינה: כל מה שאתם חייבים לדעת על הממרח הבריא

 
בריאות |
 

מה חשוב לדעת על טחינה לפני שקונים? מה ההבדל בין סומסום מלא או לא, מהן סגולות הטחינה ולמה כדאי לנו לשלב אותה בתפריט?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מי לא אוהב טחינה? אנחנו מורחים אותה על לחם, שופכים אותה מעל החומוס שלנו, ומזלפים מעל הסלט. מכינים ממנה עוגיות, עוגות, תבשילים שונים וקינוחים קרים. למה כדאי לכם לאכול טחינה, איך אפשר להפוך את הטחינה לבריאה וכמה קלוריות תעלה לכם כף טחינה? רמז: הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של 10 לייספסטייל

 

שומרים על הערכים התזונתיים
יש הבדל בין הטחינה המוכנה שאתם קונים בסופר מרקט לטחינה הגולמית שגם אותה תמצאו בין המדפים. בטחינה המוכנה תמצאו עמילנים, חומרים משמרים ושאר מזיקים כשהטעם האמיתי של הטחינה הולך לאיבוד בתהליך המעובד. מומלץ לקנות טחינה גולמית מסומסום מלא, להכין בבית כמו שאתם אוהבים ובכך תשמרו על הערכים התזונתיים.

 

 
טחינה
 טחינה   צילום: יח"צ 
 

ערכים תזונתיים
בטחינה מסומסום מלא ישנם סיבים תזונתיים המועילים לעיכול, כמויות גבוהות של סידן וברזל (9-11 גרם ל-100 ג"ר טחינה גולמית ו-1.5-2.5 גרם ל-100 ג"ר טחינה מוכנה) המחליפים את מוצרי החלב, ומהווים תחליף מעולה גם לצמחונים.

 

ככה תהפכו את הטחינה לבריאה
מומלץ להוסיף לטחינה שמן זית שיוסיף מעט אומגה 3 ו-6, פטרוזיליה שנותנת ויטמינים כמו K ומינרלים כמו אשלגן, שום לחיזוק מערכת החיסון ומניעת דלקות ולימון שיעזור בספיגת הברזל בגלל הויטמין C שבו. הוסיפו כמה שיותר עלים ירוקים כמו נענע, כוסברה, פטרוזיליה ותשתדלו לאכול מהסומסום המלא כדי לא לפספס את הערכים התזונתיים הרבים שבו.

 

כמה קלוריות בטחינה?
בטחינה אחוזי שומן מאוד גבוהים. כ-59 אחוזים ל-100 ג"ר בטחינה גולמית ו-27 אחוזים ל-100 ג"ר בטחינה מוכנה, אולם אנחנו זקוקים לשומן הזה גם בדיאטה. בממוצע כף תחינה תעלה לכם כ-50 קלוריות, כך שאם אתם מסתפקים בכף עד 2 זה מעולה, אבל יותר מזה, עלול להשמין אתכם. ב-100 גרם טחינה בין 500-600 קלוריות.

 

לספורטאים, צמחונים וטבעונים
תוספת כף-שתיים של טחינה ביום יוסיפו לגוף אשלגן, ויטמינים ומינרלים שנחוצים לספורטאים וגם לטבעונים. אפשר להשתמש בטחינה לפשטידות כתחליף לביצים שיחזיקו מעולה את הפשטידה ויספקו לה ערכים תזונתיים. אל תשכחו שבטחינה כמויות שומן גבוהות והיא עלולה להרוס לכם את הדיאטה. אנחנו זקוקים ל-30% שומן ביום גם בדיאטה אז קחו זאת בחשבון.

 

 
 


 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by