בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
יאוש! ריסקתי את הבימבה 

יאוש! ריסקתי את הבימבה

 
 
ניר פרח

הפרעה בפרסום מתרחשת כשמשתמשים בקלישאה מוכרת, אך משנים אותה רק בקצת. כמו הפרסומות האלה לאספירין לילדים שנראות כמו סצינות מחיים של מבוגרים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הפרעה. אולי הטריק הכי בסיסי בפרסום בפרט ובאמנות בכלל. ליצור "הפרעה" משמע שאנחנו לוקחים איזושהי תבנית בסיסית וידועה, סיטואציה שכבר ראינו כמותה עשרות פעמים בעבר, תמונה ברורה ונדושה שאנחנו יודעים ומכירים, ומשנים פרט אחד בלבד שיוצר "הפרעה" בתבנית הזו. חוסר שיווי משקל. הפרט הזה יכול להיות כל דבר, ובלבד שההפרעה תהיה טויסט של 180 מעלות ולא סתם לחישה שלא ממש נשמעת.

אחד הכותבים הראשיים של הסדרה "חברים" סיפר פעם שהיה להם רעיון לפרק, שבו מוניקה יוצאת עם בחור שהיא מאוד אוהבת אבל לרוע המזל כל החבר'ה ממש לא סובלים, מה שעשוי לגרום לסיטואציות משעשעות ביניהם. שנייה לפני שהם התחילו לתסרט את הפרק עלה הרעיון ליצור הפרעה - להכניס טויסט בעלילה שישדרג אותה בכמה רמות.
 
 
 
מכיוון שהסיטואציה הזו היא לא בדיוק שיא החידוש והמקוריות, יצרו התסריטאים של "חברים" הפרעה מאוד פשוטה: במקום שמוניקה תאהב את הבחור והחברים לא - הפרק נכתב כשמוניקה לא סובלת את אותו הבחור, אבל היא לא זורקת אותו פשוט כי לא נעים לה מפרלמנט החברים שלה שממש (אבל ממש) אוהב את הדייט שלה, מה שיצר סיטואציות עוד יותר מצחיקות.

פרסומאים עושים שימוש באותה טכניקה בדיוק כשהם נדרשים להמחיש פואנטה במודעה, בסרט, בשלט או בתשדיר רדיו. ישנן אינסוף דוגמאות מצויינות לשימוש בהפרעה, בין אלה הקמפיין הארגנטינאי המבריק ל"Actron", תרופה נגד כאבי-ראש מיוחדת לילדים.
 
 
הסיטואציות שמוצגות במודעות של הקמפיין הן סיטואציות שבאופן רגיל היה אפשר לדחוף אותן למגירת ה"בנאליות" בלי לחשוב פעמיים - מישהי שמגלה שעוד בחורה לובשת שמלה כמו שלה במסיבה; בחור חוזר הביתה ומגלה שחברה שלו בוגדת בו או אחד שמרסק את האוטו לתוך עמוד.

אלמלא ההפרעה המושלמת שיצרו הפרסומאים של "Actron", הויז'ואלים הללו לא היו מחזיקים מודעה לכדור נגד כאבי-ראש פשוט מהסיבה שכבר ראינו כאלה דברים בעבר. "דפקת את הרכב? איזה כאב-ראש! קח Actron ושכח מהסיפור!" היא הבטחה פרסומית שהיתה עוברת לידינו בלי שהיינו טורחים לשים אליה לב. א-מה-מה, הטוויסט שנעשה בקמפיין הזה הוא פשוט מאוד ורלוונטי מאוד למוצר - במקום מבוגרים, את הויז'ואלים הבאנליים הללו מאיישים ילדים המפרסמים תרופה המיועדת לילדים. כך, ברגע אחד כל רגע קטן ומשעמם מהחיים, כל סיטואציה נדושה שכבר ראינו אלפים כמותה, הופכת לסיפור מקסים וקריאייטיבי שמעביר את הרעיון ברגע אחד.
 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by