בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לשאוף לרגיעה 

לשאוף לרגיעה

 
 
אורית אופיר, מורה מוסמכת ליוגה ותנועה

הטילים, האזעקות והחדשות מלחיצים את כולנו, אבל כמה נשימות ומדיטציה יכולים להרגיע ולחזק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לשאוף ולנשוף. זה מרגיע (תמונות: ASAP)
 לשאוף ולנשוף. זה מרגיע (תמונות: ASAP)   
אף על פי שכרגע יש תחושה שאנחנו לחלוטין חסרי שליטה על החיים, רקטות וקטיושות מתעופפות מעל ראשנו ומתפוצצות ליד הבית, אנחנו למעשה השולטים היחידים בתחושות שלנו, ברגשות ובחרדות שלנו. למרות הכל, בידינו הכוח להחליט כיצד להתמודד עם המצב, ואפילו אם זה לא יעלים את המלחמה, כשאנחנו מצויים במצב של חרדה, מקשיבים לדיווחים בחדשות, יושבים במקלטים ובחדרי הבטחון, גם סוויצ' קטן בראש יכול לעשות את כל ההבדל.

אז אחרי שדיברנו על זה עם מומחים, ושיחקנו וצחקנו עם הילדים, וניסינו לראות סרטי פנטזיה ולברוח מהמציאות, זה הזמן להתחבר לעצמנו באמת ובתמים, ובכמה תרגילים פשוטים של יוגה, נשימות ומדיטציה להחזיר לעצמנו קצת שליטה בחיים ושקט נפשי.

נלחצתם? תנשמו

הנשימה שלנו חשובה מאוד לתפקוד תקין של הגוף. כאשר הנשימה נעשית כראוי גופנו חיוני ואנו מטעינים אותו באנרגיה ומרגיעים אותו. כאשר אנו בלחץ הנשימות שלנו נעשות מהירות ושטוחות ועקב כך אנו בלחץ, נושמים מהר ומכניסים את הגוף לסטרס חזק יותר. כדאי ללמוד כיצד לנשום נכון ולהשתמש בתרגילים בכל עת של לחץ.

לפניכם תרגול מהיר שיאפשר לכם קצת להירגע במקרה של לחץ מיידי, למשל במקלט או בחדר בטחון: עצמו את העיניים ושאפו עמוק דרך האף (כלומר: הכניסו אוויר לריאות) ונשפו חזק דרך הפה (כלומר: הוציאו אוויר). את הנשיפה לוו בהוצאת קול ffffffffff (או בעברית: פפפפפפפפפ). התמקדו בשלב זה רק בנשימות שלכם ונסו לנשום נשימות עמוקות וארוכות ככל האפשר. ניתן לתרגל את הנשימות הללו בזמן אזעקה, מיד לאחריה ובכל עת של לחץ.
טיפ: ככל שתתמקדו בנשימה זמן רק יותר, כן ייטב.
 

חרדים? הרפו

חרדה ממושכת? דמו את הבטן לבלון
 חרדה ממושכת? דמו את הבטן לבלון   
התרגול הבא מיועד למי שסובל מחרדה מתמשכת, שאינה מיידית. הוא ירגיע אתכם ותזדקקו למעט יותר זמן כדי לבצע אותו: שבו בישיבה מזרחית, כשהידיים על הירכיים או כשהגב כולו נשען על הקיר. את התרגיל אפשר לבצע גם בשכיבה על הגב ברגליים פשוקות, כפות הרגליים שמוטות לצדדים וכפות הידיים פונות אל התקרה.

כעת יש להפנות את תשומת הלב לנשימה: עצמו את העיניים, הרפו את השכמות, הרגישו את השאיפה על ידי ההתרחבות בבית החזה ואת הנשיפה הרגישו בבטן. עם כל נשיפה הרפו את הגוף, אפשרו לעצמכם לשקוע אל המצע עליו אתם יושבים או שוכבים. לאחר מספר דקות הניחו את כפות הידיים על הבטן, אותה תדמו לבלון: נפחו אותה ורוקנו אותה מאוויר, לסירוגין. רצוי לכבות את הפלאפון, להחשיך מעט את החדר בו אתם נמצאים, לשמוע מוסיקה מרגיעה.
 

מרגישים חלשים? נסו מדיטציה

הצמיחו שורשי אנרגיה ברגליים
 הצמיחו שורשי אנרגיה ברגליים   
זהו תרגול מדיטציה קצר ויומי למציאת כוח פנימי. מומלץ לתרגל את המדיטציה בפינה שקטה, בבגדים נוחים ורפויים וברגליים יחפות. שבו בכסא כשהגב נשען במלואו על המשענת וכפות הרגליים נוגעות במלואן ברצפה. או לחילופים, אם אתם מעדיפים, עמדו כשהידיים לשני צדדי הגוף.

עצמו עיניים, התמקדו בכפות הרגליים שלכם ודמיינו שאתם מצמיחים שורשים מכפות הרגליים אל האדמה. בכל נשימה הרגישו כיצד השורשים מסתעפים עמוק לתוך האדמה. החזיקו כך למשך מספר שניות והתמקדו בנשימה שלכם. כך, כשאתם מחוברים לאדמה הרגישו עם כל שאיפה את אנרגיה שעולה דרך כפות הרגליים במעלה הגוף. האנרגיה הזו תטען אתכם בכוחות מחודשים; זו האנרגיה שגורמת לפרחים לפרוח, לעצים לצמוח ולנו להתחזק.

המשיכו לדמיין את האנרגיה עוברת בכל גופכם, איבר אחר איבר מכף רגל ועד ראש. בכל שאיפה תרגישו את בית החזה נפתח ומתרחב. מומלץ לתרגל על בסיס יומי, ואפשר ליצור קבוצה קטנה שבה בכל פעם מישהו אחר יעביר את המדיטציה בקול רגוע ובוטח.
 
 

הכי חשוב: לחשוב חיובי

 
זו אולי קלישאה אבל זה עובד: בכל מצב ניתן לשדר לעצמנו מסרים חיוביים ומרגיעים. המוח שלנו קולט את המסרים הללו אל התת מודע וככל שנתרגל יותר כך ייטב.

עצמו את עיניכם וחשבו על מסר חיובי כגון: "אני נמצא/ת במקום מוגן, אני בטוח/ה", או אולי "אני מתחזק/ת יותר ויותר", "אני מרגיש/ה יותר ויותר טוב". לדמיון שלנו כוח עצום בהשפעה על התחושה שלנו ועל יצירת מציאות חיובית יותר. אנו יוצרים את המציאות של עצמנו, גם בעתות של מלחמה. בהצלחה.

מוגש באהבה,

אורית

אורית אופיר היא מורה מוסמכת ליוגה ותנועה. לרגל המצב ותודות לעיריית הרצליה, מעבירה אורית גם שיעורי יוגה בחינם לתושבי הרצליה. לפרטים צלצלו לאורית בטלפון: 6364678- 054.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by