בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מחזקים את כוחות הביטחון 

מחזקים את כוחות הביטחון

 
 
לילך וולך

במקום לבכות שלא עברת ראיון או פישלת בדייט ראשון: מספר תרגילים לשיפור הביטחון. העצמי, כמובן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הבטחון העצמי אחראי לג'וב שלנו (תמונות: ASAP)
 הבטחון העצמי אחראי לג'וב שלנו (תמונות: ASAP)   
"שיחות חדר מדרגות" הן שכיחות: כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מסיטואציה ונזפתם בעצמכם בדרך הביתה ש"יכולתי לומר ככה" ו"איך לא אמרתי בזמן ש..."? ההיסוס, המבוכה או חוסר הביטחון יכולים לגרום לנו להפסיד את העבודה שרצינו, כי בראיון העבודה לא העברנו את הרושם הנכון. חוסר הבטחון עלול לסייע לנו בפספוס הדייט שדווקא היה יכול להתפתח למשהו נחמד אבל לא העזנו לומר שום דבר שייקח אותו לשלב הבא. כל "חונקי הדיבור" האלו יכולים גם לגרום להפסדים כלכליים ואישיים. עכשיו לחדשות הטובות: יש מה לעשות.

לפניכם שתי שיטות יצירתיות, קלות לביצוע, ואפילו משעשעות, יעזרו לכם להתמודד עם חוסר הביטחון שסיטואציות מסוימות מוציאות מכל אחד. עכשיו תוכלו להיות מוכנים למפגש הבא עם החותנת, או לפגישת המחזור ממנה אתם חוששים כל כך.
 

שיטת העוגן

בחרו מקום ממש שקט ונעים לתרגיל
 בחרו מקום ממש שקט ונעים לתרגיל   
בעזרת כמה תרגילי דמיון מודרך פשוטים ונעימים שתעשו לעצמכם, תוכלו להכין את עצמכם לסיטואציות מלחיצות, כאלה שכבר עברתם בעבר וגם אלה שיפתיעו אתכם.

1. מקמו עצמכם במקום נעים שקט ונוח, (לא במקום העבודה, לא) ועצמו עיניים. היזכרו ברגע בו הרגשתם בטוחים במיוחד בעצמכם, לא משנה מה היתה הסיטואציה, פשוט היזכרו בתחושה ותנו לה להציף אתכם ולהתגבר.

2. דמיינו את הסיטואציה שאליה תרצו לקחת את הביטחון החדש שממלא לכם את החזה: ראיון עבודה, מסיבה המונית, נאום בפני אנשים. ראו את עצמכם עומדים באותה סיטואציה, דמיינו את תחושת הביטחון מתגברת יותר ויותר, אתם לא יכולים לטעות. ולא, אין דבר כזה "יותר מדי".

3. שימו לב למקום הפיזי ממנו נובעת תחושת הביטחון, האם זה מציף אתכם מן הבטן? מהראש? אולי הידיים?

4. העבירו את אנרגיית הביטחון מן האיבר הראשי שממנו היא פורצת אל כל הגוף. דרך טובה לעשות זאת היא לספור מאחת ועד עשר, ועם כל ספירה אנרגיית הביטחון מכסה חלק נוסף מסביב לגופכם.

5. עכשיו אתם מוצפים באנרגיית הביטחון, כמעט מתפוצצים, ומה עכשיו? החלק המפתיע בשיטה הוא תנועת ה"עוגן": אנו זקוקים למעין עוגן שיקרקע אותנו ויזכיר לנו במקומות מלחיצים את תחושת הביטחון שרכשנו בדמיון המודרך.
בחרו לכם תנועת עוגן, זו יכולה להיות צביטה קטנה בירך, הנעת אצבעות הרגליים או כל דבר שתבחרו. (אולי לא כדאי לבחור בדברים בולטים מדי כמו סטירה עצמית מצלצלת או משיכה אכזרית בשיער).

6. חזרו על התנועה כמה פעמים כשאתם מרגישים בשיא היכולת שלכם, כדי באמת "לעגן" את התחושה בתוככם. בתנועה הזו תוכלו להשתמש בכל זמן שתרצו כדי להזכיר לעצמכם את תחושת הביטחון כאשר תזדקקו לה. עכשיו אתם מוכנים לכבוש את העולם ולהצליח בכל סיטואציה שהחיים יזמנו לכם.

נשמע פלצני? אל תזלזלו. התהליך עשוי לקחת כמה פעמים, כדאי להתאמן יותר מפעם אחת ולא להתייאש, ללגלג על עצמכם או להרים ידיים מהר מדי. שמרו על הומור ועל מוראל גבוה, בסך הכל, יש לכם רק מה להרוויח.
 

שיטת הגיבור

אתם הגיבורים של חייכם
 אתם הגיבורים של חייכם   
חישבו על הגיבור שלכם, אדם שאתם מעריכים, מעריצים ושתמיד שאפתם שיהיו לכם לפחות חלק מן התכונות שלו. אם אינכם מוצאים אדם כזה חשבו על דמות שיש לה את התכונות שאתם מעריכים. הגיבור שלכם יכול להיות חי או מת, אמיתי או בדיוני, כל מה שחשוב הוא שאתם תחשבו שהוא גיבור. (אם אתם בוחרים גיבור דמיוני, השתדלו לחשוב על התכונות האנושיות שלו שאתם מעריכים ופחות על ראיית הלייזר שלו).

1. דמיינו איך הגיבור שלכם מתנהג בסיטואציות פשוטות ויומיומיות: איך הוא הולך, איך הוא יושב. חקו את ההתנהגות הזו בחדר בו אתם נמצאים.

2. אחרי שאימצתם את ההתנהגות הפיזית של הגיבור שלכם, דמיינו משפט שהיה מתאים לו לומר. דמיינו את עצמכם בשיחה כשאתם משלבים את המשפט הזה. מה עוד היה אומר הגיבור שלכם בשיחה? מה היה מייעץ?

3. עכשיו, הזכרו בסיטואציה אמיתית מחייכם בה הרגשתם שהדברים לא התנהלו כפי שרציתם: עימות בעבודה, ויכוח עם בן/בת הזוג, או כל אירוע אחר. תוכלו לבקש את עזרתו של חבר טוב שיעזור לשחזר ולשחק את הסיטואציה מחדש, גם את החלקים הפחות נעימים של השיחה. (מביך? לא נורא, אחר כך תוכלו להתחלף).

4. עכשיו שחקו את הסיטואציה מחדש, כמו שאתם מדמיינים שהגיבור שלכם היה מנהל אותה. להפתעתכם תגלו שגם לכם יש את היכולת לשחק את הסיטואציה בדרך שונה לחלוטין ממה שהתרגלתם לחוות אותה, אם אתם רק מדמיינים שיש לכם את תכונות הגיבור שלכם.

5. האם הסיטואציה התגלגלה באופן שונה כאשר היו לכם תכונות "גיבוריות"? זכרו שבכל מקרה אלה הן תכונות החבויות בתוככם והמשחק פשוט עזר להן להתבטא.

צאו לדרך, אתם הגיבורים של חייכם ויש לכם את החופש והבחירה להתנהל בכל דרך שתבחרו. גם כאן, תרגול מביא לשלמות: החיים יזמנו לכם סיטואציות שונות ויפתיעו אתכם בכל הזדמנות, נצלו זאת כהזדמנות לתרגל את הגיבור שבכם ותמיד תוכלו לחזור הביתה ולעבוד עליהן מחדש. בהצלחה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by