בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תחתונים יפים, כנסו לשלי 

תחתונים יפים, כנסו לשלי

 
 
מיה זיו

חדש ברשת: אתרים קהילתיים עבור מעצבי אופנה חובבים. במייספייס מקווים לעשות לסטייל מה שכבר עשו לאופנה וב-IQONS מחפשים את מעצב העל הבא

 
 
 
 
 
 
 
 
 
זו יכולה להיות תחילתה של מהפכה. שני אתרי אינטרנט חדשים מציעים למעצבי אופנה חובבים ומקצועיים הזדמנות לוותר על מתווכים ולהציג את מרכולתם ישירות ברשת למיליוני גולשים. בתחום המוסיקה רעיון העצמאות הזה ואווירת ה-Web 2.0 הצליחו בגדול, כשמוסיקאים אלמוניים כלילי אלן והארקטיק מאנקיז זכו להצלחה מטאורית בעקבות הפופולריות של הפרופיל האישי שלהם באתר MySpace. כעת התקווה היא שמה שעבד במוסיקה יצליח גם בענייני האופנה.

האתר הראשון שמטצרף לחגיגה הוא אותו MySpace, אתר הרשתות החברתיות הגדול בעולם שמתהדר ביותר ממאה מליון משתמשים. האתר השיק החודש ערוץ חדש שישמש כבמה למעצבי אופנה ויאפשר למעצבים לפתוח דפים אישי ולהציג בהם את יצירותיהם, בפורמט דומה ל-MySpace מוסיקה.
 
שני החברים החדשים בזירה
 שני החברים החדשים בזירה   
עבור מעצבי אופנה ברחבי הגלובוס זוהי הזדמנות נדירה להציג עצמם ישירות לקהל הגולשים, בלי מתווכים, בלי מגזינים, חנויות ובוטיקים. אם עולם האופנה יגיב כמו שעולם המוזיקה הגיב לכניסתו של MySpace לשוק הרי שמדובר בהפיכת סדרי עולם כאשר לא רק מעצבים חדשים ואנונימים יפתחו דפים אישיים ברשת, אלא גם מעצבים בעלי שם יגלו את הפוטנציאל השיווקי ויקפצו לעגלה עם דפים אישיים ודפי מעריצים של כוכבים. בינתיים נראה שזוהי אכן המגמה: קארל לאגרפלד מחזיק דף אישי באתר ומעצבי העל ההולנדים ויקטור ורולף מציגים בדף שלהם תמונות משבועות אופנה, רשימת בוטיקים ותמונות מהקולקציה החדשה שעיצבו עבור רשת H&M.

הגרסה הצרפתית של הערוץ המדובר הושקה ב-1 בפברואר מתוך כוונה לייצר פתיחה מרשימה במקביל לשבועות האופנה המרכזיים בעולם. האתר נושא את השם MySpace Boudoir ונמצא כעת בחודש הרצה. מארק מיור, יו"ר האתר הצרפתי אמר לסוכנות רויטרס כי פתיחת ערוץ האופנה היא לטעמו צעד מתבקש אף יותר מהפלטפורמה שניתנה למוזיקאים באתר. "אופנה היא עניין בינלאומי חוצה גבולות, אפילו יותר מסרטים, מוזיקה ואמנות שסובלים ממחסומי שפה, עולם האופנה חוצה את כל הגבולות", הוא הסביר.
 
מתוך הדף אישי של סאנטינו ב-MySpace
 מתוך הדף אישי של סאנטינו ב-MySpace    
לרגל ההשקה ניתן למצוא בערוץ סרטים תיעודיים של מעצב העל קארל לגרפלד, וקטעים מתחרות המעצב המבטיח שנערכת מדי שנה בפאריס. מיור מבטיח כי אירועים נוספים צפויים לעלות ככל שהערוץ החדש יתפוס תאוצה. "בחזון האדיאלי משתמשים יוכלו לקבל גישה ישירה לשמות הגדולים ולגלות במקביל כישרונות חדשים ולא מוכרים".

למרות שהוא בן פחות מחודש, בערוץ האופנה של MySpace ישנם כבר למעלה מ-2,000 מנויים, בהם מעצבים, צלמים, מאפרים, דוגמניות ועוד שאפתנים אנונימיים. לחובבי האופנה מדובר במכרה זהב לגילוי כישרונות חדשים, כמו בן שרמן מקליפורניה שמציג סוודרים מגניבים לגברים ונשים, חנות יד שנייה מוצלחת מלונדון בשם גודייבה ואפילו את סאנטינו, המעצב הפרובוקטיבי מהריאליטי "פרוייקט מסלול" שמאז התכנית זוכה להצלחה מתונה. על פי מתכונת MySpace, כל דף מקושר לדפים של חברים והמעצבים משתפים בנוסף לחזונם היצירתי גם באנקדוטות נבחרות מחייהם, מוזיקה אהובה, תמונות מחיי היומיום ושאר הגיגי בלוגים מוכרים.
 
 
דף אישי ב-IQONS
 דף אישי ב-IQONS    
אתר נוסף שמבקש לפדות את האופציות ומבוסס על אותו סגנון קהילתי הוא IQONS. הפעם, עם זאת, מדובר בפרויקט מוקפד יותר שלוקח את עצמו ברצינות מקצועית וסנוביות אופנתית ראויה. באתר החדש לא תמצאו דפים אישיים מבולגנים ומלאים בהגיגים. ב-IQONS יש סדר, כל מעצב מקבל דף בעיצוב אחיד, טבלה בה הוא ממלא את פרטיו המקצועיים ומיצג שקופיות בו הוא מציג את תיק העבודות שלו. הצילומים בתיקי העבודות מקצועיים וברורים ואין מקום לפרטים נוספים, רשימת סרטים אהובים או תמונות של חתולים.
 
משתמש חדש ב-MySpace, קארל לאגרפלד
 משתמש חדש ב-MySpace, קארל לאגרפלד   
כחלק מהפאסון המקצועי שהאתר משמר, כל נושא שאינו עוסק ישירות באופנה נמצא מחוץ לתחום והפרטים היחידים שהמעצבים רשאים להוסיף בדפיהם האישיים הם רשימת מעצבי אופנה אהובים שהשפיעו על עבודותיהם ומקורות השראה אופנתיים אחרים. האתר עלה לאוויר ב-1 בינואר אך ההשקה הרשמית צפויה רק ב-25 בפברואר במסיבת עיתונאים שתתקיים בשבוע האופנה של פאריז. בנוסף לבמה הפומבית שתינתן ליוצרים מבטיחים אנשי IQONS לייצר אירועי אופנה אינטרנטיים עצמאיים, בהם אירוח חודשי של פיגורות נחשבות ומעצבי על שיחפשו ברחבי האתר אחר תגליות חדשות.

ב-IQONS רשומים כעת כאלף מעצבים מרחבי העולם וכבר עתה ניתן ליהנות בו מתצוגה מרשימה של כישרון ומקוריות. האתר לא מעודד מעצבים מפורסמים להצטרף, כיוון שמטרתו המוצהרת היא לחשוף כמה שיותר יוצרים צעירים ולא מוכרים לקהילת הגולשים. המפגש הבלתי אמצעי בין היוצרים וקהל הצרכנים עוד עלול לייצר הפתעות נעימות, ואולי דווקא מתוך האתר הקהילתי והשאפתן הזה יצמח הכוכב הבא של עולם האופנה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by