בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לא שטן ולא פראדה 

לא שטן ולא פראדה

 
 
מיה זיו

מעצבי העל החרימו מרוב פחד, הסטייליסטית הלכה על בטוח כדי לא להפחיד את הקהל עם אוונגארד ובסוף יצא ש"השטן לובשת פראדה" מאכזב טיכו בתחום האופנה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סטריפ והאת'ווי במראה חגיגי (יח"צ)
 סטריפ והאת'ווי במראה חגיגי (יח"צ)   
פטרישה פילד, מעצבת האופנה האחראית על הסטיילינג לסרט "השטן לובשת פראדה" (בארץ מיום חמישי), אמרה בראיונות לקראת הפצתו כי היא לא עבדה בסרט על אופנה, אלא בסרט שהוא אופנה בפני עצמו. אם תהיתם אי פעם, ככה נשמע צ'ק ללא כיסוי.

פילד, האחראית ללוק ההרפתקני של שרה ג'סיקה פרקר וחברותיה בסדרה "סקס והעיר הגדולה", גויסה ל"השטן לובשת פראדה" במטרה לייצר את המראה המובחן שפרסם אותה בסדרת הטלוויזיה. לצורך יצירת האפקט, היא קיבלה מההפקה יד חופשית ותקציב נאה של כמיליון דולר. יחסית לציפיות ולרמת ההשקעה, המבחר המתגלה בסרט מפתיע בדלותו.

הסרט, המבוסס על רב מכר של לורן ויסברגר, מבוסס באופן חופשי על חוויותיה הקשות של המחברת בעולם האופנה הניו יורקי מהזמן בו כיהנה כעוזרת האישית של אנה ווינטור, העורכת האימתנית של מגזין האופנה ווג. ויסברג, כמו גם פילד וכל מערך הפקת הסרט טענו לאורך הדרך ש"השטן לובשת פראדה", לא מבוסס ישירות על וינטור. ההכחשות הגיעו בדיוק במידה הדרושה עבור הגנה מפני תביעות דיבה, אולם לכולם היה נהיר שבכל זאת בוינטור מדובר.
 
אנה ווינטור המקורית (רויטרס)
 אנה ווינטור המקורית (רויטרס)   
עבור מריל סטריפ, המגלמת בסרט את העורכת במגזין האופנה הניו יורקי שהוא לא ווג, בחרה פילד בקולקציות של מעצבי העל ולנטינו, שאף מופיע לרגע על המסך, קארל לאגרפלד ובעיצובים של מייקל וולברכט ל"בילי בלאס".

גם האבזור נבחר בקפידה וכבר בפתיחת הסרט ניתן היה לחזות בתיק מעוצב של פראדה, עליה אמרה ווינטור המקורית כי היא הסיבה היחידה שבגללה שווה ללכת לתצוגות באיטליה. עוד באקססוריז נמצאים נעלי וינטאג' של דונה קארן משנות ה-80 ומגוון תכשיטים בעשרות אלפי דולר לפריט.

את גיבורת הסרט, העוזרת של סטריפ, מגלמת אן האת'ווי שעוברת מהפך מזן הברווזון המכוער. בראשית הסרט היא לבושה במערך חסר אישיות של בגדים שנראה כאילו נקנו ברשת וול מארט. בהמשך היא יוצאת מקליפתה ומפתחת סוג של טעם אישי, אלא שגם זה נראה כלקוח מפס ייצור ונראה עדיין נטול אמירה אופנתית אמיתית.
 
סטריפ במראה קאז' (יח"צ)
 סטריפ במראה קאז' (יח"צ)   
הבינוניות האופנתית של הסרט נובעת בחלקה מהעובדה שמדובר בסרט מיינסטרים לקהל ממוצע ועל כן ודאי היה עליו לתווך כל אמירה אופנתית חדה וקיצונית מידי. גם כך, קשה להתחמק מהעובדה שעל אף ששמות רבים של מעצבים נזרקים לחלל בתוך הסרט, מעטים הם הפריטים שמשויכים באופן ברור למעצבים וגם כאשר ישנם כאלה, הם לרוב המעצבים הבולטים והמוכרים ביותר. שמות קטנים ואיכותיים של מעצבים צעירים נעדרים לחלוטין מהסרט.

רבים תהו אם העדרותם המופגנת של מעצבים רבים נבעה מחשש מנקמתה של העורכת ווינטור רבת ההשפעה. פילד עצמה אישרה כי לא מעט מעצבים חששו לתרום את עיצוביהם פן יבולע להם, אך סירבה להסגיר שמות והסתפקה ביצירת סרט שאמירתו האופנתית נראית כרטרו לכמה עשורים אחורה, רק לא בכוונה.

פילד טוענת כי ניסתה לעצב את הדמויות בסרט ובעיקר את זו של סטריפ, כבעלת אמירה אופנתית אישית יוקרתית, אך בה בעת שונה מאוד בסגנונה מזה של אנה ווינטור. פילד מספרת כי נמנעה מתספורת הקארה המפורסמת של עורכת ווג ומחתימת משקפי השמש הענקיים שלה. אכן, סטריפ של הסרט הזה רחוקה מאוד בסגנונה מאנה ווינטור, אולם ההבדל דווקא מציב את השחקנית בעמדה נחותה. בעוד שווינטור ידועה בסגנון אישי מלא גלאם ואוונגארד, סטריפ לבושה בסרט בקפידה, אך לא משכנעת כמובילת אופנה באותו קנה מידה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by