בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אנה וינטור מבת ים 

אנה וינטור מבת ים

 
 
מיה זיו

אתרי אינטרנט רבים מציעים לגולשים להפוך למבקרי אופנה עצמאיים ולדרג את המעצבים, הדגמים ומוצרי הטיפוח שהם אוהבים. הטעם הפופולרי לא מפתיע: הגולשים אוהבים נעליים פרקטיות וטרנדים מאוסים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סיקור עולם האופנה וכתיבת ביקורות אופנתיות, ארסיות או מפרגנות היו בעבר נחלתם הבלעדית של עיתונאים מלומדים ועורכות אכזריות, אך מבינות עניין, אשר המליכו והורידו מעצבים חדשים, רמסו באכזריות כישרונות מפוקפקים וקבעו לכולנו מה נכון, מה יפה ומה אופנתי. בשנים האחרונות, עם התפשטות מעורבות הגולשים בתוכן של המרחב האינטרנטי הופקעה זכות הביקורת מציפורני העיתונאים וניתנה בחופשיות גם לציבור הרחב במגוון אתרים המעניקים לגולשים את הזכות לדרג ולבקר מעצבים אופנה ופריטים שונים.
 
הבחירה בידיים שלך (מתוך zoozoom.com)
 הבחירה בידיים שלך (מתוך zoozoom.com)   
זה אומר שלא צריך לקבל בהכרח הזמנה יקרת ערך לשבוע האופנה בפאריס או מילאנו כדי לצפות בדגמים המוצגים בהם, כיוון שגלישה קצרה בין אתרי אופנה נבחרים מספיקה כדי להישאר מעודכנים בחידושים האחרונים בתעשייה. גם מעצבי העל משתפים פעולה עם המגמה והופכים זמינים יותר לציבור הרחב. ז'אן פול גוטייה לדוגמה הכריז כי הוא מתכוון לשדר בשידור ישיר ברשת את תצוגת האופנה שלו בשבוע האופנה במילנו והגולש בבית נענה עם מגובשת ומוצקה על איך כדאי ורצוי להיראות. אולם התופעה הבולטת ביותר בגזרה היא האתרים הרבים ברשת המאפשרים לגולשים להביע את דעתם האופנתית המנומקת, לדרג מעצבים חביבים עליהם, להצטרף למשטרת האופנה או סתם להמליץ לגולשים אחרים על פריט אופנה מוצלח ואהוב עליהם.

העברת שרביט המבקר לחובבי אופנה חסרי רקע רשמי או זהות הנכנסים לאתרי הדירוג ממדינות שונות מרחבי הגלובוס מייצרת מספר תוצאות המלמדות על הפער בין טעמם של מובילי אופנה אנינים לבין דעתם של אזרחים אנונימיים המנצלים את הבמה שניתנה להם כדי להביע את דעתם. בעוד שעיתונאים ומובילי אופנה בוחרים לשבח את הגזרות המתוחכמות, הנעליים הבלתי לבישות ומוצרי הטיפוח היקרים, הגולשים הפשוטים מפגינים דווקא אהדה דווקא לעיצובים שמרניים ולבישים יותר ולמוצרי טיפוח במחירים עממיים.
 
הנעל הפופלרית ביותר עולה כ-160 שקלים (מתוך getlippy.com)
 הנעל הפופלרית ביותר עולה כ-160 שקלים (מתוך getlippy.com)   
zoozoom הוא אחד מהאתרים הבולטים בתחום, בו מנהלי האתר מעלים תמונות ממיטב התצוגות בעולם ומבקשים מהגולשים לדרג לפי טעמם את המעצבים המובילים. תחת הכותרת "מלחמת האופנה" עומדים מעצבי על בעלי שם לתחרות ראש בראש עם עמיתיהם. בנוסף, האתר שומר על רלוונטיות אקטואלית ולקראת שבוע האופנה בניו יורק המתקיים בימים אלה, העלה את בחירת הגולשים משבוע האופנה הקודם בעיר לקראת אופנת אביב/קיץ 2007.

250,000 גולשים צפו בתמונות של 1,910 פריטים מתצוגות של מיטב המעצבים והצביעו בקטגוריות שונות כמו חצאית המיני המוצלחת, בגד הים המוצלח, שמלת הערב האהובה וכו'. בנוסף נערך גם דירוג כללי של המעצבים, מהגבוה אל הנמוך. בגזרת המעצבים מארק ג'ייקובס המוערך, חביב עיתונאי האופנה שהעלה תצוגה מרשימה זכה לדירוג נמוך במיוחד בבמדד הגולשים ובמיקום בתחתית הרשימה.

הזוכה המאושר בדירוג המעצבים היה המעצב הכל-אמריקאי מייקל קורס, שעיצוביו הבטוחים והפשוטים פופולריים בקרב הקהל הרחב בארצות הברית. אוסקר דה לה רנטה ודיאן פון פירסטנברג זכו גם הם לפופולריות לצד גוטקס שלנו שזכו במקום השלישי בדרוג בגדי הים.
 
 
ליפ גלוס של מייביליין, חביב על גולשות גלאמור
 ליפ גלוס של מייביליין, חביב על גולשות גלאמור   
גם באתר getlipy ניתן לדרג שלל מוצרי אופנה על פי קטגוריות כמכנסי ג'ינס, תיקים, נעליים ועוד, אך הפעם מדובר במותגים עממיים יותר כמו גאפ, זארה, פרנץ' קונקשיין ודומיהם העומדים לשיפוט הגולשים. באופן לחלוטין לא מפתיע, הסקיני ג'ינס לסוגיו זכה לפופולריות רבה בקטגוריית הג'ינס ובכלל אם לשפוט על פי התוצאות בקטגורית התיקים והנעליים, טעמם של המוני האמריקאים שהצביעו באתר מאופיין בתסמונת עדר הנוהה אחר טרנדים המוניים או בנטייה לפרקטיות ולבחירות הנעשות על פי מחיר, "קנייה נבונה" או צבע "שהולך עם הכל", כולם קריטריונים שהופכים את הדירוג לפחות אופנתי ויותר תועלתני. בקטגוריית הביגוד היוקרתי באתר ניתן למצוא כבר מותגים מעניינים כמו דונה קארן, מארק ג'ייקובס וקלואה, אך גם ממעצבים מוצלחים אלו דווקא הפריטים החדגוניים וחסרי התעוזה נדגמו וזכו לתהודה.

לא רק אופנת עילית עומדת לשיפוטם של הגולשים, גם מוצרי טיפוח ויופי זוכים לטיפול המבקרים החובבים ואלה מפגינים אהדה למוצרים זמינים וזולים יחסית המתאימים לכל כיס. דוגמה בולטת לתחרות קוסמטיקה ניתן למצוא בפינה קבועה שמפעיל אתר האינטרנט של המגזין גלאמור תחת הכותרת Beauty-Award. שלל מוצרי טיפוח, קרמים, תכשירי שיער ואביזרי איפור עומדים באתר לשיפוט הגולשים, המדרגים אותם על פי מידת שביעות רצונם. חובבי תכשירי יוקרה יופתעו לגלות שדווקא מייביליין, מותג פושטי יחסית זכה בתחרות במקום הראשון על קו הליפ גלוס המפורסם שלו ושמפו פאנטן הפשוט והטוב הוצב בראש תחרות מוצרי השיער. מותגי קוסמטיקה נחשבים של דיור, איב סאן לורן, אסתי לאודר ושאר מותגי על דורגו על ידי פשוטי העם במקומות האחרונים.

רבות הדעות ברשת לגבי מה נכון ולא נכון ללבוש ולרכוש, כל אחד הוא מוביל אופנה מטעם עצמו ששמח לחלוק את טעמו המוצלח עם קהילת הגולשים חובבי האופנה. אולם בסופו של דבר ועל אף החיבה לדמוקרטיה בבחירה, כשגולשים מן השורה הופכים למבקרי אופנה התוצאות על פי רוב נראות כמו יום ממוצע ברחוב: תיקים סתמיים, נעליים פרקטיות או סתם אימוץ אומלל של טרנדים מופרכים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by