בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
איך הגעתי לחור הזה? 

איך הגעתי לחור הזה?

 
 
ניר פרח

כשמשתמשים בטקטיקות הפחדה בפרסום יכולות לצאת מודעות מלחיצות נגד תאונות דרכים או משעשעות כמו אלה שמבטיחות שעם GPS מוצלח, לא תלכו לאיבוד שוב בפינות הנידחות של הגלובוס

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יש קמפיינים שממחישים את התועלת שמספק מוצר מסויים ככה, בצנעה ובענווה. לעומתם, יש קמפיינים שהולכים עוד צעד אחד קדימה (או 70) ומציירים את העולם האוטופי שעשוי להתרקם סביבך אם רק תשכיל להשתמש במוצר המסויים הזה. בניגוד לשניהם, יש קמפיינים, כמו זה של מותג הרכב Infinity, שעושים בדיוק את ההיפך – מציירים מציאות שלילית שיכולה היתה להיחסך ממך, אם רק היית מניח יד שעירה על המוצר שלהם.

בז'אנר הבומבסטי הזה הפרסומאים עושים שימוש באלמנטים מעולם ה"תראה מה יכול לקרות" שמעניקים לצרכן הצצה אל אותו עולם נורא כפי שהוא נראה כשלא משתמשים במוצר או ברעיון המוצעים בפרסומת. אז בעוד שבפרסומות "הפחדה" סטנדרטיות של תאונות דרכים רואים גולגלות מרוצצות, בקמפייני "הפחדה" ציניים כמו זה של Infinity ההפחדה המחוייכת מספרת סיפור קליל ומצחיק בהרבה מתאונת דרכים. עדיין, הנוסחה הפרסומית זהה.
 
 
 
קל לחבב את סדרת המודעות של infinity, לא רק בגלל השליליות שמצליחה להתחבב עליך תוך שניה וחצי מרגע שהבנת את הרעיון, אלא בגלל שאפשר בקלות לראות את שני שלבי העבודה על הקמפיין הזה. השלב הראשון, הסזיפי יותר, הוא ה'חפירה' והחיפוש אחרי אותו קונספט מנצח, במקרה הזה "Never Get Lost Again", כלומר עם מערכת הניווט הסופנית שלנו אין מצב שהדברים האלה יקרו לך. וב"הדברים האלה" הכוונה היא לחלק השני והמחרמן יותר בעבודה על הקמפיין, והוא החיפוש אחר דוגמאות, הפריטה הספציפית של הקונספט למודעות.

אפשר היה לקחת את אותו רעיון של " Never Get Lost Again" ולעשות אותו בהרבה דרכים יצירתיות שונות. אבל כיוון המזכרות המטופשות הוא אחד הלא-צפויים והמבריקים שבהם. ניתן רק להניח שעל שולחן הקריאייטיב בסוכנות הפרסום עלו לפחות עשרים רעיונות גאוניים לאותן מזכרות שהתייר האומלל שלנו נאלץ לאסוף במהלך המסע המתסכל שלו כי אותן ארבע שזכו להיות מודפסות על נייר העיתון בסופו של היום, הן כה חכמות שכמעט ואפשר להרגיש את עונג היצירה אצל הוגי הקמפיין.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by