בערוץ
 
 
 
 
 
 
קישורים שימושיים
 
 
null 
שקית חלב ב-200 שקל 

שקית חלב ב-200 שקל

 
null |
 
גליה סיון

נכנסתם לקנות חלב ויצאתם בנזק של 200 שקל? בתי העסק מציגים: כך שודדים אתכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
קופון זה גם כסף (תמונות: ASAP)
 קופון זה גם כסף (תמונות: ASAP)   
בווגאס הזמן עצר מלכת: בבתי הקזינו אין שעונים על הקירות, ולמרבית העובדים אין שעוני יד. התפישה ברורה: אם לא תדע מה השעה, לא תרגיש שהזמן רץ בעוד כספך אוזל. ההנחה שהקזינו פועל על פיה, וזו גם הנחת הבסיס של כל בית עסק מצליח, בין אם הוא מוכר חלום של מפעל הפיס או מגבות נייר, היא שמהמרים (או צרכנים) לעולם לא מנצחים או מרוויחים. הבית – בית העסק – הוא זה המרוויח. משום כך, על "הבית" לנסות ולהשאיר את המבקרים לאורך זמן. אלה סודות המקצוע, מהקזינו בווגאס ועד לפיצוצייה באלנבי: כך חושבים מיטב המוחות כיצד להפיל אותנו בפח.

זה לא כסף, זה קופון
בניגוד לתפיסה הסוציאליסטית התמימה שקופון נועד לרווחת הקונה, קונספט הקופונים משווק מסיבה אחת פשוטה: מלבד המוצרים הרשומים להם על הקופון, אנשים עם קופון קונים מוצרים יקרים יותר, זאת לעומת אנשים שלא נוהגים לגזור עיתונים לפני שהם הולכים לסופר.
 
 
קופונים, בדומה לצ'יפים בקזינו, לא נתפשים במוחנו הקטנטן ככסף. כשמזומן הופך לעיגולי פלסטיק מזעריים או פיסת נייר זולה, הוא כבר לא נראה כמו משהו שאפשר לשלם איתו משכנתא. הדילרים בבתי קזינו מקבלים הוראות לפרוט שטרות של 100 דולר לצ'יפים בעלי הערך הנמוך ביותר האפשרי, בדרך כלל כאלה של 5 דולר. הפסיכולוגיה במקרה זה קטלנית למהמר: הוא יבזבז צ'יפ של 5 דולר בקלות ובמהירות מבלי לחשוב על כך, מכיוון שהוא תופס אותו כ"עודף". מצ'יפ של 20 דולר, לעומת זאת, הוא ייפרד ברגשות מעורבים הרבה יותר.

סופרמרקטים מניחים תמיד את הפריטים היקרים ביותר במרכז המדף, והם תמיד בוחרים במדף או המדפים האמצעיים. העין האנושית מתמקדת תמיד במרכז התמונה, ומרבית הסיכויים שנקנה את הדבר הראשון שאנחנו רואים. מלבד זאת, נצטרך ללכת קילומטרים עד לסוף המעבר כדי לגלות מוצר דומה בחצי המחיר.
 
סופרמרקטים מתוחכמים
 סופרמרקטים מתוחכמים   
סיבוב מהיר בסופר יגלה לכם שהשיטה ישימה לכל מוצר אפשרי, מוודקה ועד אוכל תינוקות. וודקה "אבסולוט", למשל, תמיד תימצא בגובה העיניים. "קגלביץ'", לעומת זאת, וודקה טובה לכל הדעות אך זולה מ"אבסולוט" בכ-50 אחוז, תונח לה לאחר כבוד במדף התחתון ביותר. וופלים מתוצרת הארץ, גם אם הם מוכרים לקונים הרבה יותר מוופלים דנים, יונחו בדרך כלל בגובה הרצפה, בעוד דנמרק תתפוס את מרכז המדף האמצעי. הזמן שלוקח לקונה לחפש את המוצר הזול נחשב בתעשייה ל"זמן עצבים", ומרבית הקונים לא אוהבים להתעצבן.

היזכרו מתי בפעם האחרונה ראיתם את מוצרי היסוד: לחם, חלב או ביצים, בכניסה בסופרמרקט. התשובה היא: מעולם לא. מוצרי היסוד ממוקמים תמיד בפינה נידחת של הסופרמרקט. מכיוון שאלה מוצרים שגם כך תקנו, ההנהלה וצוות העובדים יודו לכם אם תעברו בכמה שיותר מעברים בדרך לחביתה ולקפה.
 
 

תנוחי, זה לא אדום

כל ילד בגן אביבה לשיווק יודע שצבעים משפיעים על תת המודע. מהמרים, למשל, מתעייפים מהר ממכונות מזל אדומות. משום כך, בתי קזינו רבים ממקמים את מכונות המזל הצבעוניות שלהם מחוץ למעברים הפופולאריים. בתוך המעבר נמצאים צבעים מרגיעים יותר: כחול וירוק, המרגיעים את העין וגורמים למהמר לחשוב שהוא נמצא, בעצם, באמצע יער. ועל מה יש ביער להוציא כסף, מלבד מכונות מזל?

סופרמרקטים וחנויות בגדים מודעים היטב לכך שלא כדאי להם השנה לצבוע את הקירות בבז'. כתום, צהוב, סגול וירוק הם צבעי הפיל-גוד הקלאסיים, ולכן חנויות רבות צבועות בהם.
 

קר לי, תביאי במבה

איזו יפה אני
 איזו יפה אני   
כל סופרמרקט שכונתי יודע, למשל, שעליו להתקין מזגן רב-עוצמה במתחם. לא תמיד זה נובע משיקולים הומאניים: מחקרים מוכיחים שאנחנו רעבים יותר כשקר לנו, והרבה יותר רעבים כשקפוא לנו.

למוזיקה עוצמה אדירה על כוח המכירה. ישנם סופרמרקטים הנוהגים להשמיע לנו מוזיקה מרגיעה, בתקווה שמספר הצעדים הממוצע שלנו יואט, וכך נשהה יותר זמן בסופר. חנויות בגדים הולכות על מוזיקה קצבית יותר, בניסיון לתת לנו להרגיש צעירים ומגניבים כשניכנס לחנות הצעירה והמגניבה שלהם. חנויות בגדים אף נוקטות במדיניות של קיפול מרושל של הבגדים על המדף, זאת בשל הנטייה הייקית של קונים לא "לבלגן" את המדף המושלם.

מראות בתאי המדידה של חנויות מסוימות נוטות להחמיא לגזרת המודדים. במלים אחרות, המראה הורידה לך כרגע 5 קילו. במקום לחזור לאותה חנות בכל בוקר לפני שאת הולכת לעבודה ולהרגיש טוב עם עצמך, מומלץ להתעלם מהן: רבות מהן צבועות, קמורות ומשקרות לך בפרצוף.
 

גג לצרכן המפגר

חברים, עזרו לגבר למצוא את דרכו הביתה
 חברים, עזרו לגבר למצוא את דרכו הביתה   
בחנויות ענק ובקניונים, המדרגות הנעות משמשות אף הן כמקדם מכירות. עליתם פעם לקומה הראשונה בעזריאלי, וחיפשתם בדמעות אחר המדרגות הנעות לקומה השנייה? וודאי גיליתם שעליכם ללכת כמה מאות מטרים ועשרות חנויות כדי למצוא אותן. מותר לכעוס, עשו לכם את זה בכוונה.

כיוון שחנויות בגדים יודעות עד כמה גברים שונאים אותן, הן בדרך כלל יעשו הכל כדי להאט את דרכו של הגבר המיואש לכיוון היציאה. מחלקות גברים נמצאות, בדרך כלל, בקומה השניה או השלישית של כל חנות גדולה. בכדי לצאת מהן אחרי הקנייה, על הגבר הממוצע להפעיל חושים שהשתמש בהם לאחרונה בניווט בחולות ניצנים. בדרך כלל, מעבירים את הגבר דרך מחלקת ההלבשה התחתונה של נשים. גם זה, גברים יקרים, אינו מקרה: הקנייה האימפולסיבית ביותר של כל גבר שיש לו אישה, היא במחלקה זו.

כסאות, ספסלים ומושבים למיניהם יופנו תמיד לסחורה. אין מצב שבו תשבו לנוח עם הפנים לנוף האורבני שבחוץ, שכן המטרה היא שתקנו גם כשאתם נחים. אם לא עכשיו, אז עוד שתי דקות, כשיימאס לכם לבהות במוצר. ותודה שקניתם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by