בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
ערום בכלא מקסיקני 

ערום בכלא מקסיקני

 
 
ניר פרח

המודעות של מותג הוודקה 42 Below, מוכיחות שאפשר לחדש גם כשנראה ש"נאמר כבר הכל". המודעות בנויות כסיפור מעשייה בהשפעת וודקה. יש גם גרסה להר ברוקבק על אלכוהול

 
 
 
 
 
 
 
 
 
תכל'ס, אין הרבה קמפיינים של מודעות שבאמת מצליחים לחדש משהו בתחום המדיה המודפסת. נכון, יש אינסוף מודעות מרגשות, מצחיקות, שגורמות לנו לחשוב, שגורמות לנו להגיב, שגורמות לנו לזכור. יש מודעות טיפוגרפיות חכמות; יש כאלה שעושות טייק-אופ על ז'אנרים שונים בפרסום; כאלה שמראות בצורה חכמה את ה"לפני" וה"אחרי"; כאלה עם ויז'ואלים מדהימים; כאלה שמשלבות אובייקטים בצורה גאונית. יש הכל.

אבל מודעות פשוטות וחכמות כמו של מותג הוודקה הניו-זילנדי 42 Below, כאלה שברמה העיצובית פשוט לא מזכירות שום פרינט אחר, כבר הרבה זמן לא ראינו. מעבר להברקה הקריאייטיבית, קמפיין פורץ דרך על-אמת תמיד מצליח לנשוף רוחות של תקווה במפרשים של אנשי קריאייטיב, רק מהסיבה הפשוטה שהוא מוכיח שהמשפט האלמותי "נאמר כבר הכל" לא תמיד נכון.
 
 
 
לפעמים באמת מרגישים שעשו כבר הכל. לכל מודעה או רדיו או ספוט בטלוויזיה תמיד מוצאים איזה קרוב-רחוק, איזה תאום שהופרד ממנו בלידתו. עלה לאוויר קמפיין חדש ומבריק למותג ישראלי? מיד יצוץ איזה חכמולוג שימצא משהו דומה שכבר עשו במלזיה בשנת 1955 למותג מטבחים בהרכבה עצמית. אוקיי. אז חוץ מהקמפיין ההוא למטבחי Kitchens-By-You ממלזיה, בואו נגיד שלא ראינו שפה עיצובית ורעיונית כמו של מותג הוודקה 42 Below.

מדובר בסדרה של עשר מודעות, שממחישות ברצף של צלמיות (פיקטוגרמות) פשוטות עשרה סיפורים מצחיקים שמעורבת בהם שתיית וודקה. הצלמיות מסודרות ברצף כרונולוגי, בלי לומר אף מילה, אם תרצו - סוג של קומיקס למתקדמים. רוב הצלמיות נלקחו מהאתר clipart.com ומגוללות בין השאר את סיפור העלילה הקצת-פחות-מוכרת של הסרט "הר ברוקבק" לצד סיפור עלייתו לשלטון של ג'ורג' בוש, אנקדוטה על מסיבת משרד אחת די לא שגרתית ועוד כמה סיפורים על טרנסווסטייטים, דיילת חרמנית, ציטוטים של הפנטגון לטלפונים של אזרחים ועוד.
 
 
מודעות שהן למעשה סרט שעובר בפריים אחד הן ז'אנר ידוע של פרינטים. אבל המודעות של 42 Below הן הרבה יותר מזה. הן למעשה דומות לסטוריבורד בו נפרש סיפור העלילה של סרטי קולנוע לפני הסרטתם. תמונות בודדות מתוך סרטים מופרעים שמצטרפות לרצף עלילתי מצחיק ואינטליגנטי באופן יוצא מן הכלל. לא מעט אנשים ימצאו את עצמם בוהים בתמונות תוך שהם מגרדים בראש ולא מבינים מה לעזאזל רוצים מהם. אבל זה בדיוק מה שיפה פה - המפרסם גורם לקורא לרצות לנסות ולהבין את המודעה ולהיות מעורב. עוד חשוב מכך, ברגע שהקוראים מבינים את הקטע הם מרגישים שהמותג החמיא להם ולא יצא מנקודת הנחה שהקוראים הם אידיוט שצריך להאכיל בכפית.

נ.ב.
למי שצריך דחיפה קטנה להבנת המודעות, הנה הסבר למודעת מסיבת המשרד.
התחילו משמאל למעלה, והתקדמו עם כיוון החץ: בניין משרדים, מסיבה, בחור אחד, שותה וודקה, מוזיקה, שותה עוד וודקה, המסיבה מתפתחת, וודקה, הבחור במצב רוח טוב, וודקה, הבחור מתחיל להשתטות, מצלם את הישבן שלו במכונת צילום, עוד וודקה, בלק-אאוט, הוא מתעורר ערום בכלא במכסיקו.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by