בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תזונה מגיל 9 חודשים 

תזונה מגיל 9 חודשים

 
 
מומחי מטרנה

עוד צעד קטן קדימה לתינוק הקטן שלך: מעכשיו הוא כבר יכול לאכול אוכל קצת פחות "עיסתי" וקצת יותר "גושי", עם מרקם פחות עדין, מה מומלץ?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
התינוק מסוגל לאכול מזון מוצק גם לפני שצמחו לו שיניים, על-ידי לעיסת האוכל בחניכיו. בזמן שבו הוא מתחיל ללעוס את צעצועיו תני לו גם מזונות מוצקים, שהוא יוכל להחזיק בידו וללעוס. מזונות כאלה יכולים להיות ביסקוויט או חתיכת לחם. חשוב שהקוביות יהיו גדולות דיו, כדי שהוא לא יוכל לבלוע אותן.

התינוק מתרגל כך את הלעיסה, וזהו אימון טוב ללסתותיו. מזונות אלו גם מרגילים אותו למזון מוצק. תני לתינוק חתיכות גדולות בלבד של מזון מוצק, כך שהוא לועס, מוצץ, וחש בטעם המזון, אך אינו מסוגל לנגוס ממנו ולבלעו. ניתן בהדרגה להכין מזון רך פחות, עד שלבסוף במקום מחית תפוחי אדמה (פירה) תתני לתינוק חתיכות תפוח אדמה זעירות בכפית, אותן ילעס בעצמו.
 

מתי ואיך להוסיף מזונות חדשים?

 בוקר: חצי קערית עד קערית דייסת מטרנה. 120 עד 180 מ"ל תחליף חלב + דייסה. כמות פתיתי הדייסה תלויה בסמיכות הרצויה.
ביניים: רבע עד חצי קערית של מחית פרי (צנצנת קטנה עד צנצנת גדולה של מחית פרי מוכנה).
צהריים: רבע ספל עוף או בשר (כ-50 גרם). רבע עד חצי ספל ירק מבושל היטב (כ-1 עד 2 ירקות מבושלים). תפוח אדמה קטן מבושל היטב או בטטה מבושלת היטב או רבע עד חצי ספל אורז מבושל היטב (ניתן לעשות מהכל תערובת בבלנדר או להגישם בנפרד כמחית).
אחה"צ: רבע עד חצי קערית של מחית פירות.
ערב: חצי קערית עד קערית דייסת מטרנה. קערית קטנה של אפונה מבושלת היטב ורכה או מחית ירקות מבושלים.
במהלך היום: הנקה או 2-3 בקבוקים של 180 מ"ל תחליף חלב ותוספת מים. 
מוצרי חלב מומלץ לא לתת לתינוק לפני שהוא מגיע לגיל 9 חודשים. עד גיל שנה לא מומלץ לתת לתינוק חלב ניגר, ביצים, דגים, במבה, טחינה ודבש. עד גיל 5 שנים לא מומלץ לתת חמאת בוטנים, גזר חי, פיצוחים, ענבים, פופקורן, נקניקיות, אפונה או קטניות אחרות שלא בושלו, סלרי, ממתקים קשים וכל מזון עגול קשה אחר. עד גיל 5 יש לחתוך מזון לקוביות קטנות (במיוחד נקניקיות) או לרצועות ארוכות (לאורך ולא לרוחב), על מנת שלא יגרמו לחנק במקרה והם נשאפים לקנה.

בגיל הזה חלק מהתינוקות כבר יושבים בכסא אוכל מיוחד, ואפשר לתת להם, בהדרגה, לנסות מאכלים שונים מהתפריט המשפחתי. כעת כבר אפשר להתחיל, בעדינות, לנסות להאכיל אותו במוצרי גבינה ויוגורט ורצוי ללא צבע, טעם או מתיקות.
 

מתכון למחית פירות או ירקות

  
1) שוטפים היטב את הפרי או הירק, מקלפים ומוציאים את הליבה, אם צריך.
2) חותכים את הפרי או הירק לחתיכות קטנות.
3) שמים בסיר ומוסיפים מים עד שהם מכסים את החתיכות.
4) מבשלים על אש נמוכה למשך כ-30 דקות (תלוי בפרי או בירק) עם מעט מים, עד שהחתיכות מתרככות, יש להיזהר שלא יישרף. מסננים ומצננים.
5) מועכים את החתיכות היטב עם מזלג, בלנדר או במעבד מזון, עד שהן מקבלות מרקם מחיתי אחיד.
6) להגיש עם כפית.
 
 

הרבה ברזל

 
ארגון רופאי הילדים האמריקאי ממליץ להרבות במזונות העשירים בברזל, כגון עוף, הודו, בשר בקר, קטניות מבושלות, דגנים ודייסות מועשרים בברזל. אפשר להוסיף מקור של ויטמין C, כמו מיץ פרי, שיסייע לספיגת הברזל ממקור צמחי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by