בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
המלצה לכל קונה 

המלצה לכל קונה

 
 
מיה זיו

מאחורי הקטלוג החדש של "קרייזי ליין" עומד קונספט ההתאמה האישית. הרשת תיצור קטלוג אישי המותאם לטעמן של חברות המועדון שלה על בסיס רכישותיהן הקודמות. חדירה לפרטיות? לא מעט. פריצת דרך רעיונית? כנראה שלא ממש

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כמו עם קונספט הסאדו של דיזל, סצינות הסקס המבוימות בקטלוג של פוקס או אווירת הריאליטי-מציצנות של טריומף, המאבק על תואר הקטלוג האטרקטיבי שולח את המותגים ובתי האופנה ליצירת אטרקציות ופרובוקציות מדי עונה. ברשת קרייזי ליין, הקונספט הנוכחי הוא התאמה אישית של קטלוג לכל לקוחה.
 
הכריכה האישית (מתוך קטלוג לדוגמה)
 הכריכה האישית (מתוך קטלוג לדוגמה)   
רשת האופנה, האוחזת לטענתה במועדון לקוחות בן כמה מאות אלפי לקוחות, אספה מידע על טעמן האישי של הקונות על בסיס רכישותיהן האחרונות בחנויות הרשת. מן המידע שנאסף הרשת מתכוונת ליצור קטלוגים אישיים עבור הלקוחות, שידגישו את הפריטים החדשים שמתאימים לטעם שהלקוחות הפגינו ברכישות הקודמות.

כל לקוחה תהפוך כך לכוכבת קטלוג משלה. אמנם דמותה של הלקוחה לא תצוץ בין הדפים לבושה במיטב מחלצות הרשת, לתפקיד הזה נבחרו הדוגמניות דנה מגן ונופית שבח, אך הבגדים שהן ילבשו ינסו לקלוע לטעמה האישי של הלקוחה ולהרגלי הצריכה שלה. כך, במידה ורכשת לאחרונה חגורה ותיק ברשת, תקבלי בקטלוג החדש עדכונים על אקססוריז חדשים שנוספו לקולקציה.

הקטלוג יעשה שימוש גם בפריטי מידע נוספים בהם מחזיקות החנויות, כמקום מגורים ותאריך לידה וימליץ על חנויות הסמוכות למגורי הלקוחה ויאחל לה מזל טוב אם יום הולדתה מתקרב. הפניות האישיות ללקוחה ישובצו בקטלוג בשלל גימיקים עיצוביים, כמו שם הלקוחה המתנוסס על שלט חולצות ופנייה אישית אליה הרשומה בליפסטיק אדום על מראה.
 
יום הולדת שמח אלכסנדרה (קטלוג לדוגמה)
 יום הולדת שמח אלכסנדרה (קטלוג לדוגמה)   
הקטלוג עצמו נאה ומעוצב כאלבום תמונות בכריכת עור שעל כריכתו חקוק שם הלקוחה. מי שתצליח להירגע מהגימיק תוכל למצוא בקטלוג את קולקציית החורף החדשה של קרייזי ליין המכילה את הקו הסולידי הקבוע, סריגים, חצאיות, ג'ינסים וז'קטים מחויטים לצד תכשיטים ואביזרים נוספים.

בקרייזי ליין מקווים שהפנייה האישית תהייה ייחודית בנוף הקטלוגים המקומי ותייצר תחושת אינטימיות והיכרות בין הרשת והלקוחה. אבל למעשה ישנם כמה פרטים מטרידים באופן הפעולה בו הרשת נוקטת לייצור הקטלוג והפצתו. את המידע על טעמן של הלקוחות, למשל, הרשת אוספת עם הרכישה ולא מיידעת את הלקוחה על מיפוי טעמה האישי. הלקוחה שתקבל את הקטלוג לביתה תחוש אולי שמץ של פרנויה מוצדקת למראה טעמה האישי המתנוסס על דפי הכרומו של הקטלוג.

בנוסף, נראה שיש גם מעט מן ההגזמה בתיאור הקטלוג כמותאם לטעם אישי. זאת משום שקשה להאמין שקולקציות הפריטים של קרייזי ליין רחבות ומגוונות עד כדי כך שיצליחו לייצר קטלוגים שונים בתכלית השינוי עבור לקוחות שונות. ולבסוף, לא ברור לחלוטין כיצד יתקבל הניסיון לכוון לטעם אישי כאשר חלק מחוויית הקניות כוללת לפחות את האשליה לגיוון ושינוי הטעם האופנתי. ייתכן שאפקט המשיכה של הפריטים יידעך מעט כאשר הלקוחות ימשיכו לקבל המלצות על פריטים דומים לאלה שכבר קנו בעבר.
 
 
 
בסופו של דבר, קשה לקרא להפקה החדשה של הרשת הברקה גאונית שתכבוש את לב הצרכניות. זוהי גם לא חדירה מוגזמת מידי לפרטיות ולהרגלי הקנייה של לקוחות שבכל זאת מסרו את פרטיהן לרשת בעת ההרשמה למועדון הלקוחות, אך אין ספק שמדובר בניסיון מקורי בשוק הקטלוגים המקומי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by