בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
יום פינוק בסופר? 

יום פינוק בסופר?

 
 
לילך וולך

ריחות ניחוח, חניה, עגלות גדולות ועובדים שמחים: כל אלה יגרמו לנו לחזור שוב לחנות. זה באמת כל כך קשה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מה יגרום לנו לחזור לסופר? (תמונה: ALAMY IMAGES)
 מה יגרום לנו לחזור לסופר? (תמונה: ALAMY IMAGES)   
היום כבר ברור לכולנו: כשאנחנו רוכשים מוצר אנו אף פעם לא רוכשים אך ורק אותו, אלא גם את כל הנספחים שמלווים אותו עד לרגע שבו הוא מאופסן לבטח בביתנו. כל עסקת החבילה הזו מכונה "חווית קנייה".

כמה פעמים חשקתם ברכישת בגד שהיה שבוי בתוך חנות צפופה, מגודר על ידי מוכרות אנטיפתיות שלא שומעות אתכם, כי מוסיקת הטכנו פוקקה להן את עור התוף? כמה נעימה היתה הרכישה הזו? כמה פעמים חזרתםלאותה חנות?

חווית הקניה היא סך כל הדברים שיגרמו לכם לרצות לחזור למקום שהיה לכם נעים בו, להעדיף מכולת אחת על פני חברתה הכמעט זהה, ולשמור אמונים לבית קפה עם אוכל בינוני אבל מלצרית מקסימה. ההחלטות שמתקבלות כתוצאה מחוויה חיובית או שלילית הן לעיתים קרובות לא מודעות או מודעות רק למחצה, אבל בכל זאת – שרירות ומוכיחות את עצמן. מה נותני השירות ומציעי המוצרים הללו יכולים לעשות כדי להחזיר אותנו אליהם?
 
הקור והריח יגרמו לנו להשאר בבית (תמונה: SXC)
 הקור והריח יגרמו לנו להשאר בבית (תמונה: SXC)   
אקלים
נכון הוא הדבר שאין באמת חורף בישראל, לכן מתגייסים רוב מרכזי הקניות ובתי הקולנוע לייצר לנו את שיקגו בדצמבר, גם אם ברחובות תל אביב כולם מסתובבים בגופיות. טמפרטורת רכישה נעימה אינה זהה לטמפרטורת מגירת ירקות במקרר – אנא מכם: אנחנו יודעים שצריך לשמור על טריות המוצרים, אבל פשרה בין החסות לבין עור הברווז שלנו תהיה נחמדה ותגרום לנו רצון לבלות זמן רב יותר בבחירת היוגורט.

ריח
חוש הריח הוא אחד החושים המרכזיים המשפיעים על ההחלטה שלנו לחבב או לתעב אדם, מקום, בגד וכיוב'. במחקרים רבים הוכח מעל לכל ספק שבתים למכירה שהיו בעלי ריח "ביתי", כמו עוגת תפוחים או מרכך כביסה, נמכרו בקלות רבה יותר מבתים נטולי ריח. כך גם נמכרה ערימת גרביים שהותז עליה בושם, הרבה לפני ערימת גרביים זהה ללא בושם. גם בסופרמרקטים "חכמים" ישכילו לנצל את חוש הריח שלכם לחווית קנייה נעימה ופרודוקטיבית יותר: ריחות המאפיה שמשכרים בקינמון ושוקולד יזכירו לכם עד כמה רציתם עוגה לשבת. ריחות נקיון במעברי הקניה של חומרי הניקוי לבית ישכנעו גם אתכם שהבית שלכם יכול להריח כך (אם תטרחו לשטוף אותו פעם בחודש-חודשיים, כמובן). לכן כל כך חשוב לטפל מיידית בכל מפגע ריח שנוצר כמו חלב שנשפך או שאר מבאישונים מבאסי קנייה.
 
כשנחמדים אלינו אנחנו נחמדים חזרה (תמונה: ALAMY IMAGES(
 כשנחמדים אלינו אנחנו נחמדים חזרה (תמונה: ALAMY IMAGES(   
מוסיקה
אנחנו אוהבים להיות מיודעים על מבצעים ואירועים מיוחדים לכבודנו שנעשים בדיוק ביום בו החלטנו לכבד את הסופר השכונתי בנוכחותנו האצילית, אבל אנחנו מעדיפים שזה יהיה בקול נעים, בעל הגיה ברורה ובווליום שלא יעיר את התינוק שנרדם זה עתה. בין לבין נשמח למוסיקה חביבה שלא כופה את עצמה. מה יש? לא לכולם יש אייפוד.

הגורם האנושי
רובנו מעדיפים "להסתדר לבד" בקניות. זה לא מפני שאנחנו מיזנתרופים או באמת מאמינים שלבד נעשה זאת טוב יותר, אלא בגלל נסיון עבר גרוע בו נתקלנו באנשי מכירות לא אמינים, לא אדיבים או לא יעילים. האמת היא שאנחנו ממש אוהבים תיווך אנושי: הלא אם נתלבט בין מוצר אחד לשני, ודייל מכירות מקסים ימליץ לנו, בדרך כלל נקשיב לו. גם אם התלבטנו אם אנו בכלל זקוקים למוצר, התיווך האנושי הנעים יהיה זה שיכריע את הכף. אנו רוצים וזקוקים לאנשי מכירות נעימים ואמינים בחלל הסופר מרקט.
 
 
עגלות שלא מזגזגות (תמונה: ASAP)
 עגלות שלא מזגזגות (תמונה: ASAP)   
הנדסת אנוש
חווית הקנייה יכולה להיהפך באחת למעיקה כאשר נתקענו עם עגלה מקרטעת, גלגל חורק או אפילו, שלא נדע מצרות, לא תהיה אף עגלת קניות זמינה בשטח. אנחנו לא מבחינים כשהכל הולך חלק, אבל כאשר חווית הקנייה שלנו משתבשת בגלל גורם זעיר שלא מטופל, אנו מרגישים בזה תוך שניות.

יחד עם העגלות הזמינות ומשומנות הגלגלים, אנו רוצים שהמעברים יהיו נוחים ויוכלו לשמש כמסלול דו סיטרי מהיר ולא נצטרך להידחק כשפנינו תחובות בתוך מדפי ביסלי ובמבה עד שהגברת ממול מסיימת לשייף לנו את הישבן עם העגלה שלה. בעגלת הקנייה (שצריכה להיות רחבת ידיים ונדיבה בעומקה), צריך להיות מושב תקין לילד כמו גם מתלה נפרד לתיק, הרי ידוע שתיקי עור יוקרתיים לא אוהבים להצטופף עם שקיות חלב מטוללות מי מקרר.
 
אם יש חניה, אין בעיה (תמונה: SXC)
 אם יש חניה, אין בעיה (תמונה: SXC)   
פסטיבל, הפנינג ושאר חגיגות
אנחנו אוהבים סיבות למסיבות, מה יש לא לאהוב? לכן אנחנו ממש מאושרים להיכנס ולגלות שהיום הוא בדיוק יום הפתיחה לפסטיבל מטעמי צרפת, למשל. אחרי שנטעם קצת גבינות ויין בכוסיות פלסטיק, סביר שמרוב שנפשנו טובה עלינו נחליט באופן ספונטני להיות פראנסאווים לרגע ולחגוג עם חריץ ברי. בין היתר אנחנו אוהבים שמכירים לנו מוצרים חדשים ונותנים לנו לטעום ממה שאולי נראה לנו מסקרן אך מחייב מכדי לקנות חבילה שלמה.

חניה
יש מספיק סיבות שבגללן אנשים מעדיפים להזמין טייק אווי מאשר לחצות את פתח הבית. בעיית חנייה היא אחת מהן. סופרמרקט שמציע חנייה נוחה וחינמית הוא סופרמרקט שמשדר: "אני אעשה הכל כדי שיהיה לך נוח" ואיפה שנוח אנחנו אוהבים להישאר וגם לחזור.

תורים
סופרמרקט שמגלה ערנות ורגישות לעומס שנוצר בתורים, הוא כזה שישבה את ליבנו מיד. אם הקונים יודעים שהשעות הלחוצות הן לקראת סגירה, לפני חגים ובשישי-שבת, אנחנו רוצים לחוש שמישהו עושה כמיטב יכולתו כדי לאייש את כל הקופות.

הגורם האנושי 2
אנחנו לא נחזור למסעדה מצוינת בה המלצרית נראית סובלת בעבודתה. זו עובדה. כמו כן, לא נרצה לקנות במקומות בהם מנהל המשמרת מרים את קולו, או שהעובדים מסרבים לחייך אלינו. כשאנחנו רוכשים אנחנו נותנים את האישור שלנו לכך שהכסף שלנו מצא את דרכו אל הידיים הטובות ביותר אחרינו. וידיים טובות הן כאלו שמתייחסות אל העובדים בכבוד, חמלה ואנושיות. עובדים שמתייחסים אליהם יפה מעבירים ביחס ישיר את התחושות האלו אל הקונים, ולנו הרבה יותר נעים לראות את הקופאים והקופאיות מחייכים ויושבים בזמן עבודתם. אז יאללה שופינג.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by