בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
הריון: שליש שני 
כאבי גב בהריון  

כאבי גב בהריון

 
הריון: שליש שני |
 
מומחי מטרנה

מי לא סובלת מכאבי גב בזמן ההריון? האם צריך פשוט להשלים עימם? מסתבר שקיימים פתרונות העשויים לעזור לכאבים המציקים הללו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כאבי גב בהריון נחשבים בדרך כלל כמצב טבעי. אחרי הכול, הגוף עובר שינויים רבים. עם גדילת העובר וצמיחת הרחם בהריון, מופיע כיפוף יתר של חוליות הגב התחתון. בנוסף, יש ירידה בטונוס שרירי הבטן וגדילת משקל השדיים לקראת סוף ההריון. אלה מובילים ללחץ על רצועות ושרירים של עמוד השדרה התחתון. למעשה, עמוד השדרה מתעוות בניסיון לאזן את מרכז הכובד החדש הנוצר עם התקדמות ההריון. שרירי הגב התחתון נמתחים ונוצרת תגובת שרשרת של כל השרירים בגב. כאבים עלולים להופיע גם בצוואר, בשכמות ובמרכז הגב, בהיותם חלק ממערכת זו. אם לאישה יש בעיות גב קודמות, הרי שיש לה סיכוי טוב לסבול מכאבים אלה גם בזמן ההריון.

ובכל זאת, נשים לא נועדו רק לסבול בתקופת ההריון, ויש גם בנות מזל שלא סובלות מענייני גב. פשוט, כדאי מאוד להיות מודעים למצבים מגבירי כאבים ולשאוף להימנע מהם. מהם מצבים מגבירי כאבים ?
• ישיבה ממושכת.
• עמידה ממושכת.
• מתח ועייפות.
• הליכה ממושכת.
• חוסר פעילות גופנית מרגיעה וחוסר תרגול השרירים.
 

מה ניתן לעשות על מנת להקל על הכאבים ?

צילום: photos.com
 צילום: photos.com   
מעבר להימנעות ממצבים מגבירי כאב, כפי שתיארנו כאן, ניתן לנקוט יוזמה ולהכין את הגוף עוד לפני ההריון, או לפחות לפני שההריון נהיה כבד ומתקדם:
• חיזוק שרירי בטן עליונה ותחתונה.
• חיזוק שרירי גב תחתון, שכמות וצוואר.
• מתיחות קלות של השרירים במהלך היום במצבי ישיבה (בעבודה).
• קימה ממצבי שכיבה וישיבה בצורה הדרגתית, כאשר העומס הוא על הברכיים בלבד.

לפיכך, פעילות גופנית מומלצת מאוד בזמן ההריון. לא, חלילה, פעילות אירובית מאומצת, קפיצות או ספורט אתגרי. הכוונה, כמובן, להתעמלות העובדת על חיזוק שרירים ולימוד יציבה נכונה ותנועות נכונות.

מומלץ להירשם לקורס התעמלות לנשים בהריון. במסגרת הקורס נלמדים תרגילים מיוחדים המותאמים במיוחד עבור הנשים ההרות תוך דגש על תרגילים לחיזוק הגב, השכמות והצוואר. התרגילים מסייעים בסופו של דבר לתפקוד הכללי ובכך מקילים על הכאבים. אישה שתדע להפעיל בצורה נבונה את גופה תפחית את העומס המופעל על גבה ותסבול פחות כאבים. בנוסף, תהנה מיציבה נכונה, מפחות כאבי גב ומלידה קלה יותר. כמו כן, ההתאוששות אחרי הלידה תהיה ללא ספק מהירה וטובה יותר.

סדנאות ההתעמלות לנשים הרות מועברות בקופות החולים ובמסגרות פרטיות, וצריך רק לבחור את המסגרת הנוחה מתוך שלל האפשרויות. את הסדנאות מעבירות בדרך כלל פיזיוטרפיסטיות שהתמחו בנושא, וניתן להתחיל בהתעמלות מהשליש השני להריון ולהמשיך אפילו עד סופו.
 
 
ובכל זאת, אם הכאב תוקף חזק לפני שנרשמנו והתעמלנו, תמיד ניתן לנקוט בפעולות מקלות מיידיות כגון:
• מנוחה על מזרון קשיח
• שימוש במשככי כאבים מסוג אקמול
• חימום שרירים כואבים

קיימים גם פתרונות טבעיים על בסיס הרפואה המשלימה:
• הומאופתיה – מציעה טיפול לפי התבטאות הכאב ותופעת הכאב אצל האישה ההרה. התרופה תותאם באופן אישי למטופלת. ההומאופתיה אינה מחפשת את סיבת הכאב, אלה את ביטויה אצל האישה ההרה ומתאימה את התרופה בהתאם.
• שיאצו – חימום ולחיצות על האזורים הכואבים.
• כירופרקטיקה – לחיצות על מפרקים בעמוד השדרה להקלה על כאבים
• יוגה וטאי-צ'י – הפועלים לטובת איזון הגוף והיציבה ובכך מקלים על הכאבים

חשוב לוודא כי את הטיפולים מעבירים אנשי מקצוע מוסמכים.

בכל מקרה, יש לקחת בחשבון כי קיימים מצבים בהם חייבים לפנות לרופא אורטופד. לדוגמא, מצבים של כאבים עם הקרנה לרגליים, תחושות נימול, עקצוץ ברגליים או בגב, או חולשה בשרירים. במצבים אלה קיימת אפשרות לפריצת דיסק ולא כדאי להתעלם מהם.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by