בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שאנטי גרסת האלפיון 

שאנטי גרסת האלפיון

 
 
מיה זיו

יהלומים לא מעובדים, אבני חן גולמיות וקווים חמים ואורגניים הם הלהיט האחרון במחוזות תכשיטי היוקרה של הסלבריטאים והסתם עשירים. ככה מייצרים אותנטיות בכמה אלפי שקלים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
טבעת יהלום גולמי של  Diamond in the Rough
 טבעת יהלום גולמי של Diamond in the Rough   
אנג'נטה קליסורה, נשיא חברת התכשיטים "Diamond in the Rough" יכול לצחוק כל הדרך אל הבנק. החברה הצנועה שבבעלותו אחראית לטרנד שכבש בסערה את שוק מתנות החג של האלפיון העליון- היהלום הגולמי הבלתי מלוטש, סמל הסטטוס החדש. אפרפר וגבישי במרקמו, היהלום הגולמי תפס את מקומו בראש רשימת התכשיטים הנחשקים במקום היהלום המלוטש והנוצץ שהתרגלנו לראות. אלא שלמרות שהיהלומים הגולמיים הם חבריה הטובים החדשים של האישה, אל תתנו למראה הטבעי והפשוט להטעות אתכם, היהלום הגולמי יעלה לכם אפילו יותר מאחיו המצוחצח.

החברה של קליסורה מייצרת ומשווקת קו של יהלומים גולמיים צבועים בגוונים טבעים כצהוב, קוניאק ולבן משובצים בשרשרות וצמידי זהב. באתר האינטרנט של החברה קליסורה הגאה מצהיר שוב ושוב על טבעיותו של המוצר החדש בתורת, "אנחנו רק הוצאנו אותם מהאדמה וניגבנו אותם מעט מעפר, הטבע עשה את כל שאר העבודה".
 
עגילים באבן לא מעובדת, Diamond in the Rough
 עגילים באבן לא מעובדת, Diamond in the Rough   
ההצלחה של קליסורה מהווה חלק בלתי נפרד מאופנת החזרה לטבע המאפיינת את הצרכנים המודעים של האלפיון העליון. אלה המירו לאחרונה את נצנוץ היהלומים בחומרים טבעיים ואורגניים איכותיים כאלמוגים ופנינים. המראה הרך והטבעי, הכולל תכשיטי וינטאג' ופריטים אמנותיים מרובי פרטים ופיתוחים מחליף אט אט את היופי הקר של היהלומים המלוטשים.

גם חברות תכשיטים ותיקות ושמרניות הפתיעו לאחרונה עם קולקציות מעודנות בסגנון החזרה לטבע. הכלבו היוקרתי ברגדורף ניימן השיק לקראת החגים את קטלוג התכשיטים המסורתי שלו, בו היהלומים המלוטשים אמנם כיכבו, אך תכשיטי העץ, הפנינה והאלמוגים בלטו גם הם בין דפי הקטלוג. אנשי הכלבו המפורסם דיווחו כי ענק יחיד מעוטר ביהלומים לא מלוטשים נחטף מהחנויות ונמכר למרות מחיר מופרז של כמאה אלף דולר.

גם בארץ שאנטי יוקרתי

גם בישראל ניתן כבר לראות טפטופים של הסגנון הטבעי והגולמי בתכשיטי היוקרה, אלא שכאן נמנעים בינתיים מאופנת היהלומים הלא מלוטשים ומסתפקים בהבלחות טבעיות ומראות גולמיים לא אופייניים.
 
Golden Stones של ה. שטרן
 Golden Stones של ה. שטרן   
ברשת ה. שטרן מציעים השנה שתי קולקציות המשקפות את המגמה. קולקציית Golden Stones הותיקה של החברה מעוצבת השנה בהשראת חלוקי נחל ומתהדרת בצורות א-סימטריות ואורגניות, בשיבוץ כדורי קריסטל, יהלומים ואבנים טובות בצבעי אדמה חמים. למרות המראה הטבעי, מחירי הקולקציה לא פונים ללקוחות השנטיפי, ונעים בסביבות ה-10,000 שקלים לפריט.

קולקציה חדשה נוספת שאפשר למצוא אצל ה. שטרן היא תוצר העבודה המשותפת של מעצבת האופנה האמריקאית דיאן פון פירסטנברג ורוברטו שטרן. מדובר בקולקציה גולמית בקווים מעוגלים וקלאסיים החביבים על פיסטנברג, בשילובים של זהב הפראי, קריסטלים וקוורצים. המחירים, כיאה למעצבת העל, גם הם יקרים עד מאוד. טבעות בשיבוץ אבן קריסטל בעיצובה של פירסטנברג נמכרות החל מ-21,892 שקלים וטבעת בזהב צהוב משובצת בקוורץ תעלה לכם לפחות 16,400.
 
 
אוניקס שחור משובץ באבני חן של רויאלטי
 אוניקס שחור משובץ באבני חן של רויאלטי   
גם ברשת רויאלטי מנסים להדביק את הרוח הטבעית עם קולקציות בסגנון מעט פראי בהשראת מחצבי הטבע ובעיבודים טבעיים של זהב חם. קולקציית החורף של רויאלטי כוללת מספר קווים במראה לא מלוטש, בהם קו פלמנקו המשלב זהב צהוב בעיבודים פראיים של חריטה והבלטה באמייל שחור או במראה מנומר מאמייל חום. העגילים, הטבעות והצמידים משובצים בשילוב עם יהלומים ואבנים טובות כפומה וסיטרין.

קולקציה מוצלחת נוספת היא האוניקס השחור, קולקציית תליונים ואצבעות בשילוב אבן האוניקס, זהב לבן ויהלומים. השילוב בין האבן הפשוטה להדר הקר של היהלומים יוצר לדברי המעצבים דיאלוג עיצובי בין פשטות טבעית לזוהר מהודר. אבן האוניקס נבחרה לקולקציה בשל סגולותיה המרפאות והיא אמורה להקל על לחצים, להגביר שליטה עצמית ולחזק את חוסנו הפיזי של האדם. טווח מחירים של התכשיטים הללו שפוי מעט יותר ונע בין 3,800 - 6,400 שקלים לקולקצית האוניקס ו-3,100 - 9,580 שקלים לקו הפלמנקו.
 

סוף עידן היהלומים?

Spring של ה. שטרן
 Spring של ה. שטרן   
בראיון לעיתון "הארלד טריבון" טוען בריט ביבנס, חוזה טרנדים עבור חברת המיתוג והייעוץ "4.5 פרודקשן" הניו יורקית שהתכשיטים המהוקצעים יצאו באופן רישמי מהאופנה. ביבנס טוען כי הברומטר הטוב ביותר לחיזוי טרנדים הוא השטיח האדום בטקס האוסקר ולדבריו מאז שנת 2003, ניתן לחזות בפחות ופחות יהלומים וענקים מרשימים ברחבי השטיח היוקרתי. המעצבת סוזי פבריקנט מחברת התכשיטים M. Fabrikant & Sons מוסיפה אבחנה חברתית ומציעה כי ישנה מגמת עידון כללי בטעם הנשי בתכשיטים. "אם פעם נשות החברה שפטו אחת את השנייה על פי גודל הסלע שעל אצבען, הרי שעכשיו זה נחשב לחסר טעם ואולי אפילו וולגרי לנפנף ביהלומי ענק לכל עבר".

עסקי התכשיטים של קליסורה ורשתות התכשיטים הגדולות משגשגים ונישאים על גל הטרנד העכשווי, אך חוזה הטרנדים ביבנס טוען כי לחובבי היהלומים הקלאסיים אין ממה לחשוש, טבעת יהלום תמשיך להיות טבעת האירוסין המועדפת על הנשים האמריקאיות ויופיו המנוכר והנוצץ של היהלום המסורתי תמיד יהיה שם נרדף לעושר ויוקרה בתודעה האופנתית העולמית. אפילו ביבנס, שפרנסתו נמצאת בקיומם של טרנדים ומגמות אופנתיות, טוען בראיון להארלד טריביון כי "טרנד בא וטרנד הולך אבל יהלומים נשארים לנצח".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by