בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
סוכריית אינדי 

סוכריית אינדי

 
 
יעל רגב

יאנה גורבולסקי, המעצבת מאחורי מותג האינדי Supayana המבוסס בניו יורק, היא מה שמעצבים צעירים ישראלים צריכים לשאוף להיות. לראות וללמוד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מזה מספר שנים שעולם האופנה הישראלי מתרשל בתפקידו ומאפשר לסמי-תאגידים להונות את הציבור ולהתבשם בשאריות ניחוח הכינוי "מעצבים צעירים" על כל קונוטציות הייחודיות, האינדיבידואליזם והרעננות הטמונות בו. בו בזמן, שרידים אחרונים של מעצבים צעירים "על פי הספר", חדורי אידיאולוגיה ויצירה מקורית ככל שיהיו, זוכים לביקורת על רשלנות העבודה שלהם, היומרה, והייצור של פריטים בלתי- לבישים (הקללה הנוראית ביותר בעולם האופנה).
 
צילום: ניק רודס באתר המעצבת
 צילום: ניק רודס באתר המעצבת   
מכיוון שאחת מאבני היסוד של עולם האופנה היא זיכרון קצר והליכה קדימה, אני אסלח ואזכיר. לקראת סוף המילניום, אחרי שנות שממה אקזיסטנציאליסטית וגדעון אוברזון, ערמת פליטי שנקר, אסכולה ,קורסי תדמיתנות של משרד העבודה וסתם תל אביביות צעירות ויצירתיות החלו להפיח משב של עניין וטעם באופנה הישראלית. נאית רוזנפלדר, דנה עברון, חגית ויטמן, דינה גלס ולעזאזל, אפילו קוטג', שיווקו את עבודות היד שלהם ממכירות בבתים, באכסניות אופנה או משוק המעצבים בדיזינגוף סנטר בגלגולו הראשון. הם היו תמימים, מעניינים, מצחיקים ובלתי לבישים בעליל. היום לרובם יש חנות מותג, חמישה ילדים ובית במושב או סטאז' אצל איזה ויקטור בלאיש בחו"ל.
 
דגם מתוך אתר המעצבת
 דגם מתוך אתר המעצבת   
לזכרם, מוקדש הסיפור של יאנה גורבולסקי, שבזכותה ובזכות דומיה, רוח העיצוב האישי נשארת בחיים. גורבולסקי היא מעצבת ניו- יורקית בת 22. היא נולדה במוסקבה, העיפה מבט מחורמן בחולצות הסופר-נחשקות שהיא מעצבת והשכילה להגר לניו-יורק, שם למדה קלינאות תקשורת, אך חשוב מכך, משם היא משגרת את ליין האינדי החד פעמי שלה. גורבולסקי מוכרת פריטים גם באתר שלה, וכשהם לא sold out המחירים נעים בסביבות ה-80-90 דולר.

גורבולסקי החלה לתפור בגדים לבובות שלה כשהייתה ילדה קטנה, ולטענתה היה לה המזל שלא להיות מקובלת בתיכון, כך שבילתה את זמנה הפנוי ספונה בחדרה תוך שהיא מתמקצעת בעיצוב, גזירה ותפירה. היא החלה בפירוק והרכבה מחדש של בגדים קיימים (כמו נאית רוזנפלדר שלנו, לדוגמה) וכך למדה איך בנוי ותפור הבגד וכיצד להתחיל אותו מבראשית. היא התחילה למכור את בגדיה ב- eBay על מנת לממן את שכר הלימוד שלה. כשההזמנות החלו להגיע בשטף, היא עברה למכור בבוטיקים בניו–יורק וישירות מאתר האינטרנט שלה. כך, בשנת 2002 המותג Supayana נולד.
 
 
85 דולר, אבל כבר SOLD OUT
 85 דולר, אבל כבר SOLD OUT   
נדמה שגורבולסקי פוסחת על כל טרנד אפשרי, משתינה על כל אתיקת המוסר של שילובי הצבעים ולגמרי שכחה שמעצבי אינדי לא אמורים לדעת לתפור. במבט ראשון הקולקציה נראית לגמרי רגילה, אפילו באווירת TNT לשם השוואה. אבל היא לא, ממש לא. יש להודות על האמת, לא לגמרי ברור מה היא עושה שם, אבל לעזאזל, זה עובד.

גורבולסקי מעצבת בעיקר חולצות, ובריאיונות שונים היא מגדירה את סגנונה כ"וינטאג' נשי עם טוויסט מודרני". החולצות יכולות בקלות להיתפס כיומיומיות, אבל לכולן יש את אותו המראה הזוהר שמצליח שלא לזלוג למחוזות הקיטש. זאת למרות השימוש הכפייתי בשרוולי שלגיה עם כיווצים בחיבור של הכתפיים והגיבוב האינסופי של פרטים קטנים, חמודים ומשעשעים. הבגדים נראים לגמרי נוחים ולבישים ורובם עשויים מבדי טריקו ונמתחים, כך שהלובשת מתענגת על מראה מהודר, ייחודי ונוח בו זמנית.
 
 
בראיון למגזין M+F גורבולסקי מתוודה שהיא שמחה לראות את דעיכתו של טרנד הבוהו–שיק שלדעתה גורם לנשים להיראות "מרושלות ודי מלוכלכות". בהתאם, אל תטרחו לחפש בקולקציה של גורבולסקי אזכורים היפיים, בדי ג'ינס מטונפים או חגורות עור מגניבות. הוינטאג' של גורבולסקי נושב הרבה יותר אחורה, לכיוון עקרת הבית המסובנת של שנות ה-50. המעצבת טוענת כי הבחירות העיצוביות שלה מושפעות בעיקר מאופנת רחוב, אופנת המסלול של אלכסנדר מקווין ומארק ג'ייקובס, טרנדים מודרניים, העיר ניו- יורק, וינטאג' וחברים.

כמו המעצבים הצעירים הישראלים בזמנם, גורבולסקי מייצרת מספר מוגבל של פריטים מכל דגם כדי לקדש את המקוריות והייחודיות עבור כל קונה. לאחרונה החלה גורבולסקי לחטוא גם בעיצוב תכשיטים, אם כי עד כה לא נצפו פריטים יותר מדי מעניינים. ולגבי החוטים הרופפים - תו התקן של מעצבי האינדי, העיפו מבט בעצמכם. כי מהמקום שבו אני עומדת, האישה הזאת יודעת לתפור.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by