בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חיים מאחורי המסיכה  

חיים מאחורי המסיכה

 
 
מיה זיו

הקמפיין החדש של רשת כותון כולל מסר נגד זיהום האוויר ברחובות הערים. הרשת תחלק מסיכות ללקוחותיה ותתרום מההכנסותיה. והבגדים? פחות מעוררי השראה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשיית הטקסטיל היא בין המזהמות ביותר בעולם, תהליכי ייצור ועיבוד הבד דורשים שימוש מסיבי בכימיקלים ותהליכי הצביעה המזהמים (לצד שימוש לא מחמיא בפועלי עולם שלישי בשכר רעב) מניחים את עולם האופנה בראש טבלת המזהמים הסביבתיים. בארצנו הקטנה והמלוכלכת מתבלטת רשת האופנה כותון לטובה בהתייחסותה לנושאים סביבתיים.
 
מתוך הקטלוג (יח"צ)
 מתוך הקטלוג (יח"צ)   
הרשת, בית האופנה החביב על מושבניקיות, קיבוצניקיות ושאר המכורות לניחוח החציר, השיקה השבוע קטלוג מחאתי חדש ומעוצב. הקמפיין הטרי מציג, לצד קולקציית החורף החדשה, אידיאולוגיה נוקבת בנושא זיהום האוויר המקומי.

זהו לא קמפיין האופנה הראשון של הרשת המקדם גם את ענייני איכות הסביבה. הקודמים הוקדשו בין היתר לשימור חופים, מחזור חומרים ומזון אורגני. הפעם חברו אנשי כותון לעמותת "אדם טבע ודין" כדי לקדם את הצעת חוק אוויר נקי בישראל של העמותה. לצד הקולקציה החדשה מציעים בכותון למכירה חולצת טי בשם "רידינג" המעוטרת בתמונת הארובה העשנה. ההכנסות ממכירת החולצה יוקדשו לעמותת "אדם טבע ודין" כדי לקדם את הצעת החוק.
 

מסיכה לכל קונה

טוקיו בתל אביב (יח"צ)
 טוקיו בתל אביב (יח"צ)   
תחת הכותרת "לנשום לרווחה" מציגים המעצבים דוגמניות עטויות בקולקצייה החדשה וחמושות בארשת רצינית ומודאגת. הדוגמניות מצולמות בסגנון תיעודי כשהן ממוקמות באתרים מפויחים נבחרים ככביש סואן, תחנת דלק מזהמת או תחנת אוטובוס הומה.

מסכות לבנות מכסות את פיהן ואפן של הדוגמניות במראה היום שאחרי ההפצצה. אותן מסיכות הגנה מפני זיהום אוויר מצורפות לקטלוג הרשת ומחולקות גם בחנויותיה. ארובות נושפות חומרים תרעלה, עמודי חשמל פולטי קרינה ומכוניות מזהמות שובצו בין דפי הקטלוג להשלמת האיום האפוקליפטי של הקטלוג, שלעיתים נדמה כי היה חשוב יותר ליוצריו מאשר הצגת פריטי הקולקציה החדשה.
 
 
בגדי כפר בתפאורה אורבנית (יח"צ)
 בגדי כפר בתפאורה אורבנית (יח"צ)   
אכן, הסגנון הדוקו-אפוקליפטי של הקטלוג לא מחמיא לקולקציה החדשה של הרשת. עם כל האהדה לאג'נדה החשובה, הקונספט הכמו-אותנטי מעלים את הבגדים שבקטלוג. למעשה, הבגדים פשוט לא מוצגים לראווה. קשה לפענח את צבעם, גזרתם וסגנונם של הפריטים המצולמים כשהדוגמניות יושבות מכווצות על ספסל תחנת האוטובוס או חוצות את הכביש כשמוראות הסביבה האורבנית מסתירות את הבגד עצמו.

כשכבר ניתן להבחין בתוצרת, קל להסיק שהאג'נדה אולי התרחבה, אך ההיצע נשאר כשהיה. הבגדים ממשיכים בקו כפרי שאפיין את הרשת עד כה. בכותון שמים דגש רב על נוחות ובדים טבעיים, אך אלה מגיעים לעיתים קרובות על חשבון דיוק בגזרה ועיצוב. מי שבכל זאת חובבת את האווירה הפרחונית ומראה השכבות הנינוח ודאי תמצא לא מעט פריטים לטעמה. עכברות עיר קשוחות סביר שלא יגלו עניין רב בפריטים הנושאים שמות כ"חצאית פורחת" או "חולצה נושבת" או בפונצ'ו ענק מעוטר בגדילים הנראה מתאים יותר לישיבה סביב המדורה מאשר בבית הקפה שבשכונה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by