בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
קשה להיות מיליונר 

קשה להיות מיליונר

 
 
ניר פרח

המודעות המשובחות של EMI מבקשות שנפסיק להוריד מוסיקה באופן לא חוקי. תשתכנעו או לא, הניסיון יצר תוצאות יפהפיות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
איש חכם פעם אמר לי ש"מה שקובע זה לא מה אתה אומר, אלא איך שאתה אומר אותו". טוב נו, אף אחד לא ממש אמר לי את זה, אבל זה משפט כה קלישאתי ונכון שהגיוני שמישהו אמר אותו פעם למישהו אחר. וזה רק הגיוני שהמישהו הזה היה גם חכם, אחרת הוא היה אומר משפט אחר (נניח, "לאדה? בטח, אחלה אוטו, הייתי קונה שניים").

אבל בואו נעזוב את זה כרגע. זה לא משנה לענייננו. טון וסטייל הם כלים שמשרתים את הפרסומאי בהעברת המסר שלו. במילים אחרות, אם המסר שהפרסומת רוצה להעביר לצרכן היא ה"מה", הטון והסטייל הם ה"איך". אם פרסום הוא עניין של התת-מודע, האופן בו המסר נארז הוא חומר הסיכה הנסתר שמסייע למסר לחלחל לתת-הכרה.
 
 
סדרת המודעות עטורות השבחים של EMI ממחישות את הייסורים הקשים שנגזרים על האמנים הגדולים בדרכם לתהילה – וקוראות לצרכני המוזיקה לכבד את אותם אמנים מיוסרים ולא להתפתות להשגת אלבומי מוזיקה בדרכים פיראטיות. אבל מעבר למסר הרציונלי שהמודעות מעבירות לנו, ישנה הדרך עוצרת הנשימה בה הן עושות את זה. עוד לפני שקראת אות אחת מהטקסט של המודעות, אתה מתאמץ. אתה מתייסר. אלו לא מודעות קלות לעיכול, מהזן שאתה יכול להרשות לעצמך לרפרף בהן במוסף השבת בדרכך דרומה אל התשבץ תרתי-משמע.

השפה והסגנון של המודעות מייסרים את הקורא באותה ויה-דלרוזה בה עברו קית' ריצ'ארדס, איגי פופ, ג'ו קוקר וסנופ דוג בדרך ליצירת המוסיקה שלהם. העומס הויזואלי מעביר את המסר "Nothing Great Comes Easy" עוד הרבה לפני שהעין נופלת על השורה הזו במודעה. לוקח זמן להישאב אל המודעות הללו ולכל הפרטים הגרפיים העמוסים הכלולים בהן, אבל לסוף הן כובשות בקסם העיצובי שלהן וממחישות למה זה רע לדידן להוריד מוסיקה באופן לא חוקי. אני באופן אישי, כאות הזדהות עם הקמפיין ועם המסר החינוכי, מיהרתי למחשב האישי שלי ומיד מחקתי את האנתולוגיה הכפולה של ריצ'ארד קליידרמן שהורדתי אמש באופן לא חוקי. אתם יודעים, סוג של אינטגריטי מקצועי.
 
 
 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by