בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
ארוחת בוקר עשר 

ארוחת בוקר עשר

 
 
מיכל גילאון, דיאטנית קלינית, שירותי בריא

ילדים שאוכלים ארוחת בוקר מצליחים יותר בלימודים, מאחרים פחות וגם, כמובן, פחות רעבים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אנרגיות להמשך היום. ארוחת בוקר (תמונות: ASAP)
 אנרגיות להמשך היום. ארוחת בוקר (תמונות: ASAP)   
לא רק את הספרים, המחברות ושאר צורכי הלימוד צריך להכין לשנת הלימודים החדשה. גם תזונת הילד בזמן הלימודים דורשת הכנה מוקדמת, של ההורים והילדים. את הימים האחרונים לפני תחילת הלימודים, כדאי לנצל ביחד עם הילד לבניית תוכנית תזונתית בריאה ולהקניית הרגלי תזונה שיסייעו ליכולות הלימודיות ולקליטת החומר. קביעה משותפת של התפריט והשתתפות בהכנת המזון, עשויה להיות חוויה בעבור הילדים שבעקבותיה הם יתייחסו לארוחות ברצינות רבה יותר.

למה ארוחת בוקר כל כך חשובה?
ארוחת הבוקר נותנת המון אנרגיות להמשך היום ואסור לוותר עליה. ארוחת הבוקר משפרת את הריכוז ומגבירה את היכולת להתמודד עם חומר לימודי. לילדים שאוכלים ארוחת בוקר יש הישגים גבוהים יותר בלימודים, במיוחד במתמטיקה. הם גם מאחרים פחות ויש להם פחות בעיות התנהגות.
תזונה נכונה חיונית גם להתפתחות החברתית, הרגשית והפסיכולוגית של הילד.

מה הקשר בין ארוחת בוקר להשמנה?
בניגוד למה שחושבים, ארוחה בבוקר לא פותחת את התאבון, אלא מונעת רעב חזק ופתאומי ועל ידי כך מקטינה את הסיכוי לאכילה עודפת ובלתי נשלטת של חטיפים בהמשך היום.

מה כדאי לאכול בארוחת בוקר? אפשר להסתפק בפירות?
ארוחת בוקר מאוזנת מורכבת ממזונות המכילים פחמימות, חלבון ושומן. ארוחה מאוזנת תורמת לשחרור מתמיד של אנרגיה לאורך היום, ומעכבת את הופעת הרעב בכמה שעות. כאשר הארוחה מורכבת בעיקר מסוכרים פשוטים כמו פירות, מיצים, או ממתקים, אנחנו מרגישים מאוד אנרגטיים כתוצאה מהעלייה המהירה ברמת הסוכר בדם. אולם לאחר כשעה, חלה ירידה מהירה ברמת הסוכר בדם, ובעקבותיה מגיעים סימני הרעב וחוסר ריכוז.
 

אז מה כדאי להכין לארוחת הבוקר?

שייק פירות, כריך או דגנים
 שייק פירות, כריך או דגנים   
אפשר להכין דברים רבים. הנה כמה אפשרויות: דגני בוקר עם חלב, כריך עם גבינה או חומוס או אבוקדו, יוגורט או מעדן חלב, שייק פירות כמו בננה בחלב ודייסה.

וזה אמור להספיק עד לארוחת צהריים?
להמשך היום כדאי לצייד את הילד בארוחת עשר, ולא בכסף לקנייה של ארוחה בדרך. כדאי לנצל את הזמן ערב קודם להכנת כריכים ולשמור אותם במקרר.

מה עדיף - לחם או פיתה?
הפיתות נוחות יותר למילוי בירקות ובמגוון ממרחים, כיוון שהן יותר עמידות לתלאות הדרך ונוטות פחות להתפרק. רצוי להעדיף פיתה מחיטה מלאה. כדאי להוסיף גם פירות וירקות, רצוי כאלה שעמידים יחסית כמו מלפפון, גזר, פלפל ועגבניות שרי. כדאי לאחסן בקופסת פלסטיק כדי להקטין את הסיכון שהירקות יימעכו ויזרקו לפח.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by