בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
נכנסים לשיגרה 

נכנסים לשיגרה

 
 
מומחי מטרנה

כמו כל יצור אנושי, גם התינוק שלך זקוק לביטחון וליציבות, לכן כניסה לשיגרה כבר בימיו הראשונים תוכל לסייע לו ולשאר בני הבית ולהפיג מתחים מיותרים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דמייני לעצמך ששעת הקימה שלך משתנה בכל בוקר. לא זאת בלבד, אלא שהיא אפילו אינה בשליטתך ואת לא יודעת באיזו שעה תקיצי משנת הלילה. דמייני שאינך יודעת מתי תאכלי ארוחת צהרים, מתי תתקלחי ובאיזה שעה תלכי לישון. קצת מלחיץ, לא?

כשם ששגרה לא יציבה הייתה יכולה להפוך אותך לעצבנית ומוטרדת, כך בדיוק מתנהלים הדברים אצל תינוקך. הקפדה על שגרה ברורה שכוללת בתוכה טקסים מובנים, כמו מסז', אמבטיה וסיפור לפני השינה תגרום לתינוק שלך להיות רגוע יותר. הוא יידע למה לצפות והתקשורת איתו תהיה טובה יותר. תינוקות שלא נכנסו לשגרה מובנית נוטים להיות עצבניים יותר וקשה יותר לתקשר איתם.

את השגרה אנו ממליצים לך להתחיל כבר מהדקה הראשונה לחייו. ככל שתקפידי על כללי השגרה כך יהיה קל יותר לתינוק שלך להתרגל אליהם.
 

במיוחד בשבילך

לעקוב אחרי שגרת השינה שלו (צילום: photos.com)
 לעקוב אחרי שגרת השינה שלו (צילום: photos.com)   
ראשית, תוכלי לעקוב אחרי התינוק וללמוד להכיר אותו טוב יותר. האם הוא ישן 16 שעות ביממה? מסתפק ב-12 בלבד? אוכל 8 פעמים ביום? 10? כמה זמן לוקחת בממוצע כל הנקה או האכלה שלו? כמה זמן דרוש לו כדי להירדם? רשמי לך בפנקס את הרגלי החיים של התינוק שלך, כדי שתוכלי להתאים לך ולו את השגרה האופטימלית.

ככלל תינוקות עד גיל 3 חודשים אוכלים וישנים במשך 70% מהזמן. ביתר הזמן הם באמבטיה, על שידת ההחתלה, במיטה, על הידיים שלך או בעגלה. חשוב שתהיי עקבית בהנחלת השגרה ולא תבצעי שינויים דרמטיים במהירות. מצד שני, אנחנו ממליצים לך להיות עם האצבע על הדופק, ולשנות את השגרה אם נראה לך שהיא לא מתאימה לתינוק שלך.

אור וחושך

העקרון החשוב בניהול וקביעת השגרה הוא להקפיד שהיום ייועד לפעילות ואילו הלילה לשינה. חשוב, לפיכך, שתתעסקי איתו כמה שפחות בלילה. אם הוא בוכה ורעב, כמובן שתאכילי אותו, אבל עשי זאת במהירות, באור עמום וללא משחקים.

דבר נוסף שיוכל לסייע לך הוא שמירה על חושך בלילה ועל אור ביום. למרות שהתינוק שלך יכול להירדם בקלות גם עם אור, נסי להרגיל אותו לשינה בחושך (לאחרונה הועלתה סברה כי שינה באור בתקופת הילדות עלולה לגרום לבעיות ראיה בעתיד). כאשר הוא מתעורר בבוקר ומתחיל יום, פתחי את תריסי החלון כך שהוא יתחיל להבדיל בין יום ללילה ובין חושך לאור.
 

שיגרה לדוגמא

 
זו רק הצעה, אינך חייבת לפעול לפיה אך קחי את העקרונות הבסיסים וראי איך אמור להתקיים סדר היום שלך ושל תינוקך.
 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by