בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
כוח נשי בבית הנשיא 

כוח נשי בבית הנשיא

 
 
מיה זיו, מערכת נענע

המועד אמנם ציני, אבל המטרה ראויה. קואליציית ארגונים חברתיים מריצה קמפיין שקורא למנות אישה לתפקיד נשיא המדינה, כמו באמריקה. בקום איל פו מאמצים את התנועה ומשיקים קמפיין תמיכה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לוגו הקמפיין
 לוגו הקמפיין   
כשמשה קצב מארח במשכן הנשיא חוקרי משטרה ובימים אי-זוגיים מבקר בחדרי חקירה בחשד לעבירות מיניות, לא חסרים קופצים על ההזדמנות להצטרף לחגיגה. ארגונים וגופים שונים מציעים מיני מהפכים במוסד הנשיאות, החל מקידום מועמד דתי וכלה בביטול כללי. המעניינת שבמגמות האחרונות היא זו הקוראת לכוח נשי בבית הנשיא.

פרשת החשדות המיניים נגד הנשיא קצב השפיעה על תנועת "נשיאה לישראל", מודה דורית אברמוביץ' מנהלת הקמפיין. התנועה, שמבקשת להריץ מועמדות של אשה לתפקיד "האזרח הראשון" במדינה, עושה בימים אלה את צעדיה הראשונים. אברמוביץ' לא מהססת לאשר כי המציאות הפוליטית הנוכחית השפיעה על מועד הקמת התנועה. לדבריה זו הפעם הראשונה בה לציבור הרחב יש תחושה כללית של מיאוס ביחס להתנהלות השלטון ובית הנשיא.

תנועת "נשיאה לישראל" קוראת לנשות ציבור ישראליות להגיש את מועמדותן לתפקיד נשיא המדינה. מאחורי התנועה עומדת קואליציה של ארגוני נשים וארגונים חברתיים, בהם תנועת אחותי, מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בתל אביב, קואליציית נשים לשלום, קול האישה, פרלמנט נשים והקשת הדמוקרטית המזרחית ונציגות מצד עולם האופנה, בצורת בית האופנה הפמיניסטי, קום איל פו.
 

נשות קום איל פו מצטרפות למהפכה

מתוך קטלוג קודם של קום איל פו
 מתוך קטלוג קודם של קום איל פו   
ימים ספורים חלפו מאז הקמתה הרשמית של התנועה החדשה וכבר עשרות נשות ואישי ציבור הכריזו על תמיכתם ביוזמה. התומכת הראשונה הייתה ח"כ זהבה גלאון, ואחריה הצטרפו פרופ' נעמי חזן, השרה יולי תמיר, איריס בק, הזמרת לאה שבת ועוד רבים. לקלחת הפוליטית קפצה גם סיביל גולדפיינר, מנכ"ל בית האופנה קום איל פו הידוע בזיקתו הפמיניסטית ובפעילותיו הנמרצות להעצמת נשים בישראל. בית האופנה לא הסתפק בהבעת תמיכה פסיבית והתגייס להריץ קמפיין מקביל משלו בקרב לקוחותיו במטרה לקדם את הרעיון בציבור הרחב.

בין אפיקי הפרסום של קום איל פו נמצאים מודעות תמיכה בעיתונות הארצית וסטיקרים שכותרתם "אני בעד נשיאה לישראל" יופצו בקרב לקוחות הרשת. את אלה ילוו בית האופנה בקמפיין החתמה במסגרתו יוכלו נשים וגברים לחתום על עצומת תמיכה בנשיאה בכל אחת מחנויות הרשת ברחבי הארץ.

לכאורה, מעורבותו של קום איל פו בקמפיין נראה כרעיון מצויין. הטיקט הפמיניסטי הוא מהמזוהים עמו ביותר. ובכל זאת, אין מנוס מתחושת רתיעה קלה מול ההתגייסות המהירה של נשות קום איל פו לקמפיין הפוליטי-חברתי החדש. בית האופנה הקפיד לרפד את דרכו המסחרית בקידום נושאי נשים בישראל, אך שוב ושוב נודף מפעילותיו המבורכות ריח חזק של פרסום עצמי במעטה דקיק של אג'נדה נכונה.
 
 מנהיגות קמפיין "נשיאה לישראל" מדגישות שהיותה של מועמדת לנשיאות אישה הוא "תנאי הכרחי אך לא מספק" לתפקיד. לדברי מנהלת הקמפיין דורית אברמוביץ', הניסיון המקומי של נשים בפוליטיקה, למשל עם גולדה מאיר, הוכיח כי אישה בתפקיד בכיר בממשל לא תקדם בהכרח אג'נדה אלטנטיבית. לדעתה של אברמוביץ', המועמדות שתנועתה מבקשת לקדם צריכות להביא עמן תפישת עולם אחרת, הנשיאה בישראל צריכה להיות "אישה פמיניסטית עם פרקטיקות וז'רגון אחרים".

בשבוע הקרוב יוקם אתר האינטרנט של הארגון ובו תקודם עצומה ותוצג רשימה של נשות ציבור שיכולות להיות מועמדות לתפקיד נשיא המדינה. אברמוביץ' רוצה לראות רשימה מגוונת שכוללת את כל מגזרי החברה. היא מציגה כבר רשימה קצרה של אפשרויות, בהן השופטת בדימוס דליה דורנר, הפרופ' פרנסס רדאי, פרופ' נעמי חזן וד"ר רות בן ישראל. 
בקום איל פו קידמו וממשיכים לקדם חוגי יוגה וטאי צ'י המתקיימים במרכזים לנשים בלבד, ובאתר הבית שלהם הם מעודדים יזמות נשית וקנייה מבתי עסק של נשים. הפעילויות החשובות, שטוב לקיים אותם במסגרת ארגון ללא מטרות רווח, דרות יחד תחת גג של מוסד מסחרי המוכר לנשים אמידות בגדים מעוצבים ביוקר.

מנכ"לית קום איל פו סיביל גולדפיינר אכן טוענת כי "תמיכתנו ביוזמה של נשיאה לישראל היא המשך ישיר לפעילותנו במהלך השנים למען העצמת ושוויון נשים בחברה". Comme il faut, בתרגום מילולי משמעו "כפי שצריך להיות" ובית האופנה שבחר לו את שם זה נושא על גבו שנים רבות את דגל התקינות הפוליטית וקובע מה נכון ומה מגונה.

התגייסותן של נשות קום איל פו לקמפיין הציבורי הנוכחי, גם אם היא מעודדת אג'נדה נכונה, מייצרת תחושה שאותן הנשים השבעות והאמידות שהחברה מייצגת ולהן מוכרת מפריטיה, מדגמנות פוליטיקה שייתכן ולעולם לא תהיה בהישג ידן של הנשים החלשות שקום איל פו מתיימרת לקדם. היוזמה החדשה של קום איל פו, עם כל התקינות הפוליטית והאדיאולוגיה הנכונה שעומדת מאחוריה, מרגישה יותר מכל כקידום מכירות תחת מסווה של מחאה חברתית פמניסטית.

אברמוביץ' דוחה את הטענות לגבי מעורבותו של קום איל פו. היא מסבירה שקום איל פו לא מימנו את קמפיין "נשיאה בישראל" וכי הם פועלים במקביל, אך בנפרד. היא מברכת על הצטרפותו של בית האופנה לטובת המטרה ומקווה שגופים מסחריים אחרים יצטרפו גם הם אחריו. לדבריה, התמיכה מעידה כי ככל שהתמיכה והתפוצה תהיה יותר רחבה, כך יתקרב היום שבו "האישה הראשונה בישראל לא תהיה אשת הנשיא, אלא נשיאה בעצמה, ובהמשך גם ראש הממשלה, בעקבות הקמפיין הבא".
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by