בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
להיות אמא 

להיות אמא

 
 
מומחי מטרנה

מזל טוב את אמא, את מחזיקה בזרועותייך את תינוקך היקר. חזרתם מבית היולדות לביתכם ועתה יש להתרגל לחיי השגרה. ההתרגשות עצומה והשינויים שעומדים בפניך גדולים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
החזרה הביתה מבית החולים מעורבת בהרבה רגשות ותחושות חדשות, אם זהו תינוקך הראשון, הרי שחייך עוברים טלטלה רגשית וגופנית אדירה. אך גם למי שזו לידתה השנייה או השלישית עדיין מדובר בהתחלה חדשה ובמערכת משפחתית מסובכת, שכן יש ילדים בבית שהצורך שלהם בך לא התבטל לאחר הלידה. כך או אחרת, זהו זמן שההורמונים גואים ומציפים אותך ואת עוברת שינוי מהותי בחייך. את צריכה לתפקד בכל כך הרבה חזיתות, התינוק, הבעל, העבודה, הילדים והיכן את בכל העסק?
 
ההורמונים גואים (תמונה: photos)
 ההורמונים גואים (תמונה: photos)   
החל מגיל שבועיים את מתחילה להכיר את תינוקך. לאט לאט תיטיבי להכיר את דפוסי התנהגותו, לזהות את סוגי הבכי השונים שלו (כאב, עייפות, רעב) ותתחילי להיכנס לשגרה, עד כמה שניתן. הלילות והימים עדיין יהיו הפוכים וחסרי סדר, ואין לצפות כי המצב יתייצב בקרוב. התינוק יהיה מחובר רוב הזמן אלייך לצורך הנקות, ולעיתים ידמה שכל היום הוא הנקה אחת גדולה (או הזנה, לאלו הבוחרות להאכיל בתחליפי חלב).

בנוסף, סביר להניח שקצת יחסר לך זמן בכל הנוגע לעצמך, טיפוח וזמן איכות שלך עם עצמך יהיו מצרכים נדירים למדי בתקופה זו כאשר את נאבקת על כל שעת שינה שרק ניתן לתפוס. יחד עם זאת, ניתן גם ניתן לשאוף לקבל את זמן האיכות שלך עם עצמך: מקלחת חמימה והגונה עם סבון ריחני טוב, קפיצה למעצב השיער שלך או אפילו גיחה קלילה לבית הקפה השכונתי. פינוקים מסוג זה עשויים לשפר את מצב רוחך ואת מצבך הגופני ולאוורר אותך מכל סיר הלחץ המכונה "הטיפול בתינוק".
 
 
אם את חשה רגשות שמחה אדירים לאור הולדת התינוק החמוד שלך ולצידם נפילות מתח בצורת מצבי רוח ועגמומיות הרי שאת בחברה טובה. נשים רבות מרגישות כך סמוך לתקופת הלידה. ההורמונים עושים את שלהם. בנוסף, העייפות, המסירות האין סופית שעלייך להפגין בתוך סיר הלחץ שמרכיביו הנוספים הם בן זוגך, הקריירה שלך וילדייך הנוספים (אם מדובר בילד שני או שלישי) כולם מצטרפים ויוצרים מערכת אדירה של לחצים שרק טבעי יהיה הדבר אם תרגישי שמאוד קשה לך להתמודד איתם.

אז מה ניתן לעשות לטובת עצמך? כיצד ניתן לחסוך את מצבי הרוח והעצב וכיצד ניתן להתמודד עם העייפות הבלתי נגמרת?

1) כדאי להשלים עם המצב, את כעת במצב שמוכתב בחלקו על ידי הורמונים. הם הגורמים למצבי הרוח ולעגמומיות שקופצת עלייך מדי פעם. לחילופין את עשויה גם להרגיש פרצי אושר ואנרגיה גדולים. פשוט השלימי וקבלי את המצב. מאוד טבעי ובהחלט צפוי וממש לא רע.

2) גייסי לטובתך כמה שיותר עזרה, בעל, אמא, חברה, סבתא, דודה, גיסה. היעזרי בנכונותם לעזור בבישול, בכביסות, בניקיון הבית, בטיפול ביתר הילדים, בשמירה על התינוק מדי פעם, במידה ואין צורך להניקו ובכלל. מדובר במשאב יקר מפז. אל תנסי להיות ה"גיבורה" שכל העולם רובץ על כתפיה.

3) נסי לארגן לעצמך זמן איכות, גם אם אינו ארוך. גם פגישה עם חברה תתאים לצורך העניין. למעשה כל דבר שיביא לך שמחה ופסק זמן מכל העובר עלייך בבית יעשה את העבודה ויחזיר אותך מאוששת ומחוזקת.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by